logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pokaż się za granicą: nabór dla polskich designerów

   12.02.2016, przeczytano 1206 razy
ilustracja

Instytut Adama Mickiewicza po raz trzeci ogłasza otwarty nabór dla polskich projektantów, którzy chcieliby zaprezentować swoje prace na najważniejszych targach i festiwalach designu na świecie. Nieważne, czy jesteś doświadczonym projektantem, czy dopiero zaczynasz swoją karierę w designie – pokaż światu, co masz do zaoferowania, wystaw się!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pokaz-sie-za-granica%3A-nabor-dla-polskich-designerow,27472,artykul.html

W 2014 roku Instytut Adama Mickiewicza uruchomił program "Wystawiajmy się!". Projekt skierowany jest do polskich designerów, którzy pragną zaprezentować swoje prace międzynarodowej publiczności. Biorąc udział w programie projektanci mogą ubiegać się o wsparcie prezentacji ich prac podczas najważniejszych wydarzeń w branży designu na świecie.

W naborach dwóch poprzednich edycji łącznie wpłynęło do Instytutu ponad 90 zgłoszeń od projektantów z całej Polski. W 2014 i 2015 roku na międzynarodowe wydarzenia, w tym Milan Design Week, Clerkenwell Design Week w Londynie, WantedDesign w Nowym Jorku, DMY Berlin, London Design Festival, Maison et Objet w Paryżu czy Dutch Design Week w Eindhoven, pojechało 27 projektantów i grup projektowych.

Promocja polskiego wzornictwa na świecie jest jednym z priorytetów operacyjnych Instytutu. Programem Wystawiajmy się! chcieliśmy wyjść naprzeciw potrzebom polskich projektantów, często będących na progu kariery, którzy nie zawsze mogą sobie pozwolić na prezentacje za granicą – mówi Barbara Krzeska, kierowniczka projektu Polska Design w Instytucie. – Ogromne zainteresowanie projektem dowiodło konieczności podejmowania tego typu działań.

Udział w międzynarodowych targach branżowych jest dla projektantów okazją, by zaprezentować swoje prace szerokiej publiczności, nawiązać kontakty z profesjonalistami (kuratorami, producentami, dystrybutorami), podjąć współpracę z międzynarodowymi partnerami, a także włączyć się do międzynarodowego obiegu wymiany nowych idei i trendów. Pokazując prężnie działających polskich projektantów i wyjątkowe efekty ich pracy, Instytut umacnia świadomość zagranicznych odbiorców na temat współczesnej kultury polskiej.

Wystaw się! Jak się zgłosić?

Zgłoszenia mogą nadsyłać zarówno doświadczeni, jak i początkujący projektanci, osoby indywidualne oraz grupy projektowe. Projektanci mogą się ubiegać o wsparcie prezentacji na zagranicznych targach, festiwalach i biennale designu, a także w wystawach zbiorowych i indywidualnych organizowanych przez polskich lub zagranicznych kuratorów w muzeach i galeriach zagranicą.

Wsparcie finansowe Instytutu może objąć m.in. wynajem przestrzeni wystawienniczej, transport obiektów na wystawę, druki materiałów promocyjnych, a także koszty podróży i noclegi. Od zgłaszających wymagany jest natomiast wkład finansowy w wysokości min. 20% całości kosztów zawartych w kosztorysie wstępnym.

Wszystkie otrzymane aplikacje zostaną poddane ocenie merytorycznej przez członków zespołu projektu Polska Design Instytutu Adama Mickiewicza oraz ekspertów zewnętrznych, Agnieszkę Jacobson-Cielecką i prof. dr hab. Michała Stefanowskiego. Jacobson-Cielecka jest niezależną kuratorką wystaw designu, dyrektorką programowa School of Form w Poznaniu i członkinią Rady Programowej Łódź Design Festival. Prof. Stefanowski jest kierownikiem Katedry Projektowania na Wydziale Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

Procedura zgłoszenia jest prosta: należy wypełnić formularz zgłoszeniowy oraz wstępny kosztorys na stronie internetowej www.iam.pl i wysłać je na adres: WystawSie(at)iam.pl do dnia 29 lutego 2016 roku. Wyniki naboru zostaną ogłoszone do 11 marca 2016 roku na stronie www.iam.pl.

Więcej informacji: http://culture.pl/pl/artykul/polscy-projektanci-wystawiajcie-sie-po-raz-trzeci

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764