logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Pokolenie digital natives – co je wyróżnia i jak się z nim komunikować

  PR 03.08.2017, przeczytano 952 razy

Z roku na rok młodzi ludzie stają się coraz bardziej świadomymi konsumentami, wiedzą czego chcą, a co absolutnie nie wpisuje się w ich preferencje. Millenialsi i Pokolenie Z są bardzo ważną grupą docelową dla wielu marek z branż: beauty, fashion, rozrywkowej oraz IT. Mają też ogromny wpływ na decyzje zakupowe swoich rodziców. Efektywne dotarcie i zaangażowanie tej grupy to wyzwanie dla marketerów. DDOB – platforma zrzeszająca influencerów, jedna ze spółek grupy AdNext, podpowiada jak mu sprostać.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pokolenie-digital-natives-%E2%80%93-co-je-wyroznia-i-jak-sie-z-nim-komunikowac,33313,artykul.html

Digital natives to młodzi ludzie urodzeni po 1980 roku z „telefonem w ręku”, którzy znaczną część swojego życia przenoszą do sieci. Jako konsumenci znacznie różnią się od swoich rodziców oraz dziadków – są bardziej sceptyczni i wyczuleni na wszelkie próby manipulacji przez reklamodawców. Jednak jeśli się do czegoś przekonają stają się bardzo zaangażowani. Charakteryzuje ich także przywiązanie do ulubionych liderów opinii, których traktują jak dobrych znajomych.

- Dlatego dobrze opracowana strategia teen marketingowa powinna opierać się przede wszystkim na budowaniu dialogu i lojalności. Właściwie zaplanowana i poprowadzona komunikacja skierowana do młodych odbiorców może sprawić, że staną się oni swoistymi ambasadorami marki – mówi Bartek Sibiga, CEO DDOB.

Jeśli chodzi o media to Millenialsi i Pokolenie Z przede wszystkim konsumują Internet. Telewizja, która jest medium generującym największe zasięgi w innych grupach docelowych, mogłaby dla nich nie istnieć. Nie można do nich dotrzeć poprzez tradycyjne formy reklamowe. Przedstawiciele digital natives są oporni na plakaty, ulotki, bilbordy i banery. Działania marketerów skierowane do młodych konsumentów powinny opierać się na publikowaniu ciekawych i przydatnych dla nich treści (content marketing) oraz na tzw. influencer marketingu.

- Zrozumienie kluczowych motywacji przedstawicieli Millenialsów  i Pokolenia Z jest podstawą do prowadzenia skutecznych działań marketingowych. Młodzi ludzie wyróżniają się na rynku wysoką potrzebą przynależności do grupy i jednocześnie wyróżniania się na jej tle przez podkreślanie swojego statusu i atrakcyjności. Działania marketingowe marek muszą wpisywać się w funkcjonujące kody komunikacji oraz odpowiadać na potrzeby młodych konsumentów, inaczej zginą w tłumie – mówi Mateusz Krogulec, Co-Owner w DDOB.

Przed dokonaniem zakupu większość z nas, według niektórych badań nawet 80%, korzysta z porad otoczenia oraz opinii znalezionych w Internecie. Konsumenci, zwłaszcza ci młodzi, ufają rekomendacjom blogerów tak samo, jak rekomendacjom osobistym.

- Marki coraz chętniej wykorzystują to, że digital influencerzy są podobni do młodych odbiorców – mają tyle samo lat, te same problemy – oraz to, że są autentyczni. To właśnie ich autentyczność sprawia, że Generacja Z chce nosić te same ubrania, słuchać tej samej muzyki, grać w te same gry czy używać tych samych produktów co oni – wskazuje Bartek Sibiga, CEO DDOB.

Więcej informacji na temat komunikacji z Millenialsami oraz Pokoleniem Z znajduje się w pierwszym w Polsce e-booku w całości poświęconym teen marketingowi, który przygotowało DDOB wraz z partnerami.

Partnerami e-booka są: Brand 24, LifeTube, Melting Pot., NapoleonCat, OFFON Agency, Sotrender oraz TAKAOTO.PRO

Patroni medialni publikacji: AdMonkey, Marketing i Biznes, NowyMarketing, Magazyn Online Marketing, OOH Magazine, portalmedialny.pl, PRywatki i signs.pl.

  • E-book można pobrać TUTAJ


Źródło: DDOB.com

www.ddob.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764