logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pół to za mało: kampania 1 procent Fundacji Dbam o Zdrowie

  PR 24.04.2014, przeczytano 1188 razy
ilustracjastrzałka

Czy pół kubka lub pół zegara może spełnić swoją rolę? Czasami mając czegoś pół, to jakby nie mieć nic. Podobnie jak zażycie połowy przepisanego przez lekarza leku lub stosowanie leku co drugi dzień to nieskuteczna terapia. Wykorzystując obrazy bezużytecznych przedmiotów codziennego użytku Fundacja „Dbam o Zdrowie” w nietypowy sposób zwraca uwagę na problem społeczny, jakim jest niewykupywanie leków przez pacjentów z powodów finansowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pol-to-za-malo%3A-kampania-1-procent-fundacji-dbam-o-zdrowie,21453,artykul.html

- Z badań przeprowadzonych przez Program 60+ wynika, że 32% seniorów zdarzyło się nie wykupić leków z powodów finansowych, a 30% zażywa dawkę mniejszą od przepisanej przez lekarza. Kampania „Pół to za mało” ma na celu zachęcić do przekazania 1% podatku na wsparcie osób, których nie stać na zakup potrzebnych leków – mówi Kacper Chudzikiewicz, Menadżer ds. PR, DOZ SA.

W kreacji kampanii wykorzystano zdjęcia połówek przedmiotów, których nie spotkamy na co dzień. Pół kubka, pół zegara lub pół krzesła nie spełni swojej funkcji. W ten sposób Fundacja „Dbam o Zdrowie” chce wywołać efekt zaskoczenia i przykuć uwagę odbiorców. W kampanii świadomie pominięto skojarzenia, które nasuwają się jako pierwsze, gdy myślimy o problemie przyjmowania leków: obrazy chorych dzieci, osób starszych lub tabletek.

W ramach kampanii, w wybranych miastach Polski, m.in. Warszawie i Łodzi zostały zorganizowane wydarzenia plenerowe. Ich centralnym punktem była trzymetrowa atrapa połowy krzesła, niczym z filmu „Kingsajz”. Wokół niej wolontariusze Fundacji „Dbam o Zdrowie” rozdawali ulotki wyjaśniające cel akcji i zachęcające Polaków do przekazania 1% podatku.

Dodatkowo, w wybranych miejscach w Polsce pojawiły się billboardy z kreacją kampanii. Na potrzeby komunikacji kampanii w Internecie Agata Dębicka, graficzka prowadząca blog Piksele, zaprojektowała cztery oryginalne grafiki nawiązujące do hasła kampanii.

Osobnym nurtem kampanii jest komunikacja skierowana do pracowników i partnerów biznesowych grupy Pelion, do której należy DOZ SA. Menedżerowie spółek otrzymali przesyłki z połówkami filiżanek przyklejonymi do talerzyków i ulotkami. W biurach Grupy Pelion pojawiły się atrapy połówek krzeseł, a w magazynach wewnętrznych reklamy kampanii. Ponadto wszyscy pracownicy otrzymali razem z formularzem PIT ulotkę na temat kampanii.

Źródło: Fundacja „Dbam o Zdrowie” / Pelion Healthcare Group

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764