Czy pół kubka lub pół zegara może spełnić swoją rolę? Czasami mając czegoś pół, to jakby nie mieć nic. Podobnie jak zażycie połowy przepisanego przez lekarza leku lub stosowanie leku co drugi dzień to nieskuteczna terapia. Wykorzystując obrazy bezużytecznych przedmiotów codziennego użytku Fundacja „Dbam o Zdrowie” w nietypowy sposób zwraca uwagę na problem społeczny, jakim jest niewykupywanie leków przez pacjentów z powodów finansowych.
- Z badań przeprowadzonych przez Program 60+ wynika, że 32% seniorów zdarzyło się nie wykupić leków z powodów finansowych, a 30% zażywa dawkę mniejszą od przepisanej przez lekarza. Kampania „Pół to za mało” ma na celu zachęcić do przekazania 1% podatku na wsparcie osób, których nie stać na zakup potrzebnych leków – mówi Kacper Chudzikiewicz, Menadżer ds. PR, DOZ SA.
W kreacji kampanii wykorzystano zdjęcia połówek przedmiotów, których nie spotkamy na co dzień. Pół kubka, pół zegara lub pół krzesła nie spełni swojej funkcji. W ten sposób Fundacja „Dbam o Zdrowie” chce wywołać efekt zaskoczenia i przykuć uwagę odbiorców. W kampanii świadomie pominięto skojarzenia, które nasuwają się jako pierwsze, gdy myślimy o problemie przyjmowania leków: obrazy chorych dzieci, osób starszych lub tabletek.
W ramach kampanii, w wybranych miastach Polski, m.in. Warszawie i Łodzi zostały zorganizowane wydarzenia plenerowe. Ich centralnym punktem była trzymetrowa atrapa połowy krzesła, niczym z filmu „Kingsajz”. Wokół niej wolontariusze Fundacji „Dbam o Zdrowie” rozdawali ulotki wyjaśniające cel akcji i zachęcające Polaków do przekazania 1% podatku.
Dodatkowo, w wybranych miejscach w Polsce pojawiły się billboardy z kreacją kampanii. Na potrzeby komunikacji kampanii w Internecie Agata Dębicka, graficzka prowadząca blog Piksele, zaprojektowała cztery oryginalne grafiki nawiązujące do hasła kampanii.
Osobnym nurtem kampanii jest komunikacja skierowana do pracowników i partnerów biznesowych grupy Pelion, do której należy DOZ SA. Menedżerowie spółek otrzymali przesyłki z połówkami filiżanek przyklejonymi do talerzyków i ulotkami. W biurach Grupy Pelion pojawiły się atrapy połówek krzeseł, a w magazynach wewnętrznych reklamy kampanii. Ponadto wszyscy pracownicy otrzymali razem z formularzem PIT ulotkę na temat kampanii.
Źródło: Fundacja „Dbam o Zdrowie” / Pelion Healthcare Group