logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Polacy, małżeństwo i marketingowy wymiar walentynek

  PR 15.02.2014, przeczytano 1139 razy
ilustracjastrzałka

81 proc. respondentów uważa, że w obecnych czasach walentynki są świętem bardziej dla producentów i handlowców, prowadzącym do zwiększenia ich sprzedaży, niż świętem łączącym ludzi. Wyniki badania instytutu GfK Polonia na temat stosunku Polaków do święta zakochanych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polacy%2C-malzenstwo-i-marketingowy-wymiar-walentynek,20908,artykul.html

Jednocześnie w społeczeństwie panuje przekonanie, że w dzisiejszych czasach ludzie okazują sobie uczucia raczej już tylko od święta, zamiast myśleć o tym, aby robić to przez cały rok. Twierdzi tak 66 proc. Polaków i nie ma istotnych różnic w tych opiniach w zależności od cech socjodemograficznych, jak płeć czy wiek.

Respondenci są zgodni co do tego, że walentynki nie mają korzeni religijnych. Uważa tak 75 proc. badanych.

Pomimo dostrzegania marketingowego wymiaru walentynek, większość Polaków będzie obchodzić dzień zakochanych, a chęć do obdarowania ukochanej osoby jest tym większa, im krótszy jest staż związku. Wyniki badania wskazują, iż zamiar podarowania bliskiej osobie tzw. walentynki (kwiatka, listu, upominku, itp.) mają przede wszystkim osoby będące w związkach wolnych lub mające partnera (74 proc.). W związkach małżeńskich odsetek ten spada do 53 proc.

Równolegle zmienia się stosunek Polaków do samej instytucji małżeństwa. Z analizy porównawczej i zestawienia obecnych danych z wynikami badania z roku 2011 wynika, że zmniejsza się odsetek Polaków uważających, iż małżeństwo ma i będzie mieć duże znaczenie (76 proc. wskazań obecnie w porównaniu do 79 proc. wskazań w 2011 roku). 20 proc. respondentów twierdzi wręcz, że małżeństwo jest przestarzałą instytucją (17 proc. w 2011 roku). Istotna jest przy tym zależność udzielanych odpowiedzi od wieku respondentów. Wraz z wiekiem rośnie odsetek respondentów doceniających znaczenie małżeństwa.

W opinii respondentów głównymi powodami zawierania związku małżeńskiego są: miłość (29 proc.), ciąża lub/i dzieci (26 proc.) oraz przekonania religijne (12 proc.). W badaniu z 2011 roku trzecią najczęściej wskazywaną przyczyną ślubu była presja rodziny (13 proc.).

Źródło: GfK Polonia

Dodatkowe informacje:

O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone między 6 a 10 lutego 2014 roku na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1000 osób w wieku powyżej 15 lat. Badanie omnibusowe zrealizowane zostało metodą CAPI (wywiadów bezpośrednich ze wspomaganiem komputerowym).

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Panasonic: aktualizacja oprogramowania aparatu Lumix S5II i S5IIX
Panasonic wprowadza istotną aktualizację oprogramowania sprzętowego dla LUMIX S5II oraz S5IIX, swoich pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych. Nie tylko usprawnia ona fotografowanie, ale również zwiększa możliwości udostępniania zdjęć i filmów.
Płyty Swedboard w ofercie Sico Print Solutions
SICO Print Solutions, dostawca rozwiązań do druku cyfrowego, z przyjemnością ogłasza nawiązanie współpracy z firmą SWEDBOARD, producentem ekologicznych płyt kartonowych z rdzeniem przypominającym strukturę zagęszczonego plastra miodu. Ta współpraca pozwoli SICO Print Solutions oferować swoim klientom nowe, zrównoważone rozwiązania, które...
Firma Lavazza bezprzetargowo przedłużyła umowę ramową z NAV agency.
Allegro z międzynarodową platformą komunikacji
Allegro ogłasza ewolucję komunikacyjną marki. Idea kreatywna i hasło „Jak tak, to Allegro” skupiają się na różnorodności kategorii i szerokim wyborze produktów na platformie, które odzwierciedlają codzienne potrzeby, wyzwania i plany  współczesnych konsumentów.
Cofające się streamy w promocji filmu Omen
W ramach promocji filmu “Omen: Początek” studia 20th Century widzowie Twitcha mogli oglądać wyjątkowe transmisje. Podczas ich trwania zaaranżowane zostały problemy techniczne powodujące cofanie się całego materiału. W kampanii wzięli udział popularni twórcy gamingowi: Seto, Kamyk oraz Pago. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764