logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Polacy a pomoc w walce z COVID-19

  PR 21.05.2020, przeczytano 237 razy
ilustracjastrzałka

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DANONE, Polacy doceniają pomoc w walce z pandemią koronawirusa SARS COV-2, jaką niosą nie tylko sami obywatele, ale i firmy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polacy-a-pomoc-w-walce-z-covid-19,387096,artykul.html

Według 54% badanych, w obecnej sytuacji ogół społeczeństwa jest bardziej niż dotychczas skłonny do wspierania innych. Ponadto aż 93% ankietowanych zauważa zaangażowanie firm w zwalczanie pandemii i jej skutków. Wciąż pozostaje jednak sporo do zrobienia. Przedstawiciele spółek DANONE komentują, w jaki sposób wypełniają wizję firmy One Planet. One Health w czasie pandemii, poprzez wsparcie okazywane swoim pracownikom, kontrahentom, a także placówkom ochrony zdrowia.

Bardziej pomocni w trudnych czasach

Z badania SW Research na zlecenie spółek DANONE wynika, że w opinii ponad połowy ankietowanych pandemia zwiększyła skłonność Polaków do niesienia pomocy. Respondenci upatrują dwóch głównych przyczyn zmiany postaw. Blisko 50% badanych zgodziło się, że trudna sytuacja spowodowana pandemią jednoczy i solidaryzuje ludzi. Natomiast według 46% respondentów na naszą gotowość do niesienia pomocy wpływa świadomość, że choroba COVID-19 wywołana koronawirusem może dotknąć  bez wyjątku każdego z nas.

Co szczególnie ciekawe, choć badani zauważają większą chęć niesienia pomocy u ogółu społeczeństwa, jednocześnie aż 48% z nich stwierdziło, że pandemia nie wpłynęła na zmianę ich postaw – są tak samo skłonni pomagać innym, jak przed pojawieniem się zagrożenia. Taki wynik może sugerować, że chcemy zachować poczucie stabilności naszego nastawienia i własnej tożsamości, kiedy cały świat wokół zmienia się tak drastycznie. Jedynie 9% badanych przyznało, że w obliczu pandemii są mniej skłonni do niesienia pomocy innym.

Firmy stanęły na wysokości zadania

Aż 83% badanych jest zdania, że marki powinny angażować się w pomoc w czasie pandemii. Co więcej, zdaniem respondentów firmy nie pozostają bierne – 93% ankietowanych zauważyło, że przedsiębiorstwa oferują swoją pomoc w walce z koronawirusem. Prawie 1/3 wszystkich ankietowanych twierdzi ponadto, że robią to w pełni wystarczający sposób.

Do najbardziej aktywnych branż w ocenie badanych należą gastronomia i hotelarstwo (34%), handel i sprzedaż (31%) oraz produkcja i przemysł (29%). Według ankietowanych, firmy wspierające zwalczanie pandemii najczęściej przekazują środki finansowe służbie zdrowia (37%), szyją maseczki i produkują przyłbice dla personelu medycznego (36%) oraz przekazują swoje produkty, m.in. medykom czy potrzebującym (36%). Z drugiej strony aż 24% badanych stwierdziło, że firmy, w których obecnie są zatrudnieni, w ogóle nie niosą pomocy. Okazuje się, że Polacy są przekonani o skłonności do udzielania pomocy przez duże firmy właścicieli rozpoznawalnych marek, które znają, zaś dużo częściej dostrzegają braki w firmach, w których pracują.

Do przedsiębiorstw, które pomagają pracownikom ochrony zdrowia w walce z koronawirusem należą spółki DANONE:

– Placówkom medycznym przekazujemy nie tylko nasze produkty, ale i środki ochrony osobistej, a także fundusze na zakup niezbędnego sprzętu. Nasi pracownicy od samego początku angażują się w rozmaite formy wsparcia tych, którzy na pierwszej linii frontu walczą o nasze zdrowie. Łączna wartość rynkowa udzielonej przez nas dotychczas pomocy wyniosła już 2,8 miliona zł – komentuje Paweł Piątek, prezes spółki Nutricia Polska.

Jest jeszcze wiele do zrobienia

Mimo pozytywnej oceny zaangażowania biznesu w pomoc w walce z pandemią, respondenci dostrzegli też obszary, w których ich zdaniem marki powinny wykazać się większą aktywnością. Podczas gdy 61% badanych przyznało, że firmy w wystarczającym stopniu zapewniają możliwość pracy zdalnej swoim pracownikom i dbają o dostępność środków ochronnych oraz umożliwiają sprawne korzystanie z ich usług w czasie społecznej izolacji, tylko 40% ankietowanych uważa, że przedsiębiorstwa dbają o kontrahentów i partnerów biznesowych.

Skutki pandemii już teraz odczuwane są przez firmy na całym świecie, a eksperci wieszczą kryzys ekonomiczny, dlatego zachowanie partnerskich relacji i wzajemna pomoc jest w tym trudnym czasie szczególnie ważne.

– DANONE przeznaczył 250 milionów euro na wsparcie dla 15 tys. małych firm na całym świecie, z którymi na co dzień współpracuje, w tym dla rolników, dostawców i usługodawców. Jesteśmy przekonani, że wzajemne zaufanie owocuje jeszcze lepszą współpracą w przyszłości, dlatego gdy tylko możemy, wychodzimy naprzeciw potrzebom naszych partnerów – mówi Marek Sumiła, Dyrektor Rynku Polska i Kraje Bałtyckie DANONE, Prezes DANONE.

Konieczne wsparcie dla pracowników

Problem stanowi również gwarancja utrzymania pensji i etatów – tylko 41% respondentów ocenia zaangażowanie firm jako wystarczające. Wątpliwości budzi też kwestia ewentualnego rozszerzenia zakresu opieki dla pracowników w przypadku zwolnienia lekarskiego w następstwie zarażenia koronawirusem – jedynie 43% badanych uważa, że firmy wykazują się wystarczającą inicjatywą w tej sprawie.

Dla DANONE zapewnienie bezpieczeństwa, zdrowia i stabilnych warunków swoim pracownikom było priorytetem od samego początku wybuchu pandemii.

–  Pierwsze działania prewencyjne w Polsce podjęliśmy na długo przed wykryciem pierwszej infekcji. Wierzymy, że pracownicy, którzy nie muszą martwić się o swoją sytuację, mogą nie tylko odpowiednio skupić się na swojej pracy, dbając tym samym o naszych konsumentów i partnerów, ale i znaleźć w sobie siłę, by pomagać osobom walczącym o nasze zdrowie na co dzień – wyjaśnia Frederic Guichard, prezes zarządu Żywiec Zdrój.

O szczegółach wsparcia, jakie firma oferuje swoim pracownikom, opowiada Magda Dybska-Tabor, dyrektor HR dla grupy spółek DANONE w Europie Środkowej, krajach bałtyckich i nordyckich:

– DANONE umożliwił pracę zdalną wszystkim tym, którzy mogą pełnić obowiązki z domu. Z kolei tym pracownikom, którzy nie mają możliwości pracy zdalnej lub z uwagi na obecną sytuację nie są w stanie w pełni realizować swoich obowiązków, zaoferowaliśmy specjalne premie, które wynagradzają ich zaangażowanie i pozwalają utrzymać pensję na dotychczasowym poziomie. Zapewniliśmy również, że nie rozwiążemy żadnej umowy o pracę z uwagi na sytuacji epidemiologiczną w okresie od kwietnia do czerwca.

Badanie przeprowadzone na zlecenie DANONE pokazuje, jak ważne dla Polaków jest nie tylko wzajemne wsparcie w czasach pandemii, ale i zaangażowanie biznesu w pomoc potrzebującym. Wierząc, że razem jesteśmy silniejsi, spółki DANONE starają się spełnić wysokie oczekiwania stawiane firmom przez konsumentów, wspierając swoich pracowników, partnerów i placówki ochrony zdrowia w tym trudnym czasie.

Źródło: DANONE

www.danone.pl

Dodatkowe informacje:

O badaniu
Badanie zostało zrealizowane w dniach 06.05-10.05.2020 przez agencję SW RESEARCH na zlecenie DANONE Sp. z o.o.metodą wywiadów online (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. Próba badawcza została dobrana w taki sposób, aby reprezentować strukturę dorosłych Polaków, pod względem płci i przedziałów wiekowych i klasy wielkości zamieszkiwanej miejscowości. W ramach badania przeprowadzono 1078 ankiet.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kanlux, jedna z europejskich firm sektora oświetleniowego, przedłużyła współpracę z krakowską agencją More Bananas. Specjaliści od marketingu zajmują się mediami społecznościowymi śląskiej marki oraz kampaniami Facebook Ads i Google Ads.
Voice Contact Center współpracuje z Allegro w obszarze Customer Experience
Spółka z Grupy OEX wspiera od października 2019 roku najbardziej popularną platformę zakupową  w realizacji strategii excellent customer experience. Odpowiada między innymi za wsparcie procesów biznesowych w obszarze obsługi klienta, kampanii komercyjnych i marketingowych oraz za budowanie katalogu produktów na platformie.
Karolina Studzińska w 19 Południku
Z początkiem czerwca br. do zespołu 19 Południka dołączyła Karolina Studzińska, obejmując stanowisko Project Managera. Jest odpowiedzialna za kompleksowe zarządzanie projektami obsługiwanych przez agencję klientów.
Serviceplan Health autorem kolejnej kampanii dla marki Biotebal
Serviceplan Health (Group One) - warszawski oddział międzynarodowej grupy specjalizującej się w komunikacji marketingowej w kategorii zdrowia, realizuje kolejny projekt  dla  marki Biotebal z portfolio Polpharma S.A. Za koncepcję kreatywną i nadzór nad realizacją kampanii, pod kierunkiem zespołu Serviceplan Health, po raz trzeci z rzędu odpowiada agencja kreatywna Change...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764