logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Polacy chętniej robią zakupy online w sierpniu

  PR 16.08.2017, przeczytano 1165 razy

Sierpień to wyjątkowy miesiąc dla polskiej branży e-commerce. To końcówka letnich okazji oraz start nowych promocji w związku z nadchodzącym rokiem szkolnym. Według analiz RTB House, zainteresowanie ofertami sklepów internetowych znacząco rośnie w sierpniu. Na podstawie wyników eksperci firmy opracowali 3 sposoby na zwiększanie skuteczności reklamodawców w tym okresie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polacy-chetniej-robia-zakupy-online-w-sierpniu,33411,artykul.html

Dane RTB House, pokazują, że w sierpniu 2016 roku w Polsce, sklepy internetowe rejestrowały więcej konwersji z reklam online niż w poprzednich miesiącach – o 22 proc. więcej niż w czerwcu i 13 proc. w lipcu. W sierpniu wzrosła również liczba kliknięć w reklamy – odpowiednio o 56 proc. i 10 proc. więcej w porównaniu z czerwcem i lipcem.

Łukasz Abgarowicz, Business Development Director, RTB House Polska, wyjaśnia: – Większa liczba konwersji w sierpniu wynika z faktu, że równocześnie jest to ostatni miesiąc letnich wyprzedaży oraz początek przygotowań do sezonu szkolnego. Wiele trendów zakupowych przychodzi do Polski ze Stanów Zjednoczonych, jak np. Black Friday. To samo dotyczy kampanii Back-to-School – drugiego co do wielkości sezonu handlowego w USA. Według Deloitte, Amerykanie planują wydać wtedy 27 miliardów dolarów, a 36 proc. respondentów zamierza robić zakupy wyłącznie w internecie. Popularność tego sezonu zaczyna rosnąć też u nas, ale zamiast lipca i sierpnia, kampanie typu Back-to-School często zaczynają się w Polsce we wrześniu.[1]

Odpowiednie przygotowanie

Marketerzy mogą osiągnąć wzrost konwersji, pod warunkiem, że szczegółowo zaplanują swoje aktywności, tak by w pełni wykorzystać potencjał sierpnia i września.

Przy planowaniu kampanii ważne jest podkreślenie charakteru promocji. „Oferta limitowana”, „niskie ceny”, „koniec lata” lub „początek szkolnych wyprzedaży” na banerach reklamowych to tylko przykłady sloganów, które przyciągają uwagę klientów.

Korzystając z retargetingu personalizowanego, warto nie tylko prezentować produkty, którymi użytkownik jest zainteresowany w danej chwili, ale także wyświetlać najlepsze dostępne oferty. Jest to pomocne wszystkim, którzy nie zdążyli skorzystać z okazji, lub którzy czekają na przeceny związane z końcem sezonu.

Jednocześnie warto planować działania, które będą miały pozytywny wpływ na zaangażowanie przyszłych nabywców. Zindywidualizowane oferty, dostarczane dokładnie w momencie, gdy użytkownik szuka określonych produktów, to okazja dla sklepów by zwiększyć świadomość marki lub zachęcić konsumentów do sfinalizowania transakcji.

Należy pamiętać, że użytkownicy przeglądający wiele witryn internetowych nie zawsze chcą kupować „tu i teraz". Kluczem do sukcesu jest wykorzystanie zainteresowania użytkowników online, na przykład przez zachętę do subskrybowania newslettera lub odwiedzenia sklepu stacjonarnego w nadchodzącym sezonie.

Segmentacja kampanii

Najbardziej udane kampanie są kierowane do wybranej grupy użytkowników. Podczas planowania aktywności marketerzy powinni rozróżnić klientów na np. robiących zakupy, odwiedzających sklep czy kupujących.

Do osób, które nigdy nic nie kupiły na danej stronie można skierować kampanię przypominającą ofertę e-sklepu lub budującą świadomość marki. Z kolei konsumentów sezonowych wyprzedaży można zachęcić do sfinalizowania transakcji, prezentując im produkty, których zakup rozważali kiedyś, a które obecnie są dostępne w niższej cenie. Można też skupić się na stałych klientach, którzy docenią nowe produkty po okazyjnych cenach.

Istnieją zaawansowane rozwiązania retargetingowe oferujące niestandardowe opcje segmentacji użytkowników i towarów. Na przykład segmentacja na podstawie wartości produktu może automatycznie zwiększać stawki ofert na zakup reklamy, która wyświetli potencjalnemu nabywcy towar o wyższej wartości. W efekcie, mimo obniżek cen, sklepy mogą utrzymywać, a nawet zwiększać sprzedaż produktów o wyższej cenie.

Inną opcją jest segmentacja na podstawie urządzenia, na którym użytkownik przegląda strony e-sklepów, tj. smartfona, tabletu lub komputera osobistego. Jak wskazują dane RTB House, konwersje z urządzeń przenośnych są wtedy znacznie częstsze (w sierpniu 2016 r. udział smartfonów był o 36 proc. wyższy niż średnia w roku). Urządzenia mobilne (smartfony i tablety) wygenerowały razem 30 proc. łącznej liczby konwersji w tym miesiącu. Dlatego w sierpniu, lepiej skoncentrować się na kampaniach cross-device.

Krótko- i długoterminowe cele

Kampanie retargetingowe pozwalają marketerom na projektowanie nie tylko pojedynczego zakupu, ale całego łańcucha angażowania klientów. Precyzyjnie dopasowany komunikat zwiększa prawdopodobieństwo powodzenia kampanii, zarówno w krótko-, jak i długoterminowej perspektywie. Zgodnie z danymi RTB House, 50 proc. kliknięć w spersonalizowane reklamy wykonują użytkownicy odwiedzający stronę sklepów jeszcze tego samego dnia.

Jednak dzięki inteligentnym kreacjom i narzędziom retargetingowym, wspieranym przez algorytmy wykorzystujące deep learning (obecnie najbardziej obiecujące pole badań nad sztuczną inteligencją), reklamodawcy mogą wykorzystać informacje o dostępnym asortymencie, a następnie szybko dostosować produkty promocyjne do preferencji klientów. Analizy RTB House pokazują, że reklamy w retargetingu personalizowanym opartym na deep learningu są o 50 proc. skuteczniejsze. Ich zdolność dopasowywania precyzyjnie ukierunkowanych reklam do potencjalnych nabywców oraz jednoczesna umiejętność uczenia się, pozwala im działać z sukcesem przy krótko- i długoterminowych celach.

Źródło: RTB House

www.rtbhouse.com/pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast odwiedzających było o niecały 1% mniej niż rok wcześniej. Częstotliwość wizyt zmniejszyła się rok do roku o ponad 4%, za to zwiększył się czas spędzany w tego typu placówkach. Ostatnio był średnio dłuższy o ponad 2...
Leasing uwolniony z papieru po 24 latach?
Czy umowę leasingu, podobnie jak umowę kredytu lub pożyczki, będzie można wreszcie zawrzeć elektronicznie? Jest projekt ustawy, który usuwa archaiczny nakaz zachowania formy pisemnej, obowiązujący od 2000 roku . Oszczędności z wyeliminowania papierowych umów leasingu mogą wynieść ok. 15 mln zł rocznie – szacuje Carsmile.
Co Polacy kupują przez internet? Trendy w e-commerce
Klienci, którzy przyzwyczaili się do kupowania w sieci, są w niej coraz aktywniejsi. W konsekwencji z roku na rok w wielu kategoriach poziom wydatków rośnie, a co za tym idzie, zwiększa się także wartość polskiego rynku e-commerce.
Zetki o Zetkach. Jakie jest pokolenie Zet w Polsce?
Roszczeniowi małolaci, którym nie chce się pracować, przyklejeni do smartfona i liczący się jedynie z opinią influencerów? O generacji Zet krąży wiele mitów. Co jest jednak najważniejsze dla osób urodzonych w latach 1997-2012? Jacy powinni być ich zdaniem pracodawcy? Na co najczęściej wydają pieniądze? Czy gromadzą...
Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764