logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Polacy nie kaczory...” – kontrowersyjna reklama linii Ryanair

   23.11.2005, przeczytano 8373 razy

Nowa reklama tanich linii lotniczych Ryanair wzbudziła niesmak nie tylko wśród polityków PiS. Skrytykował ją nawet sekretarz generalny SLD. Skuteczność pomysłu docenił natomiast poseł PiS Jacek Kurski, współautor kampanii prezydenckiej Lecha Kaczyńskiego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polacy-nie-kaczory...--kontrowersyjna-reklama-linii-ryanair,3263,artykul.html

Nowe hasło reklamowe tanich linii Ryanair brzmi: "Iż Polacy nie kaczory i Ryanairem latają". Nawiązuje ono do wakacyjnej wyprawy Lecha Kaczyńskiego na Sycylię, dokąd poleciał samolotem rządowym, a nie rejsowym. Ogłoszenia z nowym hasłem ukazały się w „Gazecie Wyborczej”, ‘Fakcie’ i w prasie regionalnej w całym kraju.

Za „co najmniej niestosowne” uznał ogłoszenie wiceprzewodniczący klubu parlamentarnego PiS Marek Kuchciński. Przyjęty niedawno ponownie w szeregi PiS poseł Jacek Kurski, autor słynnego wywiadu w „Angorze”, od którego rozpoczęła się „afera Wermachtu”, ocenia zabieg w kategoriach skuteczności: „Gust średni, ale marketingowo - pomysł szatański. Wywołuje skandal i zainteresowanie.”

Na razie klub parlamentarny PiS nie zajął w tej sprawie żadnego oficjalnego stanowiska. Szef klubu Przemysław Gosiewski bagatelizuje sprawę: „Nie wiem, dlaczego ktoś do reklamy linii lotniczych postanowił użyć jakiegoś ptactwa. Ta reklama jest zła. Ktoś za darmo wziął pieniądze.”

Reklamę skrytykował nawet Grzegorz Napieralski, sekretarz generalny SLD: „Ktoś postanowił zagrać na podziale Polaków na zwolenników i przeciwników braci Kaczyńskich. (...) Nie godzi się w ten sposób postępować z głową państwa.”

Źródło: gazeta.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Srebro dla AMS w konkursie Innovation 2019 za „Zielone przystanki”
Zespół AMS ponownie został nagrodzony w konkursie INNOVATION - tym razem otrzymał SREBRO za "Zielone przystanki", czyli proekologiczny krakowski projekt zrealizowany w 2018 r.
Adocean z planowaniem kampanii w oparciu o demograf
Gemius wprowadza nową funkcjonalność do narzędzia AdOcean. Adserwer ten, jako jeden z nielicznych oferuje dane zasięgowe oraz demograficzne, a także informacje o współoglądalności kampanii na różnych urządzeniach. Dzięki temu możliwe staje się planowanie kampanii w oparciu o demografię użytkowników.
„Gazeta Wyborcza” wraz z europejskimi dziennikami zakłada Sonar Europe
Redakcja „Gazety Wyborczej” łączy siły z zespołami „Le Soir”, „Le Figaro” i „El Pais”, tworząc nowy projekt medialny Sonar Europe. Dzięki współpracy dzienników, zainaugurowanej w marcu br., powstawać będą atrakcyjne, multimedialne materiały oparte na danych, dotyczące wielu tematów i pokazujące wiele...
Wielkanocna premiera w HGTV Home & Garden
Para w domu, para w pracy, para w remont! Małżeństwo pracujące razem to nie jest dobry pomysł?! Nic bardziej mylnego! Mirella i Marcin to duet idealny. Ona jest projektantką wnętrz z wieloma nietuzinkowymi pomysłami. On sprawia, że jej wyobrażenia stają się rzeczywistością. Wspólnie radzą sobie ze wszystkimi przeszkodami. Nierówne ściany, rozpadające się meble czy wadliwe...
Nowe kanały w WP Pilot, wśród nich CNN i Cartoon Network
Do oferty WP Pilot, platformy umożliwiającej oglądanie telewizji online, dołączyło sześć nowych kanałów. Cztery z nich należą do grupy WarnerMedia: CNN International, Cartoon Network, Boomerang, TNT. Użytkownicy WP Pilot mogą oglądać również Tele5 oraz Polonia1.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764