logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Polacy nie kaczory...” – kontrowersyjna reklama linii Ryanair

   23.11.2005, przeczytano 8382 razy

Nowa reklama tanich linii lotniczych Ryanair wzbudziła niesmak nie tylko wśród polityków PiS. Skrytykował ją nawet sekretarz generalny SLD. Skuteczność pomysłu docenił natomiast poseł PiS Jacek Kurski, współautor kampanii prezydenckiej Lecha Kaczyńskiego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polacy-nie-kaczory...--kontrowersyjna-reklama-linii-ryanair,3263,artykul.html

Nowe hasło reklamowe tanich linii Ryanair brzmi: "Iż Polacy nie kaczory i Ryanairem latają". Nawiązuje ono do wakacyjnej wyprawy Lecha Kaczyńskiego na Sycylię, dokąd poleciał samolotem rządowym, a nie rejsowym. Ogłoszenia z nowym hasłem ukazały się w „Gazecie Wyborczej”, ‘Fakcie’ i w prasie regionalnej w całym kraju.

Za „co najmniej niestosowne” uznał ogłoszenie wiceprzewodniczący klubu parlamentarnego PiS Marek Kuchciński. Przyjęty niedawno ponownie w szeregi PiS poseł Jacek Kurski, autor słynnego wywiadu w „Angorze”, od którego rozpoczęła się „afera Wermachtu”, ocenia zabieg w kategoriach skuteczności: „Gust średni, ale marketingowo - pomysł szatański. Wywołuje skandal i zainteresowanie.”

Na razie klub parlamentarny PiS nie zajął w tej sprawie żadnego oficjalnego stanowiska. Szef klubu Przemysław Gosiewski bagatelizuje sprawę: „Nie wiem, dlaczego ktoś do reklamy linii lotniczych postanowił użyć jakiegoś ptactwa. Ta reklama jest zła. Ktoś za darmo wziął pieniądze.”

Reklamę skrytykował nawet Grzegorz Napieralski, sekretarz generalny SLD: „Ktoś postanowił zagrać na podziale Polaków na zwolenników i przeciwników braci Kaczyńskich. (...) Nie godzi się w ten sposób postępować z głową państwa.”

Źródło: gazeta.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W czerwcu br., zgodnie z umową inwestycyjną zawartą we wrześniu 2018 r., Agora w drugiej rundzie finansowania objęła kolejne udziały w czeskiej spółce ROI Hunter, dostawcy platformy marketingowej umożliwiającej firmom z branży e-commerce promowanie i sprzedaż produktów za pośrednictwem Google’a i Facebooka. Agora jest mniejszościowym udziałowcem ROI Hunter...
Lokalne podróże w wakacyjnej edycji #Jedziemywpolskę
Wirtualna Polska rusza z drugą edycją wakacyjnego cyklu #JedziemyWPolskę. Reporterzy pojadą w trasę autobusami, pociągami i autostopem. W ubiegłym roku odwiedzili 12 miejscowości, a wiele reportaży powstało dzięki zgłoszeniom w serwisie dziejesie.wp.pl.
Wakacyjne studio i inne propozycje na lato dla słuchaczy Rock Radia
Od poniedziałku, 24 czerwca br. Rock Radio będzie nadawać programy z wakacyjnej ramówki. Znajdą się w niej m.in. cykl "Wakacyjne studio Rock Radia" prowadzony z ogródka Hard Rock Cafe w Warszawie, audycja "Lato na bogato" i konkurs "Wakacyjny przygodnik Rock Radia", a także wspomnienia największych i najciekawszych rockowych festiwali czy koncertów.
Onet.pl najczęściej cytowanym medium w maju 2019
W rankingu najczęściej cytowanych mediów w maju pierwsze miejsce zajął portal Onet.pl – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach znalazły się Gazeta Wyborcza oraz portal Wirtualna Polska.
O biznesie i motoryzacji w programie wideo Gazeta.pl „Studio Biznes”
W środę, 19 czerwca br. na Gazeta.pl zadebiutował program „Studio Biznes”, który poprowadził Łukasz Kijek, redaktor naczelny Next.Gazeta.pl. Nowy format wideo będzie można oglądać w każdą środę o godz. 12:00 na żywo na stronie głównej Gazeta.pl.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764