logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polacy obstawili nagrodę dla Tokarczuk, Aleksijewicz sporym zaskoczeniem

  PR 13.10.2015, przeczytano 537 razy
ilustracjastrzałka

Ubiegły tydzień zdecydowanie należał do literatury oraz pisarek – Olgi Tokarczuk i Swietłany ‎Aleksijewicz. Polacy często dyskutowali o przyznanych nagrodach literackich oraz samych laureatkach. Internauci typowali wygraną Tokarczuk – podsumował „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polacy-obstawili-nagrode-dla-tokarczuk%2C-aleksijewicz-sporym-zaskoczeniem,26249,artykul.html

Najpierw statuetkę Nike otrzymała autorka „Ksiąg Jakubowych”, a trzy dni później literacki Nobel powędrował do białoruskiej pisarki za „polifoniczny pomnik dla cierpienia i odwagi w naszych czasach”. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przenalizował obecność w prasie, RTV, internecie oraz w mediach społecznościowych obu konkursów -  Literackiej Nagrody Nobla i Nagrody Nike oraz ich tegorocznych laureatek. W badaniu wzięto pod uwagę 3 dni – dzień przed ogłoszeniem każdej nagrody, dobę, w której przyznano wyróżnienie oraz dzień po. Dla Nike był to zakres czasowy: 4-6.10.2015 r., a dla Nobla: 7-9.10.2015 r.

W mediach głośno było o obu nagrodach literackich, jednak znacznie popularniejsze okazało się przyznanie polskiego wyróżnienia. W social media pojawiło się ponad 5,5 tys. wzmianek na ten temat. Dla porównania w nawiązaniu do Nobla – 4,1 tys. wpisów i komentarzy. Internauci najchętniej dzielili się informacjami o wygranej na Facebooku.

Z kolei w serwisach internetowych, prasie i RTV różnica pomiędzy konkursami była mniejsza. Wynik dla Nike wyniósł 1021 publikacji, a dla Nobla 945. Prasa, radio i telewizja więcej uwagi poświęciły nagrodzie przyznawanej przez szwedzką akademię.

Nagroda dla Aleksijewicz zaskoczeniem dla internautów

Analizując popularność w mediach samych laureatek, prym wiosła białoruska pisarka i dziennikarka - Swietłana ‎Aleksijewicz. W trakcie 3 dni w mediach społecznościowych wzmiankowało o niej aż w 3293 wpisach. Z danych wynika jednak, że szwedzka akademia zaskoczyła internautów. Niewielu stawiało na ‎Aleksijewicz dzień przed ogłoszeniem nagrody – 7 października w nawiązaniu do niej pojawiło się zaledwie 91 komentarzy.

Użytkownicy social media zdecydowanie częściej obstawiali wygraną Olgi Tokarczuk. 4 października, czyli 24 h przed ogłoszeniem wyników, na jej temat ukazało się 1302 wpisów. Łącznie w trakcie analizowanych dni opublikowano 2734 wzmianki.

Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, Newseria

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764