logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Polacy odwracają się od aplikacji randkowych

  PR 15.02.2024, przeczytano 578 razy
ilustracja

Mimo rosnącej liczby singli, entuzjazm do poszukiwania miłości w sieci wydaje się słabnąć. Najnowsze badanie przeprowadzone przez Spicy Mobile ujawnia, że Polacy coraz rzadziej zaglądają do aplikacji randkowych, a kiedy już to robią, spędzają w nich znacznie mniej czasu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polacy-odwracaja-sie-od-aplikacji-randkowych,403133,artykul.html

Aplikacje takie jak Badoo czy Tinder zmieniły zasady miłosnej gry, przekształcając poszukiwanie drugiej połówki w maraton swajpów, matchy i nieskończonych możliwości. Randkowanie, sprowadzone do przesuwania kolejnych profili palcem po ekranie, stało się wygodne i łatwe. Jednak, po wzmożonym zainteresowaniu wirtualnymi interakcjami w pandemii, użytkownicy coraz mniej angażują się w poznawanie nowych osób przez aplikacje randkowe – zajmuje im to kilkanaście minut w miesiącu. Wirtualnym randkom najlepiej sprzyjają weekendy, a także godziny wieczorne i nocne.

Według danych Spicy Mobile w styczniu 2024 roku Polacy poświęcili średnio niemal 51 minut miesięcznie na zakupy w aplikacji Rossmann, 50 minut, by skorzystać z Ubera, 37 minut, by zamówić jedzenie w Pyszne.pl, i tylko 19 minut… na poszukiwanie miłości w aplikacjach typu Badoo czy Tinder.

Analiza danych z naszego panelu badawczego pokazuje spadek aktywności panelistów w popularnych aplikacjach randkowych – przyznaje Marta Sielska z agencji Spicy Mobile. – Na przestrzeni ostatniego roku liczba wywołań aplikacji Badoo i Tinder na pierwszy ekran zmalała czterokrotnie, a średni czas w obu aplikacjach spadł z około 73 minut miesięcznie w lutym 2023 roku do zaledwie 19 minut w styczniu 2024 roku. Gdy spojrzymy na wyniki z okresu pandemii, różnice są jeszcze większe.

Ciekawostką jest również zmiana demograficzna w strukturze użytkowników aplikacji randkowych. Od pandemii zwiększył się odsetek starszych osób kosztem najmłodszej grupy wiekowej od 15 do 25 lat. Mniejsze zainteresowanie aplikacjami randkowymi wśród generacji Z można wytłumaczyć stylem życia, który sprzyja nawiązywaniu nowych znajomości w realu.

Aktualnie – jak pokazują wyniki badania Spicy Mobile – najbardziej liczną grupą wiekową wśród korzystających z aplikacji randkowych są użytkownicy w wieku 36-45 lat (38%). Należy przy tym zaznaczyć, że młodsze osoby chętniej korzystają z aplikacji Tinder (74% użytkowników ma mniej niż 36 lat), a starsze z Badoo (2/3 użytkowników ma 36 lat i więcej).

Chociaż aplikacje randkowe zrewolucjonizowały sposób, w jaki ludzie poszukują miłości, słabnąca aktywność użytkowników otwiera pole do dyskusji. Mniejsze zainteresowanie cyfrowymi randkami po pandemii może być podyktowane potrzebą bardziej autentycznych i realnych kontaktów międzyludzkich. Może też sygnalizować zmianę w percepcji użyteczności i efektywności samych aplikacji – podsumowuje Marta Sielska.

Źródło: Spicy Mobile

Dodatkowe informacje:

Spicy Mobile to agencja komunikacji mobilnej oraz twórca pierwszej w Polsce platformy marketingu aplikacji mobilnych dedykowanej reklamodawcom i wydawcom – Mobigate. Firma realizuje kampanie reklamowe na powierzchni przekraczającej 700 mln odsłon miesięcznie, a także oferuje zaawansowane rozwiązania technologiczne i badawcze dedykowane kanałowi mobile.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

PB Bilans - nowy podcast Pulsu Biznesu
Już jutro wyemitowany zostanie pierwszy odcinek nowego podcastu „Pulsu Biznesu” - PB Bilans. Audycję o tematyce polityczno-gospodarczej prowadzą dziennikarze redakcji, Ignacy Morawski i Marek Chądzyński. Kolejne odcinki podcastu pojawiać się będą w każdy piątek na www.pb.pl oraz platformach streamingowych.
Nagroda Grand Press dla reporterów „Uwagi!”
We wtorek 10 grudnia odbyła się 28. edycja gali Grand Press, podczas której poznaliśmy laureatów najważniejszych nagród dziennikarskich. W zaszczytnym gronie zwycięzców znaleźli się Tomasz Patora oraz Joanna Pęcherska-Fiałek, reporterzy „Uwagi!”. Oboje zostali docenieni za reportaż „W Żurominie rządzi Duch”.
PBC Total Reach 360°: Super Express i Murator liderami czytelnictwa
Wg najnowszych danych badania Total Reach 360°, realizowanego przez Polskie Badania Czytelnictwa, największy zasięg łączny, uwzględniający czytelnictwo wydań papierowych, cyfrowych i stron www, mają „Super Express” wśród dzienników i „Murator” wśród magazynów.
Baza INFORLEX w nowej odsłonie
INFOR prezentuje najnowszą odsłonę INFORLEX, fachowej bazy wiedzy dla specjalistów z firm i biur rachunkowych oraz sektora publicznego. Autorzy postawili na nowoczesny design, intuicyjną obsługę i pomocne dla użytkowników funkcjonalności.
Super Express i Radio ESKA dołączają do platformy Bluesky
Swoje profile na platformie społecznościowej Bluesky założyły dwa największe brandy Grupy ZPR Media – „Super Express” i Radio ESKA. Docelowo mają się tam pojawić również serwisy tematyczne oraz serwisy lokalne.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764