logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Polacy oglądają telewizję w rodzinnym gronie

  PR 12.05.2021, przeczytano 417 razy
ilustracja

W najbliższą sobotę, 15 maja przypada Międzynarodowy Dzień Rodziny. Polacy chętnie zasiadają przed telewizorem w rodzinnym gronie – wynika z badania przeprowadzonego dla TP Vision, do którego należy marka Philips TV & Sound. Choć dawniej uważano, że wspólny czas przed telewizorem nie sprzyja interakcji z najbliższymi, okazuje się, że programy telewizyjne czy oglądane na platformach streamingowych to popularny temat rozmów w gronie bliskich osób.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polacy-ogladaja-telewizje-w-rodzinnym-gronie,391422,artykul.html

Jak wynika z badania przeprowadzonego dla TP Vision, blisko 84% ankietowanych lubi oglądać telewizję w towarzystwie partnera lub partnerki, a ponad 75% czerpie dużą frajdę ze spędzania czasu przed telewizorem razem z dziećmi. Na pytanie o to, z kim chętnie oglądają telewizję, więcej niż 73% badanych wskazało ogólnie – rodzinę.

Lubimy też dyskutować o tym, co wspólnie obejrzeliśmy. Najczęściej Polacy rozmawiają o programach informacyjnych – 48%. Na kolejnym miejscu uplasowały się zawody sportowe, transmitowane w telewizji, o których debatuje ponad 28% ankietowanych. Seriale oglądane na platformach streamingowych to z kolei temat do rozmowy dla 24% biorących udział w badaniu.

– Pod względem programów rok 2021 będzie wyjątkowy – odbędą się piłkarskie EURO oraz Igrzyska Olimpijskie. Duże zawody sportowe wyzwalają wiele emocji i są popularnym tematem dyskusji – komentuje Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce. – Dużo osób chce oglądać zmagania sportowców w najwyższej jakości, stąd decyduje się na zakup nowego telewizora. Dlatego na ten rok przygotowaliśmy szeroką gamę nowych telewizorów, w tym nowy model Ambilight, który gwarantuje bardzo wysoką jakość obrazu i dźwięku w rozsądnej cenie, a także pierwsze telewizory Philips w technologii Mini LED – podkreśla Marcin Habzda.  

Aby mieć jeszcze większą przyjemność z oglądania, niemal 36% ankietowanych przygotowuje smaczne przekąski i napoje, a niecałe 30% dostosowuje światło w pomieszczeniu tak, aby cieszyć się obrazem na ekranie. Blisko 18% badanych podczas oglądania telewizji lub treści na platformach streamingowych nie korzysta ze swojego telefonu – nie odbiera połączeń i nie sprawdza wiadomości. Blisko 43% ankietowanych stwierdza natomiast, że nie potrzebuje żadnych dodatkowych zabiegów, aby cieszyć się seansem.

– Dzięki nowoczesnym urządzeniom  możemy cieszyć się wysoką jakością obrazu i dźwięku, stąd znaczna część badanych nie potrzebuje dodatkowych zabiegów, aby zwiększyć frajdę z oglądania programu czy transmisji sportowych. Na przykład soundbary Philips Fidelio zapewniają efekt przestrzennego dźwięku, dzięki czemu widz może poczuć się niemal jak na stadionie – komentuje Marcin Habzda z TP Vision.

Źródło: TP Vision Europe B.V.

www.tpvision.com

Dodatkowe informacje:

O badaniu
Badanie online przeprowadzone przez PanelWizard Direct na reprezentatywnej grupie 1027 osób w wieku od 18 do 75 roku życia w dniach 24-29 września 2020 roku.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764