logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polacy ośmieszani w niemieckiej reklamie Media Markt

   27.03.2006, przeczytano 7698 razy
ilustracjastrzałka
Fragment kontrowersyjnego spotu Media Markt

W kolejnej kampanii reklamowej emitowanej przez telewizje niemieckojęzyczne sieć Media Markt wzięła na celownik Polaków. W bazującym na stereotypie Polaka spocie nasi rodacy są ośmieszani i przedstawiani jako złodzieje.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polacy-osmieszani-w-niemieckiej-reklamie-media-markt,3732,artykul.html

Reklama pokazuje trzech aktorów mówiących z akcentem wskazującym jednoznacznie na ich pochodzenie. Panowie obściskują się wylewnie z menadżerami sklepu, wśród których widzimy również postać kowboja znaną z reklam emitowanych w Polsce. Polacy chwalą niemiecką drużynę piłkarską i rzucają się na szyję przedstawicielom Media Markt. Gdy po ich odejściu jeden z menadżerów zauważa, że Polacy to jednak przyzwoici ludzie, bo nie ukradli mu zegarka, kamera robi odjazd pokazując, że trójka Niemców została po spotkaniu z Polakami bez spodni.

Na koniec Polacy zwracają się do kamery informując chóralnie, że przecież nie są głupi. Pytanie, czy to samo mogą o sobie powiedzieć autorzy reklamy i marketingowcy odpowiedzialni za jej powstanie i emisję?

Inf. wł.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Widać że Media Markt obsługuje niemiecka agencja spokrewniona z samą marką osobiście lubie ostre kampanie ale z dozą smaku co do media zraziłem się reklamą z Panem Szefem Kowbojem który wychodzi z toalety którą wcześniej opuszcza kobieta i wyciera usta ... a co robi wychodzący Pan Dyrektor ....? Zapina rozporek w pewien target może to trafić do mnie kompletnie chociaż nie jestem konserwatystą ale bez przesady

Najnowsze w tym dziale

W poniedziałkowym wydaniu Onet Rano ruszyła inicjatywa „Na co Cię stać?” Fundacji Anji Rubik oraz Onet Rano. Celem akcji jest wsparcie finansowe projektów z zakresu szerzenia edukacji seksualnej. Znane osobowości, zaproszone do akcji, zadeklarowały wykonanie określonego zadania-wyzwania po uzbieraniu ustalonej kwoty na cele statutowe SEXEDpl.
Medonet.pl w nowym serwisie edukuje o zdrowym odżywianiu
Medonet uruchamia nowy lifestylowy subserwis poświęcony zdrowemu odżywianiu. Użytkownicy znajdą tam kompendium wiedzy przygotowanej w idei explanatory journalism, które pomoże podejmować świadome decyzje żywieniowe. To kolejna nowość na Medonet.pl wprowadzona w ostatnich tygodniach.
LOVEMEDIA i Telewizja Polska są pierwszymi firmami, które otrzymały złoty znak programu QUALID. Oznacza to, że ukończyły procedurę weryfikacji - spełniły warunki we wszystkich czterech obszarach programu oraz przeszły specjalistyczne szkolenia.
Zespół redakcyjny Telex.hu z Węgier otrzymał Nagrodę #AllForJan – wyróżnienie, które jest upamiętnieniem osoby zamordowanego 3 lata temu słowackiego dziennikarza Jána Kuciaka. Gala #AllForJan była częścią konferencji MEDIA for FREEDOM Summit (d. Press Freedom Conference), wydarzenia online organizowanego 25 lutego przez European Magazine Media...
W związku z publikacjami Onetu, Na Temat, Oko.press, Dziennika Bałtyckiego, Polska The Times, wyborcza.pl, Wprost, WP i innych, w których dokonano manipulacji przekazu wypowiedzi Prezesa Jacka Kurskiego, podczas rozprawy w związku z wniesieniem przez TVP prywatnego aktu oskarżenia przeciwko p. Sadurskiemu, Telewizja Polska żąda zaprzestania powielania wyrwanych z kontekstu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764