logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polacy ośmieszani w niemieckiej reklamie Media Markt

   27.03.2006, przeczytano 7481 razy
ilustracjastrzałka
Fragment kontrowersyjnego spotu Media Markt

W kolejnej kampanii reklamowej emitowanej przez telewizje niemieckojęzyczne sieć Media Markt wzięła na celownik Polaków. W bazującym na stereotypie Polaka spocie nasi rodacy są ośmieszani i przedstawiani jako złodzieje.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polacy-osmieszani-w-niemieckiej-reklamie-media-markt,3732,artykul.html

Reklama pokazuje trzech aktorów mówiących z akcentem wskazującym jednoznacznie na ich pochodzenie. Panowie obściskują się wylewnie z menadżerami sklepu, wśród których widzimy również postać kowboja znaną z reklam emitowanych w Polsce. Polacy chwalą niemiecką drużynę piłkarską i rzucają się na szyję przedstawicielom Media Markt. Gdy po ich odejściu jeden z menadżerów zauważa, że Polacy to jednak przyzwoici ludzie, bo nie ukradli mu zegarka, kamera robi odjazd pokazując, że trójka Niemców została po spotkaniu z Polakami bez spodni.

Na koniec Polacy zwracają się do kamery informując chóralnie, że przecież nie są głupi. Pytanie, czy to samo mogą o sobie powiedzieć autorzy reklamy i marketingowcy odpowiedzialni za jej powstanie i emisję?

Inf. wł.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Widać że Media Markt obsługuje niemiecka agencja spokrewniona z samą marką osobiście lubie ostre kampanie ale z dozą smaku co do media zraziłem się reklamą z Panem Szefem Kowbojem który wychodzi z toalety którą wcześniej opuszcza kobieta i wyciera usta ... a co robi wychodzący Pan Dyrektor ....? Zapina rozporek w pewien target może to trafić do mnie kompletnie chociaż nie jestem konserwatystą ale bez przesady

Najnowsze w tym dziale

Biuro Reklamy TVP ogłasza zasady sprzedaży na 2020 rok
Biuro Reklamy TVP ogłosiło zasady sprzedaży na 2020 rok. W ofercie znalazło się pięć nowych produktów. Telewizja Polska kontynuuje system jawnych stawek, uelastycznia ofertę w zakresie stacji tematycznych jednocześnie dokonując korekt cen produktów.
Konferencja PAP: wiarygodność, personalizacja oraz innowacje – to przyszłość mediów
Przyszłością mediów są zawsze ludzie, ale wspomagani nowoczesnymi technologiami – powiedział minister cyfryzacji Marek Zagórski podczas II edycji konferencji „Media Przyszłości”, zorganizowanej w Warszawie 4 grudnia przez Polską Agencję Prasową przy współpracy z międzynarodowymi ekspertami.
Jak co roku zespoły sprzedaży działające w Grupie Agora zdobyły wysokie noty od klientów reklamowych w raporcie „Biura Reklamy 2019". W badaniu przygotowanym dla „Media Marketing Polska” zespół AMS otrzymał nagrodę Biura Reklamy OOH Roku, a wyróżnienia trafiły do handlowców z „Gazety Wyborczej” i Tandem Media.
Pierwsi dziennikarze firmowi w Polsce
Tytuł dziennikarza prasowego oraz legitymacje prasowe przyznał swoim pracownikom koncern farmaceutyczny Gedeon Richter Polska, wydawca magazynu firmowego „Richter Life”. Otrzymali je członkowie zespołu redakcyjnego, którzy tworzą magazyn dla pracowników ukazujący się od ponad 8 lat.
Świąteczny numer „Książek. Magazynu do czytania” z nowym logotypem i szatą graficzną
Najlepsza książka roku? Najciekawszy komiks? Najładniejsza okładka? W najnowszym wydaniu „Książek. Magazynu do czytania" redakcja prezentuje listę 10 najlepszych tytułów wydanych w 2019 roku, światowe gwiazdy literatury opowiadają o genialnych tegorocznych premierach, a polscy pisarze podpowiadają, co podarować tym, którzy czytają nie tylko od święta....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764