W kolejnej kampanii reklamowej emitowanej przez telewizje niemieckojęzyczne sieć Media Markt wzięła na celownik Polaków. W bazującym na stereotypie Polaka spocie nasi rodacy są ośmieszani i przedstawiani jako złodzieje.
Reklama pokazuje trzech aktorów mówiących z akcentem wskazującym jednoznacznie na ich pochodzenie. Panowie obściskują się wylewnie z menadżerami sklepu, wśród których widzimy również postać kowboja znaną z reklam emitowanych w Polsce. Polacy chwalą niemiecką drużynę piłkarską i rzucają się na szyję przedstawicielom Media Markt. Gdy po ich odejściu jeden z menadżerów zauważa, że Polacy to jednak przyzwoici ludzie, bo nie ukradli mu zegarka, kamera robi odjazd pokazując, że trójka Niemców została po spotkaniu z Polakami bez spodni.
Na koniec Polacy zwracają się do kamery informując chóralnie, że przecież nie są głupi. Pytanie, czy to samo mogą o sobie powiedzieć autorzy reklamy i marketingowcy odpowiedzialni za jej powstanie i emisję?
Inf. wł.