logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polacy ośmieszani w niemieckiej reklamie Media Markt

   27.03.2006, przeczytano 8768 razy
ilustracjastrzałka
Fragment kontrowersyjnego spotu Media Markt

W kolejnej kampanii reklamowej emitowanej przez telewizje niemieckojęzyczne sieć Media Markt wzięła na celownik Polaków. W bazującym na stereotypie Polaka spocie nasi rodacy są ośmieszani i przedstawiani jako złodzieje.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polacy-osmieszani-w-niemieckiej-reklamie-media-markt,3732,artykul.html

Reklama pokazuje trzech aktorów mówiących z akcentem wskazującym jednoznacznie na ich pochodzenie. Panowie obściskują się wylewnie z menadżerami sklepu, wśród których widzimy również postać kowboja znaną z reklam emitowanych w Polsce. Polacy chwalą niemiecką drużynę piłkarską i rzucają się na szyję przedstawicielom Media Markt. Gdy po ich odejściu jeden z menadżerów zauważa, że Polacy to jednak przyzwoici ludzie, bo nie ukradli mu zegarka, kamera robi odjazd pokazując, że trójka Niemców została po spotkaniu z Polakami bez spodni.

Na koniec Polacy zwracają się do kamery informując chóralnie, że przecież nie są głupi. Pytanie, czy to samo mogą o sobie powiedzieć autorzy reklamy i marketingowcy odpowiedzialni za jej powstanie i emisję?

Inf. wł.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Widać że Media Markt obsługuje niemiecka agencja spokrewniona z samą marką osobiście lubie ostre kampanie ale z dozą smaku co do media zraziłem się reklamą z Panem Szefem Kowbojem który wychodzi z toalety którą wcześniej opuszcza kobieta i wyciera usta ... a co robi wychodzący Pan Dyrektor ....? Zapina rozporek w pewien target może to trafić do mnie kompletnie chociaż nie jestem konserwatystą ale bez przesady

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764