logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polacy ośmieszani w niemieckiej reklamie Media Markt

   27.03.2006, przeczytano 7503 razy
ilustracjastrzałka
Fragment kontrowersyjnego spotu Media Markt

W kolejnej kampanii reklamowej emitowanej przez telewizje niemieckojęzyczne sieć Media Markt wzięła na celownik Polaków. W bazującym na stereotypie Polaka spocie nasi rodacy są ośmieszani i przedstawiani jako złodzieje.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polacy-osmieszani-w-niemieckiej-reklamie-media-markt,3732,artykul.html

Reklama pokazuje trzech aktorów mówiących z akcentem wskazującym jednoznacznie na ich pochodzenie. Panowie obściskują się wylewnie z menadżerami sklepu, wśród których widzimy również postać kowboja znaną z reklam emitowanych w Polsce. Polacy chwalą niemiecką drużynę piłkarską i rzucają się na szyję przedstawicielom Media Markt. Gdy po ich odejściu jeden z menadżerów zauważa, że Polacy to jednak przyzwoici ludzie, bo nie ukradli mu zegarka, kamera robi odjazd pokazując, że trójka Niemców została po spotkaniu z Polakami bez spodni.

Na koniec Polacy zwracają się do kamery informując chóralnie, że przecież nie są głupi. Pytanie, czy to samo mogą o sobie powiedzieć autorzy reklamy i marketingowcy odpowiedzialni za jej powstanie i emisję?

Inf. wł.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Widać że Media Markt obsługuje niemiecka agencja spokrewniona z samą marką osobiście lubie ostre kampanie ale z dozą smaku co do media zraziłem się reklamą z Panem Szefem Kowbojem który wychodzi z toalety którą wcześniej opuszcza kobieta i wyciera usta ... a co robi wychodzący Pan Dyrektor ....? Zapina rozporek w pewien target może to trafić do mnie kompletnie chociaż nie jestem konserwatystą ale bez przesady

Najnowsze w tym dziale

Elle – ponad 1,7mln wyświetleń na Tiktok
ELLE to tytuł, który jako pierwszy magazyn w Polsce pojawił się na platformie TikTok.  Zaskoczył użytkowników platformy jakościową rozrywką utrzymaną w estetyce premium. Na kanale zobaczymy bohaterów ze świata mody i popkultury, muzyczne wideo, a także poznamy bliżej pracę redakcji.
„Moto 2030” – Gazeta.pl i Moto.pl z nowym cyklem poświęconym motoryzacji przyszłości i ekologii
Moto.pl, serwis motoryzacyjny portalu Gazeta.pl w każdy piątek zaprasza na nowy cykl redakcyjny poświęcony tematyce motoryzacji przyszłości. Artykuły w ramach serii „Moto 2030” to wyjątkowe teksty poruszające zagadnienia, które łączą ze sobą tematy nowoczesnych technologii w branży motoryzacyjnej oraz ekologii.
TikTok to obecnie jedna z najpopularniejszych aplikacji dostępnych w sklepach Google Play i Apple Store. Szczególnie lubią ją młodzi ludzie. Na czym polega jej fenomen? Użytkownicy dodają krótkie filmiki, gdzie często tańczą do ulubionej muzyki, bądź też prezentują śmieszne zachowania. Również w Polsce aplikacja ta jest bardzo popularna, ponieważ w Polsce...
Relacje firm z klientami przenoszą się do mediów społecznościowych – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Salesforce. Social media stają się ulubionym kanałem do komunikowania się z klientami również w segmencie B2B. Dlaczego? Bo zapewniają wyższą skuteczność i efektywność niż obsługa przez telefon.
Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków podcastowych
Fenomen podcastów bazuje na pełnej dowolności w dostępie do nagrań audio – można ich słuchać w dogodnym czasie, nie odrywając się od innych czynności, a dodatkowo mamy do wyboru różnorodną tematykę. To główne powody, dla których forma ta z miesiąca na miesiąc zyskuje coraz więcej zwolenników. – Jest to atrakcyjne medium dla...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764