WIADOMOŚCI

Polacy ponownie liderem w blokowaniu reklam

Mateusz Zawiślak  PR - bezpłatny materiał PR | 11.08.2017, przeczytano 342 razy

Polska pozostaje liderem w popularyzacji wtyczek blokujących reklamy – podaje nowy raport OnAudience.com z grupy Cloud Technologies, prezentujący dane z ponad 60 rynków świata. W polskim Internecie blokowanych jest 46 proc. wszystkich wyświetlanych reklam, co daje 8 proc wzrost rok do roku. Na drugim miejscu znalazła się Grecja z 44 proc. blokowanych wyświetleń, a na trzecim Norwegia, gdzie blokuje się ich 42 proc. Według autorów raportu wartość zablokowanych odsłon w 2017 roku osiągnie 42 miliardy dolarów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polacy-ponownie-liderem-w-blokowaniu-reklam,33386,artykul.html

OnAudience.com opublikowało drugą edycję raportu dotyczącego blokowania reklam, który potwierdza, że używanie wtyczek blokujących reklamy to powszechna praktyka, która z roku na rok zyskuje na popularności. W Polsce oprogramowanie blokujące reklamy powstrzymuje aż 46 proc. wyświetleń, co oznacza 8 proc. wzrost rdr. Taki wynik daje nam pierwsze miejsce w międzynarodowym rankingu. Druga na podium znalazła się Grecja, gdzie blokuje się 44 proc. wyświetleń. Kolejne miejsca należą do Norwegii (42 proc.), Niemiec (41 proc.) i Danii (40 proc.). Wysoką pozycję w rankingu zajęła również Wielka Brytania, gdzie blokowanych jest 39 proc. reklam. Zupełnie odwrotnie sytuacja wygląda w Paragwaju, gdzie adblocki powstrzymują jedynie 5 proc. wyświetleń. To najniższy wynik w całym zestawieniu. Kolejna w dolnej części listy znajduje się Wenezuela (10 proc.). Największy wzrost liczby zablokowanych odsłon dotyczy rynku brazylijskiego, gdzie co prawda jedynie 12 proc. reklam jest blokowanych, jednak w stosunku do zeszłorocznego badania nastąpił wzrost aż o 232 proc.

Internauci nie akceptują agresywnych reklam

Zdaniem Piotra Prajsnara Prezesa Cloud Technologies, firmy, która opracowała UnBlocka —  narzędzie umożliwiające wydawcom wyświetlanie reklam użytkownikom adblocków, sytuacja na rynku z roku na rok staje się trudniejsza, a straty spowodowane blokowaniem reklam rosną dynamicznie.

— To już druga edycja naszego globalnego raportu dotyczącego skali blokowania reklam. Podobnie jak w zeszłym roku ranking przedstawia odsetek odsłon, a nie unikalnych użytkowników blokujących reklamy, co jest kluczowe dla właściwego zobrazowania skali tego zjawiska. Wzrost liczby blokujących reklamy niemal na każdym rynku pokazuje, że internauci nie akceptują masowych kampanii, irytujących form reklamowych oraz przekazów nieodpowiadających ich zainteresowaniom – uważa ekspert.

Rosną straty wydawców

Jak wynika z szacunków przedstawionych w raporcie OnAudience.com wraz z popularyzacją oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam rosną globalne straty wydawców. W 2017 r. wartość zablokowanych odsłon osiągnie 42 miliardy dolarów, podczas gdy wartość całego rynku reklamy typu display szacuje się na 100 miliardów dolarów. Dla porównania, w 2016 roku globalna wartość zablokowanych odsłon reklamowych przekroczyła 28 miliardów dolarów, a wartość rynku wyliczono na 84 miliardy dolarów. W Polsce, gdzie procentowo blokuje się najwięcej reklam, wartość rynku reklamy typu display szacuje się na 485 milionów dolarów, a wartość zablokowanych odsłon reklamowych szacuje się na 409 milionów dolarów.
Według Macieja Sawy, Chief Commercial Officer’a z OnAudience.com, receptą na uzdrowienie sytuacji na rynku reklamy online jest gruntowna zmiana sposobu dystrybucji treści reklamowych.

— Prowadzenie masowych kampanii internetowych już dawno przestało mieć rację bytu. Reklama musi być dopasowana do zainteresowań i potrzeb odbiorcy. Nigdy wcześniej nie było dostępnych tyle narzędzi do precyzyjnego targetowania jak ma to miejsce dziś. Istnieją hurtownie sprzedające dane o preferencjach i zachowaniach internautów, a zaawansowane narzędzia do analityki Big Data pozwalają na targetowanie reklam z niespotykaną dotychczas precyzją, co pozwala zwiększyć skuteczność przekazu nawet o kilkadziesiąt procent. Jeśli pozbędziemy się archaicznych metod, które psują Internet i postawimy na przyjazne dla internautów reklamy, dopasowane do ich potrzeb i zainteresowań, to liczba osób korzystających z adlocków ma szansę spaść — twierdzi Maciej Sawa.

Użytkownicy adblocków kupują on-line

Tegoroczny raport OnAudience.com przedstawia także wpływ blokowania reklam na branżę e-commerce. Okazuje się, że aż 32 proc. wyświetleń e-sklepów i innych serwisów świadczących usługi online w Europie, dokonywanych jest przez osoby z zainstalowanymi adblockami. Proces zakupowy rozpoczynany jest w 34 proc. przez osoby posiadające takie wtyczki, a 38 proc. finalizujących transakcje nie widzi reklam.

— Duże grono klientów serwisów e-commerce to osoby blokujące reklamy. Oznacza to, że trafiają do nich w wyniku samodzielnego poszukiwania produktów. Są to bardzo świadomi użytkownicy, charakteryzują się wysokim poziomem wiedzy technologicznej, mają duże doświadczenie w korzystaniu z Internetu. Takie osoby stykają się z reklamą internetową bardzo rzadko, więc siłą rzeczy są na nią bardziej wrażliwe. Z całą pewnością są to wartościowi użytkownicy, o których marketerzy powinni zawsze pamiętać — uważa Piotr Prajsnar z Cloud Technologies.

Zgodnie z szacunkami przedstawionymi w raporcie OnAudience.com wartość globalnego rynku e-commerce przekracza 2 000 miliardów dolarów, z czego ponad 600 miliardów dolarów generują na tym rynku użytkownicy adblocków. Wartość polskiego rynku e-commerce została oszacowana na 7,6 miliarda dolarów, z czego 3,5 miliarda dolarów generują użytkownicy wtyczek blokujących.

Źródło: Cloud Technologies

www.cloudtechnologies.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

R E K L A M A

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
hearnes, 13.08.2017

Wspaniała wiadomość.

avatar użytkownika
redakcja, 13.08.2017

Co konkretnie Cię ucieszyło? Rozwój hurtowni sprzedających szczegółowe dane na Twój temat aby można Ci było zaserwować miłą i nieinwazyjną reklamę?  

brak ikonki
hearnes, 13.08.2017

Wszystkim sprzedawcom moich danych życzę powodzenia.  

avatar użytkownika
redakcja, 13.08.2017

Twój amerykański Firefox nie ujawnia żadnych danych?  

brak ikonki
hearnes, 14.08.2017

Oczywiście, że ujawnia.
Zwłaszcza, gdy włączam tryb random i skaczę po różnorakich stronach internetowych klikając co popadnie przez kilkanaście minut.
Wtedy ma bardzo dużo danych do ujawnienia.
Wartościowych danych.
  

avatar użytkownika
redakcja, 14.08.2017

Kilkanaście minut dziennie powiadasz? W skali roku to ok. 100 godzin pracy. Naskaczesz się trochę i naklikasz. Heroicznie i idiotycznie - ale najważniejsze że w szczytnym celu!  

brak ikonki
hearnes, 14.08.2017

Dla firm handlujących moimi danymi jestem gotów wiele poświęcić.
Tak jestem.  

avatar użytkownika
redakcja, 14.08.2017

Wyhodowałeś je sam blokując reklamy - zatem skacz teraz po różnorakich stronach internetowych klikając co popadnie aby się ratować. Hop siup!  

brak ikonki
hearnes, 14.08.2017

Zawsze wybiorę handlarza danymi ponad wydawcę zalewającego swoje serwisy reklamami jakiegoś ******.
A jeśli ktoś chce, żebym oglądał reklamy za które bierze kasę, niech zaproponuje mi procent albo spierdala.
  

avatar użytkownika
redakcja, 14.08.2017

Skakałeś już dzisiaj?  

brak ikonki
hearnes, 14.08.2017

Znów zabrakło argumentów?  

brak ikonki
hearnes, 16.08.2017

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/adnauseam/

AdNauseam is a browser extension designed to obfuscate browsing data and protect users from tracking by advertising networks. Like an ad-blocker, AdNauseam blocks malware and hides ads on the pages you visit. But AdNauseam does more, collecting each ad in its AdVault for you to interactively explore. AdNauseam can also be configured to automatically click each blocked ad in the background, polluting your data profile and frustrating the trackers who violate your privacy and facilitate bulk-surveillance agendas.
  

avatar użytkownika
redakcja, 16.08.2017

Brawo! Nie musisz sam klikać! A skaczesz dalej?  

brak ikonki
hearnes, 16.08.2017

Kto nie skacze jest za Dudą.  



 
poniedziałek 11.12.2017, 75 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2017 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone