Paweł Kowalewski został wybrany VP Area Director Europe Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA Global na kolejną kadencję.
IAA to globalna organizacja reprezentująca branżę reklamową od 80 lat. Posiada 56 oddziałów w 76 krajach i ponad 4000 członków. Jest jedynym na świecie stowarzyszeniem, które zrzesza i reprezentuje nie tylko agencje reklamowe, media, reklamodawców oraz inne firmy zaangażowane w proces komunikacji marketingowej. IAA odgrywa ważną rolę w kluczowych kwestiach branżowych takich jak odpowiedzialna reklama, podnoszenie jej jakości, samoregulacja, edukacja i rozwój zawodowy. Jest platformą do dzielenia się wiedzą na temat problemów branżowych, najlepszych praktyk i spostrzeżeń w szybko zmieniającym się środowisku biznesowym.
Paweł Kowalewski po raz drugi z rzędu został szefem tej organizacji na Europę, pełniąc jednocześnie funkcję wiceprezesa zarządu odpowiedzialnego za globalny rozwój stowarzyszenia. Wcześniej czterokrotnie piastował stanowisko prezesa polskiego oddziału IAA, a dwukrotnie pełnił funkcję przewodniczącego rady nadzorczej IAA Polska.
- Europejscy członkowie naszej organizacji to państwa należące do Unii Europejskiej, alei kraje spoza niej takie jak: Szwajcaria, Serbia czy Rosja. IAA monitoruje i wpływa na regulacje UE dotyczące rynku reklamy. Nieco trudniej jest z państwami spoza UE, ale i tu jako największa na świecie organizacja branży reklamowej, jesteśmy partnerem dla gremiów rządzących. W Serbii oraz Rosji budujemy standardy samoregulacyjne, które wspomagają ochronę konkurencji i konsumentów i są wartością dodaną do istniejących przepisów prawa – mówi Paweł Kowalewski.
Efektem tych prac i jednym z sukcesów IAA jest podpisanie przez Urząd Antymonopolowy Rosji memorandum o wprowadzeniu w branży reklamowej samoregulacji bazującej na prawie UE.
W planach Pawła Kowalewskiego jako VP Area Director Europe jest m.in. zorganizowaniew 2020 r. kongresu IAA w Sankt Petersburgu.
- Będzie to bardzo ważne spotkanie z punktu widzenia ochrony swobody komunikowania się producentów i konsumentów, jednego z głównych elementów naszej misji. Chcemy również rozmawiać o transparentności rynku reklamy, która jest problemem w wielu krajach Europy – informuje VP Area Director Europe.
Paweł Kowalewski jest również założycielem i prezesem agencji komunikacji marketingowej Communication Unlimited.
Źródło: Communication Unlimited