logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polak zwycięzcą konkursu na urodzinowe logo UE!

   17.10.2006, przeczytano 7717 razy

Komisja Europejska ogłosiła wyniki konkursu na urodzinowe logo UE. Zwycięzcą został Polak, 23-letni student Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, Szymon Skrzypczak. Na konkurs nadesłano ponad 1700 prac ze wszystkich krajów członkowskich Unii, a także z Bułgarii i Rumunii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polak-zwyciezca-konkursu-na-urodzinowe-logo-ue%21,4613,artykul.html

Dziesięciu finalistów wraz z dziennikarzami oczekiwało na dzisiejszą decyzję Jury w Centrum Prasowym Komisji Europejskiej. W tle prezentowane były na slajdach prace wytypowane do finału. Wreszcie wiceprzewodnicząca KE Margot Wallström ogłosiła zwycięzcę: Szymon Skrzypczak.

Według Komisji praca Szymona Skrzypczaka najlepiej ilustruje sukces 50-letniego procesu integracji, współpracy i współistnienia w ramach UE. W logotypie „Together since 1957” (Razem od 1957 r.) dostrzeżono symbol głosu wszystkich Europejczyków, szczególnie młodego pokolenia, oczekującego pokoju, stabilizacji i perspektyw rozwoju, a jednocześnie nie rezygnującego z prawa indywidualności i różnorodności.

Liternictwo użyte w wyrazie „Together” ilustruje wg Komisji pierwotne idee przyświecające powstaniu Unii, takie jak współpraca i solidarność. Różnorodność krojów użytych w logo wyraża z kolei różnorodność historyczną i kulturową. Komisja doceniła celne i dowcipne nawiązanie do Traktatu Rzymskiego poprzez zastosowanie napisu „SINCE 1957”, inspirowanego, podobnie jak „erka” w napisie „Together”, metkami odzieżowymi.

Logo Skrzypczaka towarszyszyć będzie wszystkim wydarzeniom związanym z obchodami 50. rocznicy podpisania Traktatu Rzymskiego w 2007 roku. Autor otrzymał nagrodę w wysokości 6 tys. Euro. Autorzy dwóch pozostałych wyróżnionych prac - Tore Rosbo z Danii oraz Jenny Lundgren ze Szwecji, otrzymali po 4 i 2 tys. Euro za zajęcie 2. i 3. miejsca.

Źródło: Komisja Europejska

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

A podobno tylko studenci mogli brac udzial, a okazuje sie, ze absolwenci tez brali udzial. Slabo to okreslone i sprawiedliwe.

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764