logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polak zwycięzcą konkursu na urodzinowe logo UE!

   17.10.2006, przeczytano 6945 razy

Komisja Europejska ogłosiła wyniki konkursu na urodzinowe logo UE. Zwycięzcą został Polak, 23-letni student Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, Szymon Skrzypczak. Na konkurs nadesłano ponad 1700 prac ze wszystkich krajów członkowskich Unii, a także z Bułgarii i Rumunii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polak-zwyciezca-konkursu-na-urodzinowe-logo-ue%21,4613,artykul.html

Dziesięciu finalistów wraz z dziennikarzami oczekiwało na dzisiejszą decyzję Jury w Centrum Prasowym Komisji Europejskiej. W tle prezentowane były na slajdach prace wytypowane do finału. Wreszcie wiceprzewodnicząca KE Margot Wallström ogłosiła zwycięzcę: Szymon Skrzypczak.

Według Komisji praca Szymona Skrzypczaka najlepiej ilustruje sukces 50-letniego procesu integracji, współpracy i współistnienia w ramach UE. W logotypie „Together since 1957” (Razem od 1957 r.) dostrzeżono symbol głosu wszystkich Europejczyków, szczególnie młodego pokolenia, oczekującego pokoju, stabilizacji i perspektyw rozwoju, a jednocześnie nie rezygnującego z prawa indywidualności i różnorodności.

Liternictwo użyte w wyrazie „Together” ilustruje wg Komisji pierwotne idee przyświecające powstaniu Unii, takie jak współpraca i solidarność. Różnorodność krojów użytych w logo wyraża z kolei różnorodność historyczną i kulturową. Komisja doceniła celne i dowcipne nawiązanie do Traktatu Rzymskiego poprzez zastosowanie napisu „SINCE 1957”, inspirowanego, podobnie jak „erka” w napisie „Together”, metkami odzieżowymi.

Logo Skrzypczaka towarszyszyć będzie wszystkim wydarzeniom związanym z obchodami 50. rocznicy podpisania Traktatu Rzymskiego w 2007 roku. Autor otrzymał nagrodę w wysokości 6 tys. Euro. Autorzy dwóch pozostałych wyróżnionych prac - Tore Rosbo z Danii oraz Jenny Lundgren ze Szwecji, otrzymali po 4 i 2 tys. Euro za zajęcie 2. i 3. miejsca.

Źródło: Komisja Europejska

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

A podobno tylko studenci mogli brac udzial, a okazuje sie, ze absolwenci tez brali udzial. Slabo to okreslone i sprawiedliwe.

Najnowsze w tym dziale

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i Szkoła Główna Handlowa zapraszają do udziału w dziesiątej edycji konkursu na najlepszą pracę dyplomową z zakresu marketingu internetowego. Nagrodami w DIMAQ UNI są studia podyplomowe na SGH oraz udział w Akademii DIMAQ Professional i Basic.
Najpopularniejsi wydawcy gazetek i katalogów z promocjami w Polsce
W IV edycji programu AdRetail Inspirio (AdRI) spośród blisko 180 brandów i wydawców gazetek oraz katalogów wyłoniono najaktywniejsze marki w największych na rynku serwisach i aplikacjach agregujących promocje. W ramach tego sprawdzono ponad 1,2 mld zdarzeń, w tym m.in. odsłon, wejść i kliknięć w treści i produkty. Za najlepsze wyniki w całym ubiegłym roku nagrodzono takie...
Aldi z nominacją w konkursie „Modernizacja Roku & Budowa XXI w.”
Modernizacja zabytkowych budynków dawnej ujeżdżalni koni w Toruniu, którego inwestorem była sieć ALDI została nominowana w tegorocznej edycji ogólnopolskiego konkursu „Modernizacja Roku & Budowa XXI w”, który odbywa się pod patronatem min. Ministerstwa Infrastruktury. Celem konkursu jest promocja dokonań w zakresie modernizacji, adaptacji i renowacji obiektów dziedzictwa...
23 Edycja Konkursu Golden Arrow
Do 7 maja można zgłaszać projekty marketingowe, które będą rywalizować w 23 edycji konkursu Golden Arrow.
Firma Nikon nawiązała współpracę z organizacją CIWEM (Instytut gospodarowania zasobami wodnymi i zarządzania ochroną środowiska, z ang. Chartered Institution of Water and Environmental Management) oraz platformą WaterBear, aby zorganizować kolejną edycję konkursu Environmental Photographer of the Year, do którego już teraz można przesyłać zgłoszenia. W dorocznym konkursie,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764