logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polak zwycięzcą międzynarodowego konkursu Fotolia Ten

  PR 19.10.2012, przeczytano 5156 razy
ilustracjastrzałka
Zwycięska praca przedstawia motyw „Podróż” Sebastian Powszuk / Fotolia

Sebastian Powszuk, 24-letni grafik z Polski, został zwycięzcą kreatywnego konkursu graficznego Fotolia TEN, wygrywając m.in. międzynarodową kampanię reklamową o wartości ok. 750 000 zł. Jego praca, której przewodnim tematem jest „Podróż”, została wybrana jako najlepsza z pośród 1260 grafik nadesłanych z całego świata. W konkursie wyróżniono również pracę drugiej osoby z Polski – w kategorii „Lifestyle”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polak-zwyciezca-miedzynarodowego-konkursu-fotolia-ten,16994,artykul.html

Kolekcja TEN to kreatywny projekt promujący sztukę cyfrową, w którym udział wzięło 10 światowej sławy artystów cyfrowych. Ich prace były oferowane do ściągnięcia bezpłatnie (24h) przez kolejnych 10 miesięcy, począwszy od grudnia 2011 roku. 10 września 2012 r., został ogłoszony międzynarodowy konkurs kreatywny zainspirowany tym projektem. To prestiżowa impreza – z dedykowaną konkursową stroną na Facebooku: http://www.tencollectioncontest.com – w której wzięli udział graficy z obszaru „digital art” z całego świata. Przez miesiąc wszyscy uczestnicy wysyłali swoje prace, które – zgodnie z regulaminem – musiały nawiązywać do jednego z takich tematów jak: biznes, rodzina, podróż, pieniądze, żywność, lifestyle, abstrakcja, street art, mobile oraz drinks. Ponadto, każdy projekt musiał być zapisany jako plik PSD i stworzony przy użyciu przynajmniej trzech zdjęć z serwisu Fotolia, które zostały wykorzystane przez artystę z Kolekcji TEN. Do tworzenia plików konkursowych mogły być wykorzystywane także prywatne obrazy oraz inne pliki z bazy Fotolii. Zwycięzcy konkursu Fotolia TEN otrzymują nagrody o łącznej wartości ok. 850 000 zł.

W ciągu jednego miesiąca zebraliśmy na naszej stronie na Facebooku 1260 prac pochodzących z 20 krajów, z przewagą uczestników z Francji, USA i Włoch. Ci ostatni  wykazali też żywe zainteresowanie obrazami, z ponad 35 000 kliknięciami „Lubię to” na Facebooku i przyczynili się do zasięgu, który objął ponad 250 000 internautów. Jest to bardzo satysfakcjonujący wynik, tym bardziej że potwierdzony wysoką jakością ogólną prac wszystkich uczestników. Zwycięski projekt autorstwa Sebastiana Powszuka odpowiadał w sposób perfekcyjny założeniom konkursu, jak również ukazał dużą kreatywność twórcy i zaplecze techniczne w zakresie kompozycji, manipulacji cieniem i światłem oraz ogólnie fotomontażu. Jesteśmy tym bardziej zadowoleni z rezultatu konkursu, w którym zwyciężył młody utalentowany grafik, do tej pory nie znany szerokiej publiczności. Dzięki naszej inicjatywie, będzie miał szansę zobaczyć swoją pracę w międzynarodowej kampanii reklamowej – wyjaśnia Oleg Tscheltzoff, Prezes i współzałożyciel banku zdjęć Fotolia.

Tak konkurs komentuje Beata Jaroszewska, dyrektor operacyjny Fotolia na Polskę:
Jesteśmy niezwykle szczęśliwi, że konkurs wygrał nasz rodak, Sebastian Powszuk. Mimo, iż wybór był bardzo trudny, Jury, czyli 10 twórców obrazów z kolekcji TEN, reprezentanci serwisu Fotolia oraz partnerzy konkursu (Wisibility, Amkashop), przyznając nagrodę wzięło pod uwagę inspirację, technikę oraz refleksje artysty. To właśnie połączenie tych trzech elementów sprawiło, że praca Sebastiana została doceniona i wyróżniona jako najlepsza na tle międzynarodowej konkurencji. Nagroda dla Sebastiana oraz wyróżnienie dla Vana za kreację w temacie „Lifestyle” potwierdza, że Polska i nasi artyści cyfrowi reprezentują wybitny poziom w skali całego świata – powiedziała Beata Jaroszewska.

Sebastian Powszuk: talent do tej pory nieznany

Grafik i webmaster w firmie Biapol w Warszawie, Sebastian Powszuk, nadal nie dowierza, że pokonał międzynarodową konkurencję. – Kiedy Fotolia oznajmiła mi, że wygrałem ten konkurs, nie wierzyłem własnym uszom – opowiada spontanicznie o własnej reakcji na zwycięstwo. – Nadal nie dowierzam, mówi. Od dziecka zauroczony grafiką i sztuką cyfrową, ten 24-letni samouk, który źródeł inspiracji poszukuje głównie w internecie, ale także we wszystkim, co go otacza (kino, książki, życie...), określa sam siebie jako perfekcjonistę. – Nie mogę zasnąć, jeśli nie skończę projektu, który zacząłem. Nad pracą konkursową pracowałem przez jeden weekend z krótkimi przerwami – dodaje Sebastian.

Do dzisiaj „największymi fanami” twórczości Sebastiana byli głównie jego współpracownicy w firmie Biapol, w której pracuje od roku. Znany jedynie w Polsce, nie miał do tej pory okazji zaprezentować swojej twórczości na arenie międzynarodowej.

Wybrałem motyw „Podróż”, ponieważ z jednej strony inspirował mnie ten temat, miałem w głowie też własną wizję podróży, a z drugiej, ponieważ praca François Leroy według mnie była kompleksowo dopracowaną technicznie kompozycją, więc też najbardziej interesującą dla mnie, aby spróbować się z nią zmierzyć. Jego praca była idealnie dopracowana, zatem chciałem przekroczyć swoją własną granicę twórczości. Na co dzień korzystam z banku zdjęć Fotolia w moich własnych prywatnych projektach, jak również w projektach wykonywanych na potrzeby pracy, a obrazy konkursowe idealnie pasowały do mojej kreatywnej wizji podróży. Proces tworzenia pracy był następujący: najpierw był impuls, który wywołał pomysły, potem zebrałem obrazy potrzebne do stworzenia fotomontażu, następnie szkic pracy i ustalenie proporcji – powiedział Sebastian Powszuk, zwycięzca konkursu.

Teraz, dzięki Fotolii, jego praca zostanie opublikowana w międzynarodowych mediach branżowych. Jest to pierwsze tego typu wydarzenie w sektorze, które bank zdjęć Fotolia planuje niebawem wznowić.

Poza wymienioną wcześniej kampanią międzynarodową, Sebastian Powszuk zostaje także nagrodzony wieloma nagrodami od Fotolii i Partnerów o łącznej wartości ponad 20 000 zł: zestawem oprogramowania Adobe Creative Suite 6 Master Collection, tabletem Wacom Intuos5 Touch M, rocznym abonamentem w serwisie Fotolia (100 pobrań/miesiąc), 1 000 „TUTO kredytów” do wykorzystania na tuto.com oraz wydrukiem PVC dużego formatu za pośrednictwem strony Amkashop.com.

Jury wyłoniło w konkursie także 9 najlepszych prac, po jednej w każdym z pozostałych tematów Kolekcji TEN. Wszyscy wyróżnieni otrzymają nagrody warte ponad 7 000 złotych (tablet Wacom Intuos5 Touch M, roczny abonament Fotolia (25 pobrań / miesiąc), 100 "TUTO kredytów" do wykorzystania na tuto.com oraz torba graficzna od Amkashop.com).

Jury przyznało także 4 nagrody specjalne (zestaw oprogramowania Adobe Creative Suite 6 Master Collection oraz miesięczny abonament w Fotolii), które powędrują do autorów 4 prac, które przyciągnęły uwagę ze względu na swoją kreatywność i oryginalność, w tym także drugiej osoby nagrodzonej z Polski, Vana Walko.

Źródło: Fotolia

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Po dobrym początku roku, Grupa Dentsu odnotowała wzrost organiczny na poziomie 9,1%, a Dentsu International - na poziomie 8,4%, osiągając w pierwszym kwartale rekordowe wyniki w zakresie przychodów netto, bazowego i statutowego zysku operacyjnego. Grupa podwyższa prognozę wzrostu organicznego na rok 2022 do 4%-5% z wcześniejszych 4%. Marża operacyjna wzrosła o 140 pb rok do...
Polski serwis z dobrymi praktykami w zakresie influencer marketingu
Serwis influencermarketing.org.pl to kompendium wiedzy z zakresu influencer marketingu, który kierowany jest zarówno do influencerów, jak i współpracujących z nimi podmiotów. Jest to zbiór praktycznych porad począwszy od wyjaśnienia, kim jest infuencer, czym jest influencer marketing, zasad współpracy oraz oznaczania postów reklamowych.
Spot wizerunkowy Banku Millennium
Bank Millennium przygotował wyjątkowy spot reklamowy, w którym mówi o wartościach, jakie przyświecają mu jako instytucji. Spot promuje jednocześnie największy w Polsce festiwal filmów dokumentalnych Millennium Docs Against Gravity, którego bank od 17 lat jest mecenasem.
Firma Nikon zdobyła pięć nagród Red Dot
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że jej pięć produktów otrzymało nagrodę „Red Dot Award: Product Design 2022”. Tegoroczna edycja konkursu była szczególnie udana dla firmy Nikon, ponieważ flagowy pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy Nikon Z 9 został uhonorowany tytułem za „Best of the Best” (Najlepszy z najlepszych). Inne nagrodzone produkty to pięknie zaprojektowany...
W piątek rozpoczęła się emisja reklamy telewizyjnej Millennium 360°, oferty inspirowanej potrzebami klientów. To nowe, bezpłatnie prowadzone konto Banku Millennium, połączone z jeszcze szerszą ofertą spersonalizowanych usług w super-aplikacji mobilnej, usługami wielowalutowymi i zwrotem za zakupy online.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764