logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Polaków Świąteczne Rozmowy 2022

  PR 21.12.2022, przeczytano 701 razy
ilustracjastrzałka

W Boże Narodzenie 2022 najchętniej będziemy chcieli porozmawiać z bliskimi o hobby, pasjach i zainteresowaniach. Natomiast najbardziej unikanymi przez Polaków tematami będą choroby i zdrowotne dolegliwości, polityka oraz gospodarka. Przy świątecznym stole najchętniej porozmawialibyśmy z Robertem Lewandowskim, Donaldem Tuskiem i Igą Świątek. Prawie 3⁄4 Polaków zamierza świąteczne życzenia złożyć osobiście, a jedynie 4% nie zrobi tego w tym roku w ogóle. Na 2023 rok życzymy sobie przede wszystkim roku bez wizyty u lekarza i podwyżki większej niż inflacja – to wnioski z badania zrealizowanego w ramach wspólnego projektu SW Research Agencji Badań Rynku i agencji Noise PR.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polakow-swiateczne-rozmowy-2022,398431,artykul.html

NIE CHCEMY ROZMAWIAĆ O…

Świąteczną atmosferę przy stole mogą łatwo popsuć niewygodne pytania i trudne tematy. Agencja Noise PR postanowiła sprawdzić, jakich tematów rozmów Polacy będą unikać w 2022 roku przy wigilijnym stole. Najwięcej Polaków nie chce rozmawiać o chorobach i dolegliwościach (47%), polityce, sytuacji w kraju i na świecie (42%) oraz o kryzysie gospodarczym, inflacji i cenach (34%). Sporą polaryzację może wywołać rozmowa o zarobkach i osiągnięciach, tyle samo osób unika tego tematu, co chciałoby o nim porozmawiać (po 33%).

- Rozmowa przy świątecznym stole może okazać się wyzwaniem, zwłaszcza jeśli schodzi na tematy osobiste, lub nasi rozmówcy mają odmienne zdanie w wybranej kwestii. Ale to też często rzadka okazja, aby szczerze porozmawiać z bliskimi, wysłuchać ich i przede wszystkim postarać się zrozumieć ich punkt widzenia. Warto pamiętać, że nie mamy wpływu na innych, tylko na to jak sami zareagujemy i odpowiemy. Jeśli wiemy, że mogą paść niewygodne dla nas pytania to warto przygotować sobie odpowiedzi zawczasu, albo przełożyć dyskusję na inny termin, a w zamian skierować rozmowę na lżejszy temat – mówi Anna Czaplicka, lider zespołu strategii w agencji Noise PR.

NAJCHĘTNIEJ POROZMAWIALIBYŚMY O…

Zapytani o „najbezpieczniejsze” tematy w trakcie nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia, aż 77% badanych wskazało, że chciałoby porozmawiać z bliskimi o hobby, pasjach i zainteresowaniach, 73% na temat podróży, a dla 70% przyjemnym tematem rozmów jest gotowanie, potrawy i przepisy. Na kolejnych miejscach pożądanych tematów znalazły się: filmy i seriale (67%), dieta, zdrowy tryb życia (57%), sprawy rodzinne oraz sport (po 56%) a także plany osobiste naszych bliskich (54%).

NAJCHĘTNIEJ POROZMAWIALIBYŚMY Z…

Badani zostali poproszeni o wskazanie, z kim z reprezentantów świata sportu, polityki, kultury, rozrywki i show-biznesu chcieliby porozmawiać przy świątecznym stole. Trójka najchętniej widzianych przez Polaków świątecznych rozmówców to Robert Lewandowski, Donald Tusk oraz Iga Świątek. Poza najsłynniejszym polskim piłkarzem i najsłynniejszą polską tenisistką, trzecim wskazanym sportowcem został bramkarz reprezentacji Polski Wojciech Szczęsny. Wśród polityków w pierwszej trójce, poza Tuskiem, znaleźli się prezydent Andrzej Duda oraz prezes PiS Jarosław Kaczyński. Spośród artystów i ludzi show-biznesu na pierwszym miejscu znalazła się Doda, na drugim Kuba Wojewódzki, a trzecim najbardziej pożądanym gościem reprezentującym rozrywkę jest Krzysztof Ibisz.

JAK ZŁOŻYMY ŻYCZENIA

Uczestnicy sondażu zostali zapytani w jakiej formie planują złożyć bożonarodzeniowe życzenia swoim bliskim. Najwięcej Polaków preferuje tradycyjnie złożyć je osobiście (71%). 53% zrobi to telefonicznie. Co ciekawe, w najmłodszej grupie ankietowanych (do 24 roku życia) telefon wykona 31% Polek i Polaków, w grupie powyżej 50. roku życia już 60%. Z mediów społecznościowych i formy online skorzysta 30% osób. Tradycyjną kartkę bożonarodzeniową wyśle zaledwie co piąty Polak (19%), a filmik z życzeniami lub nagranie głosowe przygotuje 6% z nas. Zaledwie 4% nie planuje składać świątecznych życzeń w ogóle.

- Można powiedzieć, że tradycja składania świątecznych życzeń jest w polskim społeczeństwie powszechna. W tym roku świąteczne spotkania nie są objęte już żadnymi restrykcjami ani zaleceniami w kontekście COVID-19. Nie dziwi zatem, że życzenia planujemy składać sobie przede wszystkim podczas osobistych wizyt w gronie najbliższych. Wyniki badania pokazują też ciekawą ewolucję medium, jakim jest telefon. O ile może być to jeden z najbardziej osobistych przedmiotów współczesnej młodzieży, to coraz rzadziej jest wykorzystywany do składania przez nią życzeń. Zupełnie inny jest styl korzystania z telefonu przez seniorów – o ile aplikacje mobilne czy komunikatory online niekoniecznie są ich pierwszym wyborem w ich telefonach, to bardzo chętnie korzystają oni z analogowej formy kontaktu przy okazji Świąt – powiedział Piotr Zimolzak, wiceprezes Zarządu SW Research.

ŻYCZYMY SOBIE

Ankietowani wskazali, jakie nietypowe życzenie chcieliby aby się spełniło. Tyle samo osób życzyłoby sobie „całego roku bez wizyty u lekarza” i „podwyżki wyższej niż inflacja” (po 43%). Dla nieznacznie większej grupy (26%) „wysłanie polityków na Księżyc” jest ważniejsze niż „miłość jak z komedii romantycznej” (21%). 16% chciałoby, żeby było ich „stać na wczasy all inclusive nad Bałtykiem”, a ponad co dziesiąty Polak życzy sobie „wiadomości bez fake newsów (12%).

Źródło: Noise Sp. z o. o.

www.noisepr.pl

Dodatkowe informacje:

Badanie zostało zrealizowane w dniach 6-7.12.2022 techniką CAWI na panelu badawczym SW PANEL, na reprezentatywnej próbie n=1025 dorosłych Polaków.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Valkea dla Finnlines
Finnlines, jedna z największych firm żeglugowych w Finlandii, powierzyła komunikację na polskim rynku agencji Valkea.
Dan Cake z nową platformą komunikacji: Jedz jak chcesz
Marka Dan Cake rusza z nową platformą komunikacji. Pod hasłem „Jedz jak chcesz” zaprasza do bycia autentycznym i podchodzenia do jedzenia na własnych warunkach.
SALESmanago z pakietem startowym CEP i Growth Framework
SALESmanago w odpowiedzi na rosnącą fragmentację rynku martech wprowadza pakiet startowy platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów (Customer Engagement Platform, CEP) oraz model wzrostu (Growth Framework) dla średnich przedsiębiorstw e-commerce w Europie.
Carat wygrywa przetarg  mediowy Dr Gerard
Agencja mediowa Carat (dentsu Polska) wygrała przetarg na obsługę marki Dr. Gerard na polskim rynku. Zespół agencji będzie odpowiedzialny za budowanie angażującej marki parasolowej Dr Gerard. Pierwsza umowa została zawarta do końca roku
ONE House z kampanią „Psi Bohaterowie” dla marki Brit
Agencja komunikacji marketingowej ONE House rozpoczęła nową, ogólnopolską kampanię CSR pod nazwą „Psi Bohaterowie” dla marki Brit, której wyłącznym dystrybutorem w Polsce jest firma AZAN. Kampania, o charakterze edukacyjnym, wystartowała 2 września i potrwa do 30 listopada 2024 roku. Jej głównym celem jest edukowanie dzieci, młodzieży i dorosłych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764