logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Poland Open zwycięża w konkursie Galerii Plakatu AMS

   13.12.2013, przeczytano 2691 razy
strzałkistrzałka
Piotr Pietrzak

W 14. konkursie Galerii Plakatu AMS zorganizowanym pod hasłem Tacy jesteśmy. Polacy 1989–2014 zwyciężył Piotr Pietrzak z warszawskiej ASP. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie plakatu, który pokaże, jacy jesteśmy – jacy są Polacy dzisiaj, dwadzieścia pięć lat po odzyskaniu wolności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poland-open-zwycieza-w-konkursie-galerii-plakatu-ams,20443,artykul.html

Na konkurs napłynęły 453 prace. Jury oprócz nagrody głównej przyznało pięć wyróżnień. Otrzymali je: Maria Drabecka i Filip Tofil, Dominika Grochowska, Adrian Gruszecki, Grzegorz Myćka oraz Beata Pofelska.

Wybraliśmy projekt, który pokazuje taką część naszej tożsamości, z której jak sądzę możemy być zadowoleni, czy wręcz dumni – mówi Jerzy Wójcik, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”, juror konkursu. – Jego optymistyczna wymowa – pokazanie, że nasz kraj jest „otwarty”, gościnny, chętny do przyjmowania tego co inne – nie jest sprawą oczywistą, kiedy myśli się o współczesnej Polsce. Zależało nam jednak na znalezieniu takiego właśnie jasnego, pozytywnego przekazu, bo narzekanie i  krytykowanie jest tak powszechne, że wydaje się coraz bardziej jałowe – dodaje Wójcik.

Wojciech Dagiel, Chief Creative Officer agencji Havas Worldwide Warsaw i juror w konkursie zaprosił wszystkich laureatów do odbycia staży w agencji Havas.
– Młodzi ludzie zaprezentowali różne podejście do tematu. Jednocześnie pokazali odwagę w projektowaniu i niebanalne pomysły – mówi Wojciech Dagiel, Chief Creative Officer Havas Worldwide Warsaw.

Werdykt jury został ogłoszony 12 grudnia 2013 roku podczas wernisażu, który odbył się w Warszawie.

Oprócz głosowania jurorów, finałowi konkursu towarzyszyć będzie głosowanie internautów, które rozpocznie się 17 grudnia 2013. Wyniki głosowania online zostaną ogłoszone 9 stycznia 2014.

Wyboru laureatów dokonało jury w składzie:

  • Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie,
  • Wojciech Dagiel, Chief Creative Officer Havas Worldwide Warsaw,
  • Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS,
  • Małgorzata Gurowska, artysta, wykładowca ASP w Warszawie,
  • Robert Kijak, dyrektor pionu Projektów Specjalnych Agory,
  • Magdalena Łapińska, graficzka, projektantka,
  • Piotr Voelkel, biznesmen, mecenas sztuki,
  • Jerzy Wójcik, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”.

Źródło: AMS

www.galeria.ams.com.pl

Galeria: Galeria Plakatu AMS - 14. Edycja

Dodatkowe informacje:


Patronem głównym 14. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS jest „Gazeta Wyborcza”. Patronami medialnymi są: portal Gazeta.pl, dziennik „Metro”, Radio TOK FM oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej i magazyn „K MAG”.
Partnerem i niezależnym audytorem jest firma audytorsko-doradcza KPMG, a partnerem – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764