logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Policja i Yanosik apelują na telebimach przy drogach i skrzyżowaniach

  PR 23.03.2023, przeczytano 356 razy
ilustracja

Co czwarty wypadek drogowy jest spowodowany używaniem telefonu podczas jazdy. Oderwanie wzroku od drogi, nawet na sekundę może spowodować, że kierowca nie zareaguje na czas. Wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy. Właśnie dlatego ruszyła ogólnopolska akcja „Łapki” na kierownicę!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/policja-i-yanosik-apeluja-na-telebimach-przy-drogach-i-skrzyzowaniach,399387,artykul.html

22 marca na telebimach w całej Polsce pojawiły się spoty, w których Policja, Yanosik i Screen Network przypominają o odłożeniu telefonu w czasie jazdy. Do udziału w kampanii wybrano ekrany, które znajdują się przy skrzyżowaniach i najbardziej ruchliwych drogach. To lokalizacje, w których tworzą się korki, a kierowcy stosunkowo często sięgają do swoich smartfonów.

Na ekranie wyświetlany jest komunikat: Kierowco! „Łapki” na kierownicę! Spot niemal dosłownie „przyłapuje” kierowcę, który tak samo, jak obecny na nim bohater, korzysta z telefonu. Jednak zamiast mandatu pojawia się przypomnienie i apel, aby kierowca odłożył telefon i bezpiecznie pokonał kolejne kilometry trasy.

Korzystanie z telefonu to nie tylko odbieranie rozmów, czy wybieranie numerów i pisanie wiadomości. To także przeglądanie mediów społecznościowych, a nawet robienie zdjęć i prowadzenie transmisji na żywo. Smartfony dają tyle możliwości, że często trudno jest oderwać się od nich choćby na kilkadziesiąt minut. Kierowca zajęty telefonem ma rozproszoną uwagę i dużo gorzej ocenia sytuację na drodze, często zupełnie odrywając wzrok od trasy.

Europejskie badania wykazują, że aż 10% czasu podczas jazdy kierowcy poświęcają na zadania drugorzędne, a 4% z nich korzysta z telefonu, pisząc wiadomości lub dzwoniąc. Dane Instytutu Transportu Samochodowego, które bazują na policyjnych statystykach, informują, że co 4 wypadek w Polsce może być spowodowany używaniem telefonu komórkowego przez kierowcę.

Celem akcji jest uświadomienie polskich kierowców, jakie zagrożenia niesie za sobą używanie telefonu komórkowego, trzymanego w ręku, w czasie prowadzenia pojazdu. Akcję „Łapki na kierownicę” organizuje Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji przy współpracy Yanosika i firmy Screen Network. Działania potrwają do 31 marca 2023 roku.

Źródło: Screen Network S.A.

www.screennetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Interprint na Łódź Design Festival
Wejście na rynek pracy generacji Z, coraz bardziej zaawansowana sztuczna inteligencja, wyzwania, które stawiają przed nami alarmujące raporty ekologów… Wszystko to sprawia, że coraz częściej myślami wybiegamy w przyszłość… To właśnie ona i jej postrzeganie były tematem przewodnim minionej edycji Łódź Design Festival. Czy zamiast przepowiadać...
Dr. Oetker wdrożył rozwiązanie Salesforce Marketing Cloud
Salesforce poinformował, że Dr. Oetker, jedna z największych w Europie rodzinnych firm produkujących żywność, wdrożyła rozwiązanie Marketing Cloud do kreowania strategii marketingowej grupy. Badania pokazują, że spersonalizowane doświadczenia klientów są niezbędne do budowania konkurencyjności w zmieniającej się gospodarce. Aż 65% z nich twierdzi, że pozostaną...
Wielki Finał Olimpiady Zwolnieni z Teorii ponownie z Idea Creative Group
Uczestnicy i uczestniczki wydarzenia wiedzą, jak ważną wartość w obecnych czasach stanowi wrażliwość na problemy innych. Ich doświadczenie – zdobyte dzięki realizacji własnych projektów społecznych (co roku nagradzanych właśnie podczas Wielkiego Finału) – w przyszłości wpłynie na kształtowanie przez nich świadomych inicjatyw biznesowych sprzyjających...
Zakończył się Łódź Design Festival 2023
Wystawy, warsztaty, spotkania z projektantami i architektami oraz rozmowy na najbardziej aktualne i palące tematy – taki był tegoroczny Łódź Design Festival. 17. edycja wydarzenia jak zwykle przyciągnęła topowych reprezentantów polskiej branży kreatywnej oraz fanów dobrego designu.
Rewolucja w handlu: fenomen quick commerce i dark store
Wraz z rozwojem technologii i postępującą cyfryzacją społeczeństwa, handel elektroniczny stał się nieodłączną częścią naszego życia. Klienci poszukują wygody, szybkości i łatwości w zakupach on-line, co prowadzi do powstawania nowych modeli biznesowych takich jak quick commerce oraz dark store. Oba zjawiska odzwierciedlają ewolucję e-commerce i zmieniające się trendy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764