logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Policja zamyka konkurs na identyfikację komisariatów

   07.03.2013, przeczytano 3167 razy
ilustracjastrzałka

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych przy współudziale Stowarzyszenia Projektantów Form Przemysłowych oraz współpracy Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej i Stowarzyszenia Architektów Rzeczypospolitej Polskiej, w ramach Programu standaryzacji komend i komisariatów Policji ogłasza konkurs na projekt logo o elementów identyfikacji wizualnej komend i komisariatów policji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/policja-zamyka-konkurs-na-identyfikacje-komisariatow,18136,artykul.html

Celem konkursu jest otrzymanie spójnego i profesjonalnie opracowanego projektu na logo i identyfikację wizualną komend Policji, który stanowić będzie wzorzec jednolitego oznaczenia wszystkich nowo budowanych i remontowanych jednostek Policji na terenie Polski.

Konkurs jest jednym z etapów realizacji Programu standaryzacji komend i komisariatów Policji, który zakłada określenie jednolitego modelu wizualnego komend i komisariatów Policji, warunków obsługi obywateli, oraz doprecyzowanie standardu pracy dla funkcjonariuszy i pracowników Policji.

Przedmiot Konkursu:

  • Logotyp składający się z napisu „Policja” i ew. towarzyszącego mu znaku graficznego. Logotyp powinien spełniać funkcję identyfikującą budynki Policji.
  • Systemowy projekt graficzny oznakowania strefy otwartej, dostępnej dla obywateli na terenie komend i komisariatów.
  • Projekt graficzny oznakowania zewnętrznego budynku wraz z informacją doprowadzającą, kierunkującą ze wskazaniem odległości do najbliższej komendy lub komisariatu.
  • Systemowy projekt wzorniczy nośników logo i oznakowania.
  • Projekty graficzne druków (papeteria) i wzorów ulotek informacyjnych. Szczegółowy opis przedmiotu konkursu zawarty jest w regulaminie.


Skład Sądu Konkursowego:

  • dr Dawid Korzekwa – projektant, adiunkt na ASP w Katowicach, Prezes STGU,
  • prof. ASP Wojciech Małolepszy – projektant, prof. ASP w Warszawie, Prezes SPFP,
  • dr Daniel Zieliński – projektant, adiunkt na ASP w Warszawie, członek SPFP,
  • Krzysztof Gajewski – I Zastępca Komendanta Głównego Policji,
  • Jolanta Zaborska – Zastępca Dyrektora Departamentu Nadzoru MSW,
  • Joanna Faryna-Wielowieyska – Asystent Polityczny MSW,
  • arch. Wojciech Kotecki (SARP Warszawa).


Konkurs jest dwuetapowy i ma charakter zamknięty. Do uczestnictwa w pierwszym etapie konkursu organizator zaprosi minimum 10 uczestników legitymujących się odpowiednim doświadczeniem, dorobkiem i realizacjami podobnych opracowań. Na podstawie złożonych portfolio sąd konkursowy zakwalifikuje do następnego etapu konkursu 4 – 5 uczestników.

W drugim etapie wybrani uczestnicy wykonają prace konkursowe w formie projektów koncepcyjnych, zaprezentowane w sposób umożliwiający ich ocenę w aspekcie estetycznym, treściowym, funkcjonalnym i technicznym. Na tej podstawie wybrany zostanie projekt do opracowania końcowego. Zwycięzca konkursu wykona opracowanie końcowe, które zawierać będzie księgę znaku, katalogi aplikacji i projekty techniczne nośników. Dokona również implementacji najważniejszych elementów projektu do opracowania będącego wynikiem drugiego, równoległego konkursu na opracowanie modelu funkcjonalno-przestrzennego komendy i komisariatu Policji organizowanego przy współudziale warszawskiego oddziału SARP.

Terminy konkursu:
Złożenie portfolio –  do 11 marca 2013
Składanie pytań dotyczących Regulaminu – do 8 marca 2013
Udzielanie odpowiedzi na pytania Uczestników dotyczące Regulaminu – do 11 marca 2013.
Wybór uczestników drugiego etapu Konkursu – 19 marca 2013.
Termin składania koncepcyjnych prac konkursowych – do 8 kwietnia 2013.
Rozstrzygnięcie drugiego etapu Konkursu – wybór finalisty 15 kwietnia 2013.
Termin składania dokumentacji opracowania końcowego – 17 czerwca 2013.
Wystawa i dyskusja pokonkursowa – do 24 czerwca 2013.

Nagrody:
Za wykonanie projektów koncepcyjnych w ramach drugiego etapu – 2.000 zł brutto dla każdego z zaproszonych Uczestników.
Za wykonanie opracowania końcowego – wynagrodzenie za wykonanie projektu ostatecznego i przeniesienie autorskich praw majątkowych – 20.000 zł brutto.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764