logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Policja zamyka konkurs na identyfikację komisariatów

   07.03.2013, przeczytano 3020 razy
ilustracjastrzałka

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych przy współudziale Stowarzyszenia Projektantów Form Przemysłowych oraz współpracy Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej i Stowarzyszenia Architektów Rzeczypospolitej Polskiej, w ramach Programu standaryzacji komend i komisariatów Policji ogłasza konkurs na projekt logo o elementów identyfikacji wizualnej komend i komisariatów policji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/policja-zamyka-konkurs-na-identyfikacje-komisariatow,18136,artykul.html

Celem konkursu jest otrzymanie spójnego i profesjonalnie opracowanego projektu na logo i identyfikację wizualną komend Policji, który stanowić będzie wzorzec jednolitego oznaczenia wszystkich nowo budowanych i remontowanych jednostek Policji na terenie Polski.

Konkurs jest jednym z etapów realizacji Programu standaryzacji komend i komisariatów Policji, który zakłada określenie jednolitego modelu wizualnego komend i komisariatów Policji, warunków obsługi obywateli, oraz doprecyzowanie standardu pracy dla funkcjonariuszy i pracowników Policji.

Przedmiot Konkursu:

  • Logotyp składający się z napisu „Policja” i ew. towarzyszącego mu znaku graficznego. Logotyp powinien spełniać funkcję identyfikującą budynki Policji.
  • Systemowy projekt graficzny oznakowania strefy otwartej, dostępnej dla obywateli na terenie komend i komisariatów.
  • Projekt graficzny oznakowania zewnętrznego budynku wraz z informacją doprowadzającą, kierunkującą ze wskazaniem odległości do najbliższej komendy lub komisariatu.
  • Systemowy projekt wzorniczy nośników logo i oznakowania.
  • Projekty graficzne druków (papeteria) i wzorów ulotek informacyjnych. Szczegółowy opis przedmiotu konkursu zawarty jest w regulaminie.


Skład Sądu Konkursowego:

  • dr Dawid Korzekwa – projektant, adiunkt na ASP w Katowicach, Prezes STGU,
  • prof. ASP Wojciech Małolepszy – projektant, prof. ASP w Warszawie, Prezes SPFP,
  • dr Daniel Zieliński – projektant, adiunkt na ASP w Warszawie, członek SPFP,
  • Krzysztof Gajewski – I Zastępca Komendanta Głównego Policji,
  • Jolanta Zaborska – Zastępca Dyrektora Departamentu Nadzoru MSW,
  • Joanna Faryna-Wielowieyska – Asystent Polityczny MSW,
  • arch. Wojciech Kotecki (SARP Warszawa).


Konkurs jest dwuetapowy i ma charakter zamknięty. Do uczestnictwa w pierwszym etapie konkursu organizator zaprosi minimum 10 uczestników legitymujących się odpowiednim doświadczeniem, dorobkiem i realizacjami podobnych opracowań. Na podstawie złożonych portfolio sąd konkursowy zakwalifikuje do następnego etapu konkursu 4 – 5 uczestników.

W drugim etapie wybrani uczestnicy wykonają prace konkursowe w formie projektów koncepcyjnych, zaprezentowane w sposób umożliwiający ich ocenę w aspekcie estetycznym, treściowym, funkcjonalnym i technicznym. Na tej podstawie wybrany zostanie projekt do opracowania końcowego. Zwycięzca konkursu wykona opracowanie końcowe, które zawierać będzie księgę znaku, katalogi aplikacji i projekty techniczne nośników. Dokona również implementacji najważniejszych elementów projektu do opracowania będącego wynikiem drugiego, równoległego konkursu na opracowanie modelu funkcjonalno-przestrzennego komendy i komisariatu Policji organizowanego przy współudziale warszawskiego oddziału SARP.

Terminy konkursu:
Złożenie portfolio –  do 11 marca 2013
Składanie pytań dotyczących Regulaminu – do 8 marca 2013
Udzielanie odpowiedzi na pytania Uczestników dotyczące Regulaminu – do 11 marca 2013.
Wybór uczestników drugiego etapu Konkursu – 19 marca 2013.
Termin składania koncepcyjnych prac konkursowych – do 8 kwietnia 2013.
Rozstrzygnięcie drugiego etapu Konkursu – wybór finalisty 15 kwietnia 2013.
Termin składania dokumentacji opracowania końcowego – 17 czerwca 2013.
Wystawa i dyskusja pokonkursowa – do 24 czerwca 2013.

Nagrody:
Za wykonanie projektów koncepcyjnych w ramach drugiego etapu – 2.000 zł brutto dla każdego z zaproszonych Uczestników.
Za wykonanie opracowania końcowego – wynagrodzenie za wykonanie projektu ostatecznego i przeniesienie autorskich praw majątkowych – 20.000 zł brutto.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

124 zgłoszenia w drugiej edycji Konkursu PR Wings
Aż 124 zgłoszenia wpłynęły w tegorocznej, drugiej edycji konkursu PR Wings organizowanego od ub. roku przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR). Dziś zaczynają się prace niezależnego Jury, składającego się z 39 uznanych ekspertów komunikacji spoza SAPR, którzy wyłonią najpierw po trzech nominowanych w każdej z 14 kategorii konkursowych a potem zwycięzców....
#Todziecinnieproste – kampania BGK doceniona na międzynarodowej arenie
Zespół Komunikacji Wewnętrznej (ZKW) Banku Gospodarstwa Krajowego ma na swoim koncie liczne sukcesy. Jednym z nich jest kampania #ToDziecinnieProste promująca wartości banku: otwartość, zespołowość i odpowiedzialność. To jedyny polski projekt doceniony w Internal Communication and Engagement Awards, konkursie organizowanym przez Communicate Magazine. BGK otrzymał złoto w...
Zwycięzcy konkursu Artinpost 2022
Tegoroczna edycja konkursu ArtInPost dobiegła końca – znamy już zwycięzców i nagrodzone prace! Dziękujemy za ogromną liczbę zgłoszeń i wszystkie głosy w konkursie. Wasze pomysły były naprawdę #OutOfTheBox! 
Szwajcarski oddział Grupy VERTIKOM, należącej do ASM Group, został wyróżniony tytułem Agencji Marketingowej Roku w plebiscycie Switzerland Prestige Awards.
Konkurs Nvidia Canvas x Komputronik
Mieliście już okazję korzystać z NVIDIA Canvas? To zupełnie nowe narzędzie, które może znacząco usprawnić pracę projektantów graficznych, ilustratorów i artystów. Żeby zachęcić Was do zapoznania się z tą technologią, NVIDIA GeForce Polska oraz Komputronik Gaming w partnerstwie z STGU przygotowali konkurs „NARYSUJ...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764