logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Policzono, kto się liczy na Linkedinie

  PR 19.01.2023, przeczytano 527 razy
ilustracja
Barbara Krysztofczyk

Ratownik medyczny, były dyrektor w Ministerstwie Cyfryzacji i prezes spółki technologicznej – to oni dziś rządzą na polskim LinkedInie. Tak wynika z rankingu „Linfluencers”, którego twórcy pokusili się o przebadanie niemal 150 profili na portalu i wskazali po 10 najlepszych w 3 kategoriach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/policzono%2C-kto-sie-liczy-na-linkedinie,398685,artykul.html

Linfluencers to ranking osobowości polskiego LinkedIna, który bazuje na danych przeanalizowanych w listopadzie i grudniu 2022. Na ich podstawie organizatorzy rankingu wraz z 6-osobowa Kapitułą wyłonili twórców, którzy mają największy wpływ na społeczność LinkedIna.

Finalistów podzielono na trzy grupy:

Eksperci z Importu

To kategoria osób, które zbudowały silną markę osobistą poza LinkedInem i dopiero po jakimś czasie zdecydowały się na działalność na tej platformie. Efektywność ich treści na Linkedinie jest więc wynikiem nie tylko odpowiedniej tu komunikacji – ale też konsekwencją wcześniejszych działań np. na Facebooku, Instagramie, Twitterze, w Telewizji czy innych mediach.

W tej kategorii wygrał dr Maciej Kawecki, popularyzator technologii. Zaraz za nim uplasował się Szymon Szczęśniak, prezes firmy IT CodeTwo, a ostatni na podium jest Rafał Brzoska, szef Inpostu.

Liderzy z LinkedIna

To liderzy, którzy nie byli szeroko znani wcześniej, poza LinkedInem. To tutaj ich rozpoznawalność jest największa, to ten kanał stał się trampoliną dla ich rozpoznawalności i jest dla ich działań komunikacyjnych najważniejszy. Ich Marka Osobista „urodziła” się na LinkedInie.

Wygranym w tej grupie jest ratownik Karol Bączkowski, kolejne miejsce należy do marketingowca Marcina Malca, a trzecie zajął związany z transportem i logistyką Marcin Fidler

Mistrzowie wideo

To osoby, które budując rozpoznawalność na LinkedInie oparły swoje aktywności przede wszystkim na materiałach wideo. Nie oznacza to, że aby zakwalifikować się do tej kategorii wszystkie ich treści muszą mieć format wideo. Jednak powinien on wyraźnie być kluczowym elementem ich komunikacji.

Tu wygrał Szymon Szczęśniak, na drugim miejscu psycholożka Sylwia Królikowska, a stawkę zamyka prezenter telewizyjny Tomasz Kammel.

Pomysłodawczynią rankingu jest Barbara Krysztofczyk, szefowa agencji Krystal Point, która sama aktywnie działa na portalu, m.in. znalazła się w prestiżowym gronie TOP25 Mistrzyń LinkedIna magazynu Forems Women.

- W tym roku jest 20-lecie LinkedIna na świecie i pomyślałam, że to świetny moment, by stworzyć mapę twórców, którzy mają największy wpływ na portalu. Mam nadzieję, że będzie to dobra podpowiedź dla osób, które chcą budować swoją rozpoznawalność na LinkedInie – od kogo warto się tego uczyć.

Ciekawostki nt. LinkedIna w Polsce:

  • W Polsce jest około 5mln użytkowników
  • 48,7% stanowią kobiety, 51,3% mężczyźni.
  • LinkedIn generuje 3x więcej konwersji niż Twitter i Facebook.
  • Na świecie najczęściej śledzonym profilem prywatnym jest Bil Gates

Pełen Raport znajduje się TUTAJ[PDF]

Źródło: Krystal Point

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764