logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Policzono, kto się liczy na Linkedinie

  PR 19.01.2023, przeczytano 251 razy
ilustracja
Barbara Krysztofczyk

Ratownik medyczny, były dyrektor w Ministerstwie Cyfryzacji i prezes spółki technologicznej – to oni dziś rządzą na polskim LinkedInie. Tak wynika z rankingu „Linfluencers”, którego twórcy pokusili się o przebadanie niemal 150 profili na portalu i wskazali po 10 najlepszych w 3 kategoriach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/policzono%2C-kto-sie-liczy-na-linkedinie,398685,artykul.html

Linfluencers to ranking osobowości polskiego LinkedIna, który bazuje na danych przeanalizowanych w listopadzie i grudniu 2022. Na ich podstawie organizatorzy rankingu wraz z 6-osobowa Kapitułą wyłonili twórców, którzy mają największy wpływ na społeczność LinkedIna.

Finalistów podzielono na trzy grupy:

Eksperci z Importu

To kategoria osób, które zbudowały silną markę osobistą poza LinkedInem i dopiero po jakimś czasie zdecydowały się na działalność na tej platformie. Efektywność ich treści na Linkedinie jest więc wynikiem nie tylko odpowiedniej tu komunikacji – ale też konsekwencją wcześniejszych działań np. na Facebooku, Instagramie, Twitterze, w Telewizji czy innych mediach.

W tej kategorii wygrał dr Maciej Kawecki, popularyzator technologii. Zaraz za nim uplasował się Szymon Szczęśniak, prezes firmy IT CodeTwo, a ostatni na podium jest Rafał Brzoska, szef Inpostu.

Liderzy z LinkedIna

To liderzy, którzy nie byli szeroko znani wcześniej, poza LinkedInem. To tutaj ich rozpoznawalność jest największa, to ten kanał stał się trampoliną dla ich rozpoznawalności i jest dla ich działań komunikacyjnych najważniejszy. Ich Marka Osobista „urodziła” się na LinkedInie.

Wygranym w tej grupie jest ratownik Karol Bączkowski, kolejne miejsce należy do marketingowca Marcina Malca, a trzecie zajął związany z transportem i logistyką Marcin Fidler

Mistrzowie wideo

To osoby, które budując rozpoznawalność na LinkedInie oparły swoje aktywności przede wszystkim na materiałach wideo. Nie oznacza to, że aby zakwalifikować się do tej kategorii wszystkie ich treści muszą mieć format wideo. Jednak powinien on wyraźnie być kluczowym elementem ich komunikacji.

Tu wygrał Szymon Szczęśniak, na drugim miejscu psycholożka Sylwia Królikowska, a stawkę zamyka prezenter telewizyjny Tomasz Kammel.

Pomysłodawczynią rankingu jest Barbara Krysztofczyk, szefowa agencji Krystal Point, która sama aktywnie działa na portalu, m.in. znalazła się w prestiżowym gronie TOP25 Mistrzyń LinkedIna magazynu Forems Women.

- W tym roku jest 20-lecie LinkedIna na świecie i pomyślałam, że to świetny moment, by stworzyć mapę twórców, którzy mają największy wpływ na portalu. Mam nadzieję, że będzie to dobra podpowiedź dla osób, które chcą budować swoją rozpoznawalność na LinkedInie – od kogo warto się tego uczyć.

Ciekawostki nt. LinkedIna w Polsce:

  • W Polsce jest około 5mln użytkowników
  • 48,7% stanowią kobiety, 51,3% mężczyźni.
  • LinkedIn generuje 3x więcej konwersji niż Twitter i Facebook.
  • Na świecie najczęściej śledzonym profilem prywatnym jest Bil Gates

Pełen Raport znajduje się TUTAJ[PDF]

Źródło: Krystal Point

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W środę, 1 lutego wystartowała Akademia Biznesu money.pl. To nowa platforma z eksperckimi treściami podzielonymi na ścieżki tematyczne, które obejmują: zarządzanie, prawo, technologie oraz rynek e-commerce. W ramach Akademii organizowane będą też m.in. warsztaty, webinary i autorskie konferencje dla zainteresowanych tematami związanymi z rozwojem biznesu, kariery czy...
W TVN Warner Bros. Discovery 2022 rok obfitował w inicjatywy zewnętrzne i wewnętrzne z zakresu DEI (Diversity, Equity & Inclusion). Jednym z najważniejszych wydarzeń w tym obszarze w minionym roku było podpisanie przez TVN Karty Różnorodności Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a jej zwieńczeniem wygrana w konkursie Nagrody Karty Różnorodności przyznana za projekt...
Plan działania opublikowany przez IAB Tech Lab obejmuje wszystkie pięć filarów zainteresowań organizacji: prywatność konsumentów, adresowalność i technologie zwiększające prywatność (PETs), zaawansowaną telewizję, łańcuch dostaw reklamy programmatic oraz pomiar cross-media.
Telewizja Polska S.A. 31 stycznia 2023 roku podpisała umowę ze spółką Emitel S.A., operatorem technicznym naziemnej infrastruktury nadawczej, na usługę transmisji sygnału multipleksu szóstego. Umowa została zawarta na cztery lata i wchodzi w życie 1 lutego 2023 roku. MUX-6 od 1 lutego zastąpił działający do tej pory multipleks testowy naziemnej telewizji...
Nowa oferta programowa stacji TVN
Wraz z wiosną nadchodzi nowa oferta programowa stacji TVN, której przyświeca idea dostarczania widzom wielowymiarowej rozrywki. Obecna ramówka jest odpowiedzią na potrzeby publiczności oraz dynamiczne zmiany rynku, a także realizacją obietnicy kontentu na najwyższym poziomie. Na antenie TVN pojawią się nowości, ale nie zabraknie również kontynuacji znanych i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764