logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Poligrafia 2015: Etykieta pomaga kreować markę

   30.04.2015, przeczytano 1902 razy

Identyfikacja poprzez etykietę oraz wybór rodzaju etykiety w zależności od rodzaju i przeznaczenia powierzchni– te zagadnienia szczegółowo poruszane będą podczas wykładu Polskiej Izby Opakowań 28 maja w ramach przestrzeni specjalnej POLIGRAFICZNA ARENA.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poligrafia-2015%3A-etykieta-pomaga-kreowac-marke,24738,artykul.html

Samoprzylepne, WAL – Wrap Around Label,  Cut & Stack, rękawy termokurczliwe (shrink sleeves), IML – in mould labeling, B-IML, T-IML, banderole/ owijki/ opaski – którą etykietę wybrać? Na jaki sposób nanoszenia się zdecydować? Czy będzie to mocowanie ich przy pomocy kleju „na mokro” (glue applied), czy przez zastosowanie najczęściej występujących na rynku etykiet samoprzylepnych (PSL)?

Coraz większą uwagę branży zajmują rozwiązania ekologiczne, których przykładem może być technologia Linerless, przynosząca oszczędność materiału, czasu i kosztów transportu. Ciekawe efekty wizualne można osiągnąć dzięki zastosowaniu folii w laminacie, uwypuklającej walory misternych wzorów, odpornej na wilgoć. Pokrywając zadrukowaną folię dodatkowo specjalnym lakierem, a koronując drugą powierzchnię etykiety, wydobywa się subtelności motywów o wysokiej rozdzielczości.

Postęp techniczny zaowocował pojawieniem się na rynku nowej folii BOPP, która bez powlekania pozwala na większość zastosowań i jest od powlekanych tańsza. Rozwiązaniem zdobywającym sobie coraz więcej zwolenników jest oferta folii polipropylenowej BOPP bardziej niż standardowe elastycznej (squeezable).

Podczas wykładu dowiemy się także, jak przygotować powierzchnię wewnętrzną etykiety – czy oprócz kleju należy powlec ją wzmacniającym przyczepność lakierem. Poznamy także rodzaje etykiet do zadań specjalnych, a wśród nich: reclose/open-close, no-label-look, multitac, booklet, reverse print, biodegradowalne i kompostowane, zmywalne, do opon, Pachnące, do płyt CD i DVD oraz inteligentne: ze wskaźnikiem temperatury zmieniającym barwę pod wpływem temperatury, ze wskaźnikiem świeżości, czy RFID (Radio Frequency Identification) z zainstalowanym chipem, emitującym sygnał radiowy przetwarzany w odpowiednim momencie w komputerze.

Dzięki wiedzy zdobytej podczas wykładu będzie można spojrzeć na etykietę jako na ułatwienie w logistyce, pomoc wykreowaniu marki produktu, a także wzmocnienie pozycji jego producenta.

Targi Poligrafia 2015 objęte są patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: MTP

www.poligrafiaexpo.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Światowa premiera maszyny Varijet 106 firmy Koenig & Bauer Durst
W Radebeul k. Drezna odbyła się światowa premiera maszyny VariJET 106 firmy Koenig & Bauer Durst, towarzyszyły jej ekskluzywne pokazy na żywo. Modułowa cyfrowa maszyna drukująca typu single-pass przeznaczona dla rynku pudełek składanych powstała we współpracy pomiędzy firmami Koenig & Bauer i Durst.
Grupa Rossmann inwestuje w maszynę Corrucut firmy Koenig & Bauer
Przedsiębiorstwo ROMCARTON S.A., należące do francuskiej grupy Rossmann, inwestuje w maszynę CorruCUT firmy Koenig & Bauer. Posiadająca siedem zespołów drukujących maszyna będzie najdłuższym jak do tej pory urządzeniem CorruCUT. Latem przyszłego roku ma ono już podjąć produkcję w rumuńskiej miejscowości Popesti-Leordeni w pobliżu Bukaresztu, w jednym z...
Graphic Packaging Holding uzyskał zgody na nabycie AR Packaging
Spółka Graphic Packaging Holding (NYSE: GPK), („Graphic Packaging”), czołowy dostawca ekologicznych opakowań z włókien naturalnych dla producentów żywności, napojów, gastronomii oraz wytwórców innego rodzaju wyrobów konsumenckich, ogłosiła dziś uzyskanie wszystkich zgód niezbędnych do sfinalizowania planowanego nabycia. Sfinalizowanie transakcji planuje się na listopad...
Broszura „Wypełnianie i amortyzacja”
Dobór odpowiedniego opakowania to jeden z kluczowych czynników, wpływających na bezpieczeństwo pakowanych i magazynowanych produktów. Niemniej istotny jest wybór właściwego materiału amortyzującego czy wypełniającego wolną przestrzeń.
Sztywna elastyczność, czyli przyszłość tektury falistej na rynku opakowaniowym i nowe perspektywy
Digitalizacja i gwałtowny rozwój e-commerce z jednej strony oraz większa niż kiedykolwiek świadomość wyborów zakupowych wśród klientów z drugiej – nowe globalne i lokalne uwarunkowania rynku znajdują bardzo wyraźne odzwierciedlenie w przemyśle opakowań. Konica Minolta Business Solutions podjęła się diagnozy sektora i na tej bazie przygotowała katalog rozwiązań na miarę...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764