logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Poligrafia 2015: Etykieta pomaga kreować markę

   30.04.2015, przeczytano 1752 razy

Identyfikacja poprzez etykietę oraz wybór rodzaju etykiety w zależności od rodzaju i przeznaczenia powierzchni– te zagadnienia szczegółowo poruszane będą podczas wykładu Polskiej Izby Opakowań 28 maja w ramach przestrzeni specjalnej POLIGRAFICZNA ARENA.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poligrafia-2015%3A-etykieta-pomaga-kreowac-marke,24738,artykul.html

Samoprzylepne, WAL – Wrap Around Label,  Cut & Stack, rękawy termokurczliwe (shrink sleeves), IML – in mould labeling, B-IML, T-IML, banderole/ owijki/ opaski – którą etykietę wybrać? Na jaki sposób nanoszenia się zdecydować? Czy będzie to mocowanie ich przy pomocy kleju „na mokro” (glue applied), czy przez zastosowanie najczęściej występujących na rynku etykiet samoprzylepnych (PSL)?

Coraz większą uwagę branży zajmują rozwiązania ekologiczne, których przykładem może być technologia Linerless, przynosząca oszczędność materiału, czasu i kosztów transportu. Ciekawe efekty wizualne można osiągnąć dzięki zastosowaniu folii w laminacie, uwypuklającej walory misternych wzorów, odpornej na wilgoć. Pokrywając zadrukowaną folię dodatkowo specjalnym lakierem, a koronując drugą powierzchnię etykiety, wydobywa się subtelności motywów o wysokiej rozdzielczości.

Postęp techniczny zaowocował pojawieniem się na rynku nowej folii BOPP, która bez powlekania pozwala na większość zastosowań i jest od powlekanych tańsza. Rozwiązaniem zdobywającym sobie coraz więcej zwolenników jest oferta folii polipropylenowej BOPP bardziej niż standardowe elastycznej (squeezable).

Podczas wykładu dowiemy się także, jak przygotować powierzchnię wewnętrzną etykiety – czy oprócz kleju należy powlec ją wzmacniającym przyczepność lakierem. Poznamy także rodzaje etykiet do zadań specjalnych, a wśród nich: reclose/open-close, no-label-look, multitac, booklet, reverse print, biodegradowalne i kompostowane, zmywalne, do opon, Pachnące, do płyt CD i DVD oraz inteligentne: ze wskaźnikiem temperatury zmieniającym barwę pod wpływem temperatury, ze wskaźnikiem świeżości, czy RFID (Radio Frequency Identification) z zainstalowanym chipem, emitującym sygnał radiowy przetwarzany w odpowiednim momencie w komputerze.

Dzięki wiedzy zdobytej podczas wykładu będzie można spojrzeć na etykietę jako na ułatwienie w logistyce, pomoc wykreowaniu marki produktu, a także wzmocnienie pozycji jego producenta.

Targi Poligrafia 2015 objęte są patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: MTP

www.poligrafiaexpo.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Firma Mark Andy przygotowała kolejną zdalną prezentację dla swoich klientów, tym razem we współpracy z Avery Dennison. Będzie ona poświęcona technologii RFID i rozwiązaniom technologicznym, jakie obie firmy oferują. Webinarium odbędzie się 9 grudnia br. i składać się będzie z dwóch sesji. Pierwsza - od godziny 10.00 – prowadzona będzie w języku...
System do broszurowania Duplo Isaddle w Mazowieckim Centrum Poligrafii
Kolejna w tym roku inwestycja Mazowieckiego Centrum Poligrafii (MCP) zwiększyła jeszcze bardziej potencjał produkcyjny tej firmy. Tym razem drukarnia zakupiła system broszurujący iSaddle z oferty Duplo z trzema wieżami zbierającymi i układarką wysokiego stosu. Odblokował on „wąskie gardło”, jakie utworzyło się tu w przypadku oprawy zeszytowej.  Jak zapewnia...
Akademia Zarządzania Barwą, organizowana przez wydawnictwo Polski Drukarz Sp. z o.o., to w tym roku kolejne branżowe spotkanie online, w którym w ostatnim czasie wzięła udział firma Sun Chemical.  Tematem jej prezentacji podczas tego wydarzenia był zestaw aplikacji i usług, jakie oferuje swoim klientom pod wspólną nazwą SunColorBox. Sun Chemical był jednocześnie...
Pionierski rozwój - druk cyfrowy na elastycznych i rozciągliwych foliach
Koenig & Bauer rozpoczyna współpracę na rzecz dalszego rozwoju RotaJET
Pandemia Covid 19, która w ostatnich tygodniach ponownie zaostrzyła swój przebieg w większości krajów, podobnie jak w wielu innych sektorach odcisnęła wyraźne piętno także na wynikach biznesowych Grupy Koenig & Bauer. W trzecim kwartale poziom zamówień spadł o 13,8% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego do poziomu 232,6 mln EUR, z kolei...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764