logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Poligrafia 2015: Etykieta pomaga kreować markę

   30.04.2015, przeczytano 1590 razy

Identyfikacja poprzez etykietę oraz wybór rodzaju etykiety w zależności od rodzaju i przeznaczenia powierzchni– te zagadnienia szczegółowo poruszane będą podczas wykładu Polskiej Izby Opakowań 28 maja w ramach przestrzeni specjalnej POLIGRAFICZNA ARENA.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poligrafia-2015%3A-etykieta-pomaga-kreowac-marke,24738,artykul.html

Samoprzylepne, WAL – Wrap Around Label,  Cut & Stack, rękawy termokurczliwe (shrink sleeves), IML – in mould labeling, B-IML, T-IML, banderole/ owijki/ opaski – którą etykietę wybrać? Na jaki sposób nanoszenia się zdecydować? Czy będzie to mocowanie ich przy pomocy kleju „na mokro” (glue applied), czy przez zastosowanie najczęściej występujących na rynku etykiet samoprzylepnych (PSL)?

Coraz większą uwagę branży zajmują rozwiązania ekologiczne, których przykładem może być technologia Linerless, przynosząca oszczędność materiału, czasu i kosztów transportu. Ciekawe efekty wizualne można osiągnąć dzięki zastosowaniu folii w laminacie, uwypuklającej walory misternych wzorów, odpornej na wilgoć. Pokrywając zadrukowaną folię dodatkowo specjalnym lakierem, a koronując drugą powierzchnię etykiety, wydobywa się subtelności motywów o wysokiej rozdzielczości.

Postęp techniczny zaowocował pojawieniem się na rynku nowej folii BOPP, która bez powlekania pozwala na większość zastosowań i jest od powlekanych tańsza. Rozwiązaniem zdobywającym sobie coraz więcej zwolenników jest oferta folii polipropylenowej BOPP bardziej niż standardowe elastycznej (squeezable).

Podczas wykładu dowiemy się także, jak przygotować powierzchnię wewnętrzną etykiety – czy oprócz kleju należy powlec ją wzmacniającym przyczepność lakierem. Poznamy także rodzaje etykiet do zadań specjalnych, a wśród nich: reclose/open-close, no-label-look, multitac, booklet, reverse print, biodegradowalne i kompostowane, zmywalne, do opon, Pachnące, do płyt CD i DVD oraz inteligentne: ze wskaźnikiem temperatury zmieniającym barwę pod wpływem temperatury, ze wskaźnikiem świeżości, czy RFID (Radio Frequency Identification) z zainstalowanym chipem, emitującym sygnał radiowy przetwarzany w odpowiednim momencie w komputerze.

Dzięki wiedzy zdobytej podczas wykładu będzie można spojrzeć na etykietę jako na ułatwienie w logistyce, pomoc wykreowaniu marki produktu, a także wzmocnienie pozycji jego producenta.

Targi Poligrafia 2015 objęte są patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: MTP

www.poligrafiaexpo.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Konica Minolta wchodzi na rynek produkcji wysokonakładowej - „bez kompleksów i ograniczeń”
Na początku przyszłego roku firma Konica Minolta po raz pierwszy w Polsce zaprezentuje swój nowy sztandarowy produkt  – urządzenie do produkcji wysokonakładowej, oparte na technologii tonerowej. Producent kieruje to rozwiązanie do firm poligraficznych, które myślą o ekspansji biznesowej, możliwej dzięki przyspieszeniu procesów produkcyjnych, a co za tym...
Dobry sok w dobrym opakowaniu
Sokpol, producent soków, nektarów i napojów, jest pierwszą firmą na polskim rynku, która zdecydowała się wprowadzić do oferty produkt w opakowaniu pochodzenia roślinnego Tetra Pak. Kartony Tetra Pak w ponad 80% składają się z materiałów odnawialnych (pochodzenia stricte roślinnego) i są wyprodukowane z papieru (celulozy) wytworzonej z drewna z certyfikatem FSC. Także...
2-4 mld zł będą musiały przeznaczyć firmy z branży opakowań na dostosowanie się do zmian regulacyjnych związanych z promowaniem gospodarki obiegu zamkniętego, szacują analitycy Santander Bank Polska i SpotData. Wg przygotowanego przez nich raportu, łącznie rozwój branży do 2025 r. będzie wymagał inwestycji na poziomie ok. 20-25 mld zł.
Dzień Dystrybutora w firmie Sun Chemical
14 listopada br. firma Sun Chemical zorganizowała kolejne już spotkanie dla swoich dystrybutorów. Stały się one już tradycją tego producenta farb, a dla jego uczestników są możliwością pozyskania wiedzy na temat nowych produktów w jego ofercie, a także okazją do dobrej zabawy. Tym razem Sun Chemical zaprosił swoich gości na warszawski tor kartingowy, na...
Heidelberg oferuje 12 lat gwarancji na głowice laserowe
Wyjątkowo wysoka wytrzymałość głowic laserowych naświetlarek Suprasetter, ich niezawodność oraz najwyższa jakość obrazowania pozwala zaoferować ich użytkownikom program „Ultimate 12”. Jest to 12-letnia gwarancja na głowice naświetlarek CtP najnowszej generacji, zamówionych wraz z kontraktem na płyty i obsługą serwisową. Dowiedz się więcej. Simply...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764