logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Poligrafia 2015: Etykieta pomaga kreować markę

   30.04.2015, przeczytano 1614 razy

Identyfikacja poprzez etykietę oraz wybór rodzaju etykiety w zależności od rodzaju i przeznaczenia powierzchni– te zagadnienia szczegółowo poruszane będą podczas wykładu Polskiej Izby Opakowań 28 maja w ramach przestrzeni specjalnej POLIGRAFICZNA ARENA.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poligrafia-2015%3A-etykieta-pomaga-kreowac-marke,24738,artykul.html

Samoprzylepne, WAL – Wrap Around Label,  Cut & Stack, rękawy termokurczliwe (shrink sleeves), IML – in mould labeling, B-IML, T-IML, banderole/ owijki/ opaski – którą etykietę wybrać? Na jaki sposób nanoszenia się zdecydować? Czy będzie to mocowanie ich przy pomocy kleju „na mokro” (glue applied), czy przez zastosowanie najczęściej występujących na rynku etykiet samoprzylepnych (PSL)?

Coraz większą uwagę branży zajmują rozwiązania ekologiczne, których przykładem może być technologia Linerless, przynosząca oszczędność materiału, czasu i kosztów transportu. Ciekawe efekty wizualne można osiągnąć dzięki zastosowaniu folii w laminacie, uwypuklającej walory misternych wzorów, odpornej na wilgoć. Pokrywając zadrukowaną folię dodatkowo specjalnym lakierem, a koronując drugą powierzchnię etykiety, wydobywa się subtelności motywów o wysokiej rozdzielczości.

Postęp techniczny zaowocował pojawieniem się na rynku nowej folii BOPP, która bez powlekania pozwala na większość zastosowań i jest od powlekanych tańsza. Rozwiązaniem zdobywającym sobie coraz więcej zwolenników jest oferta folii polipropylenowej BOPP bardziej niż standardowe elastycznej (squeezable).

Podczas wykładu dowiemy się także, jak przygotować powierzchnię wewnętrzną etykiety – czy oprócz kleju należy powlec ją wzmacniającym przyczepność lakierem. Poznamy także rodzaje etykiet do zadań specjalnych, a wśród nich: reclose/open-close, no-label-look, multitac, booklet, reverse print, biodegradowalne i kompostowane, zmywalne, do opon, Pachnące, do płyt CD i DVD oraz inteligentne: ze wskaźnikiem temperatury zmieniającym barwę pod wpływem temperatury, ze wskaźnikiem świeżości, czy RFID (Radio Frequency Identification) z zainstalowanym chipem, emitującym sygnał radiowy przetwarzany w odpowiednim momencie w komputerze.

Dzięki wiedzy zdobytej podczas wykładu będzie można spojrzeć na etykietę jako na ułatwienie w logistyce, pomoc wykreowaniu marki produktu, a także wzmocnienie pozycji jego producenta.

Targi Poligrafia 2015 objęte są patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: MTP

www.poligrafiaexpo.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Konica Minolta na targach Remadays Warsaw 2020
„Print Evolution Journey” – pod takim hasłem Konica Minolta prezentowała swoje rozwiązania podczas targów RemaDays Warsaw 2020. Znalazły się wśród nich: nowy w ofercie firmy ploter wielkoformatowy AccurioWide 200, znana już z rynku maszyna do uszlachetniania – MGI Jetvarnish 3DS oraz rozwiązania z obszaru rzeczywistości rozszerzonej –...
Amagraf podsumowuje targi Remadays Warsaw 2020
Firma Amagraf przygotowała na targi RemaDays Warsaw aż trzy premierowe w Polsce pokazy nowych maszyn. Pierwsza z nich to wielkoformatowy ploter płaski LED-UV firmy Mutoh. Druga to XpertJet 1641SR -  jeden z najnowszych ploterów  żywicznych/eko-solwentowych firmy Mutoh. Ostatnia z premier to ploter tnący z udoskonalonej serii - Graphtec CE7000-160. Na stoisku zorganizowano...
Agfa podsumowuje targi Remadays Warsaw 2020
Codzienne pokazy płaskiego plotera Anapurna FB2540i LED z zastosowaniem różnych podłoży sztywnych; prezentacja licznych próbek, zrealizowanych na ploterach wielkoformatowych Agfa i składających się na wystrój stoiska; setki spotkań biznesowych z klientami firmy z segmentu druku wielkoformatowego i cyfrowego prepressu – to najkrótsze podsumowanie jej...
Granpak po raz trzeci inwestuje w technologię drukowania Koenig & Bauer
W drukarni Granpak z Andrychowa od niedawna pracuje nowa, pełnoformatowa arkuszowa maszyna offsetowa Rapida 106-6+L. To trzecie już rozwiązanie marki Koenig & Bauer dostarczone na przestrzeni ostatnich kilku lat do tego prężnie rozwijającego się przedsiębiorstwa. Maszyna stanowi część projektu inwestycyjnego firmy Granpak, realizowanego pod nazwą  „Innowacyjne...
Ruszyła sprzedaż urządzenia Accurio Press C12000/C14000
Konica Minolta oficjalnie wprowadza do sprzedaży swoje nowe, premierowe rozwiązanie do produkcji wysokonakładowej - model Accurio C14000. Od 14 lutego można – kontaktując się z polskimi oddziałami firmy – uzyskać szczegółowe informacje na temat tej maszyny. Jak podkreśla jej producent, bogate możliwości urządzenia pozwalają na zwiększenie wydajności i satysfakcji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764