Kilkadziesiąt osób z całej Polski wzięło udział w drugiej edycji turnieju golfowego Poligrafia Golf Cup, który odbył się w dniach 22-24 sierpnia na terenie Mazury Golf & Country Club w Naterkach k. Olsztyna.
Organizatorami i sponsorami głównymi turnieju były firmy KBA-Polska, Michael Huber Polska, Europapier-Impap i Kodak Polska, zaś sponsorami, dodatkowo wspierającymi mazurskie spotkanie – Deutsche Leasing Polska i Duplo Polska. Środki zebrane z tytułu uczestnictwa w imprezie zostaną uroczyście przekazane na zakup nowoczesnego sprzętu multimedialnego dla Zespołu Szkół Poligraficznych w Warszawie.
Turniej Poligrafia Golf Cup 2008, odbywający się pod hasłem „Poligrafia i Przyjaciele”, to kolejna impreza o charakterze integracyjnym, która z powodzeniem zaistniała w kalendarzu poligraficznych spotkań branżowych. Po sukcesie ubiegłorocznej edycji zorganizowanej w podkrakowskich Niepołomicach, tym razem turniej odbył się na Mazurach, w ośrodku Mazury Golf & Country Club w Naterkach k. Olsztyna. Jego uczestnicy, wśród których znaleźli się przedstawiciele drukarń, wydawnictw, firm handlowych, mediów branżowych oraz liczne osoby towarzyszące (stąd pomysł na motto imprezy – „Poligrafia & Friends”), zamieszkali w zespole obiektów wypoczynkowych Termy Warmia Park, składającym się m.in. z czterogwiazdkowego hotelu, centrum spa i trzypoziomowego parku wodnego.
Trzydniowa impreza rozpoczęła się od wspólnej kolacji przy grillu, którą poprzedziła „próba generalna” przed zawodami. Uczestnicy profesjonalnej części turnieju wzięli bowiem udział w specjalnej piątkowej rundzie treningowej.
Zasadniczy turniej Poligrafia Golf Cup odbył się w sobotę 23 sierpnia. Jego uczestnicy zostali powitani przez przedstawicieli ośrodka Mazury Golf & Country Club, którzy krótko przedstawili historię pola golfowego i przekazali najważniejsze informacje na temat tej dyscypliny sportu. Następnie grupa została podzielona na dwie części: biorących udział w profesjonalnym turnieju oraz uczestników 5-godzinnej akademii, przygotowanej z myślą o początkujących. Ci drudzy mieli okazję zapoznać się z podstawami gry i etykietą golfa, wzięli też udział w ćwiczeniach obejmujących poszczególne elementy gry, odbywających się na trzech różnych obszarach (putting green, zadaszony driving range i target green). Uczestnicy akademii ćwiczyli też elementy gry dalekiej (long drive), gry krótkiej (putting) i gry do celu (chipping); na zakończenie zaś wzięli udział w pokazach uderzeń w wykonaniu profesjonalnych graczy golfowych. Każdy uczestnik akademii otrzymał pamiątkowy certyfikat, a w nieformalnym konkursie obejmującym kategorie nearest to the pin i longest drive najlepsi okazali się – odpowiednio – Robert Jeżewski z wydawnictwa Gruner+Jahr Polska i Tomasz Rabęda z CPP Speed.
W tym samym czasie na 18-dołkowym polu klasy mistrzowskiej odbywał się turniej dla profesjonalistów. Jego uczestnicy, podzieleni na 3-osobowe grupy, konkurowali w dwóch kategoriach: brutto i netto. W kategorii brutto, w której obowiązywały zasady stosowane w profesjonalnym golfie, zwycięzcą Poligrafia Golf Cup 2008 został Wiesław Paszkowski reprezentujący Kodak Polska, na drugim miejscu uplasował się Oliver Becker z KBA-Polska, a na trzecim – Janusz Cymanek z Michael Huber Polska. W kategorii netto najlepszy okazał się Wojciech Borek z drukarni Eurodruk Kraków, drugie miejsce zajął Björn Urban z MM Packaging, trzecie – Mirosława Becker z KBA-Polska.
Dodatkowo zorganizowane zostały konkursy w kategoriach longest drive i nearest to the pin. Zwyciężyli w nich: Piotr Ragankiewicz (15-latek, specjalny gość turnieju, uczestniczący z powodzeniem w międzynarodowych profesjonalnych turniejach golfowych) w kategorii longest drive i Oliver Becker (KBA-Polska) w kategorii nearest to the pin.
Wręczenie nagród dla uczestników turnieju i towarzyszącej mu akademii golfa odbyło się podczas uroczystej kolacji, będącej zwieńczeniem drugiego dnia spotkania. Poinformowano podczas niej, że środki zebrane od uczestników z tytułu udziału w Poligrafia Golf Cup 2008 zostaną przekazane na rzecz Zespołu Szkół Poligraficznych w Warszawie z myślą o zakupie nowoczesnego sprzętu multimedialnego. Organizatorzy zapowiedzieli też wstępnie, że kolejna, trzecia już edycja turnieju odbędzie się najprawdopodobniej przed wakacjami przyszłego roku, na jednym z nadmorskich pól golfowych.
Mówi Paweł Krasowski, szef marketingu w firmie KBA-Polska, będącej współorganizatorem spotkania: Bardzo się cieszymy, że – podobnie jak przed rokiem – turniej Poligrafia Golf Cup spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem i mimo sezonu urlopowego zgromadził wiele osób związanych z branżą poligraficzną. Dodatkową dla nas satysfakcją jest możliwość przekazania uzyskanych od uczestników środków na wsparcie młodych kadr poligraficznych. Z opinii uczestników Poligrafia Golf Cup 2008 wynika, że branżowa impreza golfowa, o zdecydowanie relaksacyjnym i wypoczynkowym charakterze, jest potrzebna. Od wielu z nich usłyszeliśmy pochlebne opinie o „rodzinnym” charakterze tegorocznej edycji, z czego bardzo się cieszymy. Dlatego zakładamy, że stanie się ona stałym punktem kalendarza spotkań branży poligraficznej w Polsce.
Źródło: KBA-Polska