W połowie czerwca Polish Express, największy portal polonijny z siedzibą w Londynie, odświeżył logo oraz poprawił wygląd portalu. To największa zmiana od początku istnienia serwisu Polishexpress.co.uk w zakresie identyfikacji wizualnej znaku.
Nowy wygląd logotypu jest pierwszą tak poważną zmianą w identyfikacji od początku istnienia serwisu, powstałego w 2006 roku. W 2013 roku strona przekształciła się w portal i zmieniła ponownie wygląd w 2015 roku, zachowując w czasie obu zmian logotyp. Wprowadzone w czerwcu poprawki w zakresie wyglądu serwisu dotyczyły jedynie optymalizacji wolnych przestrzeni oraz poprawienia sposobu prezentowania treści projektu sprzed trzech lat. Natomiast wygląd logo znacząco odbiega od poprzedniego.
- Musimy i chcemy się zmieniać. W świecie mediów i internetu obowiązuje zasada zmieniaj się lub giń. Zasadę tę traktujemy jako oczywistą, bo sami czujemy ciągłą potrzebę zmian i rozwoju. Nowe logo lepiej wpisuje się w obecne trendy - mówi Anna Godek - Biniasz, Dyrektor Zarządzająca w Zetha Ltd, wydawcy Polish Express.
Autorem obu projektów jest polski grafik pracujący głównie dla klientów amerykańskich i brytyjskich - Arkadiusz Płatek z agencji Inspace.io, który specjalizuje się w projektach dla potrzeb internetu i mobile.
- Wybraliśmy Arka, ponieważ ma imponujące portfolio projektów tworzonych do internetu z uwzględnieniem segmentu mobile, który stanowi dla nas już blisko 75-80% całego ruchu w portalu polishexpress.co.uk - dodaje Biniasz.
Źródło: Polish Express