logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

ankieta: Czy przyjąbyś od polityka zlecenie na „kampanię informacyjną”?

20.07.2011, głosów: 122
Oczywiście - to zlecenie jak każde inne
59.02 % (72)
Zależy z jakiej byłby partii
6.56 % (8)
Zależy ile by zapłacił
14.75 % (18)
Nie - nie uczestniczę w obchodzeniu prawa
13.11 % (16)

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
, 23.07.2011

Żenujące jest sugerowanie przez SIGNS nieetyczności działań PIS, bo chyba o to tutaj chodzi. Wiem że zaraz zastany przez Młodych Wykształconych z Wielkich Miast nazwany PISOWSKIM MOHEREM , jednak idiotyzmem jest WIERZYĆ PROPAGANDZIE Przodującej Partii wraz z Zaprzyjaźnionymi Telewizjami że PIS robi coś nielegalnie. Może uświadomię kilka osób tym komentarzem ale PO ostatnio chciała zablokować jakąkolwiek kampanię outdoorową dla partii politycznych. PRZYCZYNY tych działań tylko idiota nie zauważy ... Ci którzy są przy korycie i ZAPRZYJAŹNIONE MEDIA dadzą sobie radę z reklamowaniem jedynej słusznej partii. Pozostali ... w tym nowe partie i komitety wyborcze nawet mając bogatych sponsorów NIC NIE ZDZIAŁAJĄ. Dziwię że że ludzie którzy ZAWODOWO zajmują się REKLAMĄ i ... co tu dużo mówić MANIPULACJĄ i PROPAGANDĄ sami jej ulegają. Jak dla mnie to zrobienie takiej PROPAGANDOWEJ SONDY usiłującej zdyskredytować działania OPOZYCJI świadczy o UPOLITYCZNIENIU tego portalu.

avatar użytkownika
, 24.07.2011

Nie zajmujemy się tu polityką, ta sprawa dotyczy sytuacji firm reklamowych. PKW ostrzegła, że nazywanie kampanii wyborczej "informacyjną" JEST obchodzeniem prawa. Czy to nieetyczne - niech każdy dopowie sam. Zajęliśmy się tym, bo proceder grozi zakwestionowaniem sprawozdań z kampanii i problemami ze sfinansowaniem wydatków na reklamę. Gdybyśmy temat zignorowali to owszem - ktoś mógłby zarzucić, że przemilczeliśmy go z powodów politycznych. Trzeba na prawdę złej woli aby dopatrywać się w tym agitacji.

Na ochłodę: podobnych obejść prawa dopuszczały i inne partie, także działacze PO. Tylko że PiS trąbiło o tym najgłośniej, forsowało ten "patent" na specjalnych konferencjach prasowych itd. - stąd proceder kojarzony jest głównie z PiS.

Niepotrzebnie w komentarz wplątano sprawę forsowania przez PO zakazu użycia billboardów i spotów. Te dwie kompletnie różne sprawy łączy tylko zbieżność czasowa.  

Diplodoc, 26.07.2011

Nie rozumiem jak inteligentny człowiek mógł napisać komentarz jak wyżej.

Partia polityczna ma obowiązek realizować cele statutowe, na które dostała SUBWENCJĘ z budżetu, w taki sposób by nie naruszać prawa oraz, co istotne, tak, by nie było wątpliwości czy prawo zostało naruszone.
Dotyczy to WSZYSTKICH partii bez wyjątku.

Z nową partią, jak z każdym nowym podmiotem, jest zawsze ten sam problem czyli "próg wejścia na rynek".
Póki partia nie ma określonego progu poparcia, póty nie jest wstanie dźwignąć drogiej kampanii informacyjnej czy wyborczej. Gdy już próg osiągnie i uzyska wsparcie z budżetu, wydaje pieniądze bezmyślnie, byle wydać.
Nowe przepisy miały WSZYSTKIM partiom zakazać drogich kampanii, i przenieść ciężar kontaktu z wyborcami na bardziej bezpośredni poziom.  

avatar użytkownika
, 02.08.2011

Uderz w stół a nożyce się odezwą. Nigdzie, nawet małymi literkami nie widziałem nazwy żadnej partii. Skąd więc kolega tomy-m tak się zaperzył ? Wyraźnie jest pod wpływem innej PROPAGANDY. I widać to gołym okiem. Propagandy realizowanej przy wykorzystaniu nienawiści. Stąd te zwroty " koryto, idiota" Kolega i na "Pudelku " znalazłby znamiona dyskredytacji opozycji i upoltycznienie portalu. Wyluzuj kolego   

avatar użytkownika
, 26.07.2011

Mamy już na całym lub kawałku etatu inspektora BHP i specjalistę ppoż. Teraz trzeba będzie myśleć o dodatkowych etatach dla obowiązkowego radcy prawnego, etyka, konstytucjonalisty, politologa, księdza... Pominąłem kogoś? Agencje reklamowe mają za zadanie kreować wizerunek, promować, reklamować, budować pozycję firmy, zwiększać rozpoznawalność marki... Jak zaczniemy jeszcze każde zlecenie moderować pod kątem wartości etyczno-moralnych, zgodności z tymi czy innymi przepisami to zabraknie mocy przerobowych na pracę kreatywną :D

avatar użytkownika
, 26.07.2011

A jednak pamiętamy przykład aktorki, która także usiłowała traktować swój udział w spotach z profesjonalnym dystansem i obojętnością na względy etyczne. Jak wszyscy widzieliśmy, nie udało jej się jednak tego dystansu utrzymać. W jednym z wywiadów wyznała: "Bardzo długo żyłam z tym ciężarem, wprowadzenia ludzi w błąd, choć nie ja byłam reżyserem tego spektaklu"...  

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764