logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Połowa klientów weźmie udział w Black Friday, o ile dostaną dobrą ofertę

  PR 28.10.2020, przeczytano 808 razy
ilustracja
Źródło - SMSAPI

Tylko 1/3 konsumentów w ciemno deklaruje, że ze specjalnych promocji na tegoroczny Czarny Piątek (27.11) skorzysta na pewno. Pozostałych trzeba będzie do tego nakłonić. Połowa e-sklepów ma już gotowe promocje, ale co trzeci sprzedawca internetowy jeszcze nie wie, czy zrobi coś specjalnego na Black Friday. Czy w tym roku padnie nowy rekord?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polowa-klientow-wezmie-udzial-w-black-friday%2C-o-ile-dostana-dobra-oferte,388979,artykul.html

W poprzednich latach ostatni piątek listopada był najlepszym dniem pod względem sprzedaży w polskim e-commerce, a każda kolejna edycja poprawiała rekord poprzedniej. W tym roku, wyjątkowo, wyniki sprzedaży z Black Friday 2019 udało się przebić w czasie wiosennego lockdownu. Nie jest więc do końca jasne, czy tegoroczna edycja Black Friday przeskoczy pandemiczny rekord, niemniej jasne jest, że na pewno wyniki sprzedaży tego dnia będą znakomite. I to nawet jeśli część ekspertów dzieli się przypuszczeniami, że na wyniki sprzedaży w sezonie przedświątecznym i jego tradycyjne otwarcie czyli Czarny Piątek, wpłynąć może zaostrzająca się pandemia.

Firmy SMSAPI i Shoper, przygotowując wspólny raport na temat komunikowania się sklepów z konsumentami, postanowiły zapytać zarówno kupujących jak i sprzedawców o ich plany związane z tegorocznym Black Friday.

Pierwszy krok należy do sprzedawcy

W konsumenckiej części badania wzięło udział 1000 respondentów. Tylko 17 proc. z nich deklaruje, że nie interesuje ich tegoroczny Black Friday, ponad 35 proc. respondentów zapowiada, że skorzysta z czarnopiątkowych promocji, a pozostałe 48 proc. - uzależnia swój udział od tego, jak atrakcyjne się okażą.

- Spora grupa konsumentów nie zamierza tak po prostu usiąść 27 listopada do komputera z kartą kredytową lub kodem BLIK w pogotowiu, tylko czeka na sygnał od sprzedawców. Od tego, czy sklepy zrobią pierwszy krok zależy, czy będą miały tego dnia rekordową liczbę klientów. Warto się do tego przygotować narzędziowo już teraz. Badanie pokazuje, że zainteresowanie Black Friday jest większe wśród kobiet niż mężczyzn i silniejsze wśród osób do 35 roku życia niż w starszych grupach wiekowych. To cenna wskazówka dla sklepów, w których większość klienteli stanowią młode kobiety. Warto zintensyfikować działania promocyjne w listopadzie i kampanię przygotować z odpowiednim wyprzedzeniem - zachęca Maja Wiśniewska, PR & Content Marketing Manager w SMSAPI.

Czarny Piątek domeną e-commerce

Badanie pokazuje również, że zainteresowanie Black Friday jest dużo większe wśród konsumentów, którzy robią zakupy głównie online. Ten wynik koreluje z coroczną obserwacją, że polski Czarny Piątek, inaczej niż np. w USA,  odbywa się głównie w internecie.

Nie powinien zatem dziwić wynik najnowszego badania firm Shoper i SMSAPI przeprowadzonego wśród sprzedawców internetowych. Blisko połowa z przebadanych sklepów (48 proc.) już w październiku deklarowała, że przygotowuje dodatkowe działania na Black Friday.

ilustracjastrzałka

Źródło: SMSAPI

- Ostatnie lata dowiodły, że strategia sprzedawców internetowych, aby skupić się w ostatnim kwartale na Black Friday, naprawdę działa. W ubiegłym roku sklepy na naszej platformie łącznie zarobiły tego dnia o 185 proc. więcej niż w piątek tydzień wcześniej. Tym razem zainteresowanie klientów będzie zapewne większe, ale konkurencja o uwagę konsumentów również. Przy spadającym z powodu pandemii ruchu w sklepach stacjonarnych, wiele firm handlowych przenosi swoją sprzedaż i działania marketingowe do internetu. Bez dobrej kampanii promocyjnej sprzedawcom może być trudno przebić się ze swoją ofertą, dlatego zachęcamy, by pomyśleli o skutecznych kanałach komunikacji swoich działań. To już właściwie ostatni moment - podpowiada Oliwia Tomalik Marketing Manager Shoper.

Źródło: SMSAPI, Shoper

www.smsapi.pl

Dodatkowe informacje:

Raport na temat komunikacji sklepów internetowych z klientami na bazie badań przeprowadzonych na grupach 1000 konsumentów i 216 sprzedawców korzystających z narzędzi firm Shoper i SMSAPI, ukaże się w listopadzie.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764