logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Połowa klientów weźmie udział w Black Friday, o ile dostaną dobrą ofertę

  PR 28.10.2020, przeczytano 303 razy
ilustracja
Źródło - SMSAPI

Tylko 1/3 konsumentów w ciemno deklaruje, że ze specjalnych promocji na tegoroczny Czarny Piątek (27.11) skorzysta na pewno. Pozostałych trzeba będzie do tego nakłonić. Połowa e-sklepów ma już gotowe promocje, ale co trzeci sprzedawca internetowy jeszcze nie wie, czy zrobi coś specjalnego na Black Friday. Czy w tym roku padnie nowy rekord?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polowa-klientow-wezmie-udzial-w-black-friday%2C-o-ile-dostana-dobra-oferte,388979,artykul.html

W poprzednich latach ostatni piątek listopada był najlepszym dniem pod względem sprzedaży w polskim e-commerce, a każda kolejna edycja poprawiała rekord poprzedniej. W tym roku, wyjątkowo, wyniki sprzedaży z Black Friday 2019 udało się przebić w czasie wiosennego lockdownu. Nie jest więc do końca jasne, czy tegoroczna edycja Black Friday przeskoczy pandemiczny rekord, niemniej jasne jest, że na pewno wyniki sprzedaży tego dnia będą znakomite. I to nawet jeśli część ekspertów dzieli się przypuszczeniami, że na wyniki sprzedaży w sezonie przedświątecznym i jego tradycyjne otwarcie czyli Czarny Piątek, wpłynąć może zaostrzająca się pandemia.

Firmy SMSAPI i Shoper, przygotowując wspólny raport na temat komunikowania się sklepów z konsumentami, postanowiły zapytać zarówno kupujących jak i sprzedawców o ich plany związane z tegorocznym Black Friday.

Pierwszy krok należy do sprzedawcy

W konsumenckiej części badania wzięło udział 1000 respondentów. Tylko 17 proc. z nich deklaruje, że nie interesuje ich tegoroczny Black Friday, ponad 35 proc. respondentów zapowiada, że skorzysta z czarnopiątkowych promocji, a pozostałe 48 proc. - uzależnia swój udział od tego, jak atrakcyjne się okażą.

- Spora grupa konsumentów nie zamierza tak po prostu usiąść 27 listopada do komputera z kartą kredytową lub kodem BLIK w pogotowiu, tylko czeka na sygnał od sprzedawców. Od tego, czy sklepy zrobią pierwszy krok zależy, czy będą miały tego dnia rekordową liczbę klientów. Warto się do tego przygotować narzędziowo już teraz. Badanie pokazuje, że zainteresowanie Black Friday jest większe wśród kobiet niż mężczyzn i silniejsze wśród osób do 35 roku życia niż w starszych grupach wiekowych. To cenna wskazówka dla sklepów, w których większość klienteli stanowią młode kobiety. Warto zintensyfikować działania promocyjne w listopadzie i kampanię przygotować z odpowiednim wyprzedzeniem - zachęca Maja Wiśniewska, PR & Content Marketing Manager w SMSAPI.

Czarny Piątek domeną e-commerce

Badanie pokazuje również, że zainteresowanie Black Friday jest dużo większe wśród konsumentów, którzy robią zakupy głównie online. Ten wynik koreluje z coroczną obserwacją, że polski Czarny Piątek, inaczej niż np. w USA,  odbywa się głównie w internecie.

Nie powinien zatem dziwić wynik najnowszego badania firm Shoper i SMSAPI przeprowadzonego wśród sprzedawców internetowych. Blisko połowa z przebadanych sklepów (48 proc.) już w październiku deklarowała, że przygotowuje dodatkowe działania na Black Friday.

ilustracjastrzałka

Źródło: SMSAPI

- Ostatnie lata dowiodły, że strategia sprzedawców internetowych, aby skupić się w ostatnim kwartale na Black Friday, naprawdę działa. W ubiegłym roku sklepy na naszej platformie łącznie zarobiły tego dnia o 185 proc. więcej niż w piątek tydzień wcześniej. Tym razem zainteresowanie klientów będzie zapewne większe, ale konkurencja o uwagę konsumentów również. Przy spadającym z powodu pandemii ruchu w sklepach stacjonarnych, wiele firm handlowych przenosi swoją sprzedaż i działania marketingowe do internetu. Bez dobrej kampanii promocyjnej sprzedawcom może być trudno przebić się ze swoją ofertą, dlatego zachęcamy, by pomyśleli o skutecznych kanałach komunikacji swoich działań. To już właściwie ostatni moment - podpowiada Oliwia Tomalik Marketing Manager Shoper.

Źródło: SMSAPI, Shoper

www.smsapi.pl

Dodatkowe informacje:

Raport na temat komunikacji sklepów internetowych z klientami na bazie badań przeprowadzonych na grupach 1000 konsumentów i 216 sprzedawców korzystających z narzędzi firm Shoper i SMSAPI, ukaże się w listopadzie.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Vileda prowadzi kampanię reklamową mopa obrotowego Turbo
Czy przedświąteczne porządki muszą być męczące i zabierać tak dużo czasu? Nie, kiedy Twoim pomocnikiem jest mop obrotowy Vileda TURBO, który sprawia, że mycie podłóg odbywa się bez użycia siły. Produkt od lat cieszy się niesłabnącą popularnością wśród użytkowników, a jego działanie można zobaczyć w najnowszym spocie marki Vileda. Reklama...
Marka Jennifer Lopez w grudniu z influencerkami
​W listopadzie rozpoczęła się kampania promująca bestsellerowy zapach marki Jennifer Lopez Promise z portfolio produktów firmy Sirowa Poland. Media w kampanii zakupiła agencja mediowa Havas Media.
Do grona klientów AHAVA PR dołączyła firma Polemika. To polska marka kosmetyczna.
Beata Kozidrak mierzy decybele dziecięcej radości w świątecznym klipie firmy Mattel
W mediach społecznościowych ma swoją premierę świąteczny klip firmy Mattel. Występuje w nim gwiazda sceny muzycznej  – Beata Kozidrak, która obserwuje reakcje dzieci na wyczekiwane prezenty. Okazuje się, że dziecięca radość z wymarzonej zabawki to prawdziwy rekord decybeli, niewiele odbiegający mocą od występu samej Beaty.
Goodyear razem z Kubą Przygońskim stworzył serię wideo o motorsporcie
Sezon wyścigowy powoli dobiega końca. Jednak dla zespołów nie oznacza to wcale przerwy. W motorsporcie zaczyna się obecnie najważniejszy etap – czas przygotowań do kolejnych miesięcy zmagań. Przebudowa, a nawet składanie auta od początku, badania nad nowymi mieszankami ogumienia, treningi kierowców, to tylko niektóre elementy tej niezwykle skomplikowanej...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764