logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

BADANIE: Połowa kupujących w sieci chce być na bieżąco ze statusem zamówienia. Co na to sklepy?

  PR 01.02.2021, przeczytano 340 razy
ilustracjastrzałka
Raport "Komunikacja sklepów internetowych"

E-mail, SMS, powiadomienie w aplikacji albo w komunikatorze - tymi drogami chcemy dowiadywać się, że nasze zamówienia internetowe są już realizowane. Z ostatniego raportu firm SMSAPI i Shoper wynika, że tylko 2 proc. kupujących online spokojnie czeka kilka dni na swoją paczkę nie oczekując żadnych potwierdzeń.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polowa-kupujacych-w-sieci-chce-byc-na-biezaco-ze-statusem-zamowienia.-co-na-to-sklepy,390018,artykul.html

W ubiegłym roku kilka milionów osób w Polsce po raz pierwszy odwiedziło sklep internetowy - wg. wiosennego badania Accenture w tej roli zadebiutował nawet co piąty konsument. Z kolei opublikowany jesienią raport Raport “Komunikacja sklepów internetowych” firm SMSAPI i Shoper wskazuje, że ok.

1/4 konsumentów kupuje w internecie częściej niż przed pandemią.

Utrzymanie zainteresowania nowych klientów zakupami online może być dla sprzedawców sporym wyzwaniem. Zresztą także ci z dłuższym stażem odczuwają pewien kontrast między błyskawicznym składaniem zamówienia online a kilkudniowym oczekiwaniem na dostawę. Dlatego bardzo ważne jest przekazywanie informacji dotyczących zamówienia na różnych etapach. Dzięki temu klient czuje się bezpieczniej i pewniej. We wspomnianym raporcie połowa respondentów deklaruje, że ważnym elementem obsługi klienta jest dla nich automatyczne informowanie kupujących o statusie zamówienia. Tego samego zdania jest 43 proc. sprzedawców.

- Nawet, gdy kupowaliśmy online setki razy wcześniej, zawsze pojawia się ten cień wątpliwości czy płatność na pewno “przejdzie” albo czy ten promocyjny produkt z “końcówek serii” jest wciąż jeszcze dostępny w magazynie. W tradycyjnych sklepach tego problemu nie ma, bo każdą wątpliwość może rozwiać sprzedawca na miejscu. Zakupy w sieci wiążą się z dozą niepewności, dlatego bardzo przydaje się skracanie dystansu i dbanie o najważniejsze powiadomienia np. za pomocą SMS-a potwierdzającego, że zamówienie opuszcza magazyn i zostało odebrane przez kuriera - wyjaśnia Maja Wiśniewska, PR & Content Marketing Manager w SMSAPI.

Klienci lubią mieć wybór

Według badania przeprowadzonego na grupie kilkuset sprzedawców internetowych, 98 proc. z nich wysyła klientom powiadomienie o otrzymaniu nowego zamówienia, z tego aż 94 proc. wykorzystuje do tego e-mail. Pozostałe opcje - SMS-y, wiadomości w komunikatorach jak WhatsApp czy Messenger oraz w dedykowanej aplikacji - stanowią zatem margines przesyłanych potwierdzeń. Nieco inaczej rozkładają się preferencje kupujących. Wprawdzie najwięcej - bo 68 proc. osób wybiera powiadomienia poprzez e-mail, jednak 19 proc. wolałby otrzymywać je SMS-em, a powiadomienie poprzez aplikację mobilną 11 proc. Zaledwie 1 proc. preferowałby informację poprzez komunikator.

- Nie dziwi fakt wykorzystania e-maili przez sklepy. To wręcz natywne narzędzie powiadamiania w e-commerce. Warto jednak, aby sprzedawcy zwrócili uwagę na inne kanały pożądane przez konsumentów i np. te krytyczne powiadomienia, które muszą zostać dostarczone, wysłali np. SMS-em lub zadzwonili. Kanał powiadamiania powinien być dostosowany do tego jak szybko trzeba poinformować klienta i czy musimy mieć 100% pewność, że ta wiadomość dotrze - podpowiada Maja Wiśniewska.

ilustracjastrzałka

Źródło: Raport "Komunikacja sklepów internetowych"

Wiadomość tekstowa ułatwia zadanie kurierom

Dla kolejnych etapów realizacji zamówienia (potwierdzenie płatności, skompletowanie zamówienia, wysyłka w trakcie realizacji, przyjęcie zwrotu, rozpatrzenie reklamacji), wskazania respondentów co do preferowanego kanału komunikacji wyglądają podobnie. Co ciekawe przy pytaniu o informację o wysyłce zamówienia, popularność SMS-a rośnie niemal dwukrotnie - 35 proc. osób wskazuje, że chciałoby dostawać powiadomienie tym kanałem.

- Nieskuteczne dostarczenie paczki to koszty po stronie dostawcy i frustracja klienta. Jednym ze sposobów na to pokonanie tej przeszkody jest właśnie usprawnienie komunikacji na linii sprzedawca - klient. Nic więc dziwnego, że w takiej sytuacji rośnie popularność krótkich wiadomości tekstowych, jednej z najskuteczniejszych metod komunikacji, w większości odczytywanych w ciągu kilku minut od wysłania - zauważa Maja Wiśniewska z SMSAPI.

ilustracjastrzałka

Źródło: SMSAPI

  • Pełen raport “Komunikacja sklepów internetowych” dostępny jest TUTAJ[PDF]

Źródło: SMSAPI, Shoper

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Branże regulowane w social media: Branża ubezpieczeniowa

W przypadku branży ubezpieczeniowej, regulacje dotyczące promowania usług i produktów ubezpieczeniowych wynikają z ustawy o dystrybucji ubezpieczeń z 2017 r. Zgodnie z nią, wszystkie informacje mające charakter reklamowy oraz marketingowy powinny być jasne, rzetelneoraz nie wprowadzać odbiorców w błąd. Zapraszamy do lektury artykułu z najnowszej publikacji Grupy...
Branża kosmetyczna

Branże regulowane w social media: Branża kosmetyczna

Rosnąca popularność social media uczyniła z nich integralną część strategii marketingowej praktycznie każdej marki. Przemysł kosmetyczny odniósł z tego tytułu ogromne korzyści, przez co jego wartość jest wyceniana na 5.5 miliarda dolarów.Komunikacja produktu kosmetycznego podlega pod tzw. system współregulacji, na który składają się przepisy prawa, samoregulacje i szereg...
360 lat polskiej prasy. Jak zmieniał się druk?
Dokładnie 360 lat temu wydano pierwszą gazetę na ziemiach polskich. Rocznica powstania „Merkuriusza Polskiego” to dobry pretekst do przyjrzenia się, jak na przestrzeni lat ewoluowały techniki druku.
Technologie cyfrowe stają się kluczem do pozyskania i utrzymania lojalności klientów. Inwestycja w infrastrukturę druku nowej generacji obsługującą chmurę i IoT powinna być strategicznym priorytetem dla organizacji, które chcą przyspieszyć sukces cyfrowej transformacji i usprawnić doświadczenia swoich klientów.
Branża finansowa

Branże regulowane w social media: Branża finansowa

Usługi w zakresie bankowości, w tym również w kwestii możliwości reklamowania ich, reguluje ustawa Prawo Bankowe z 29 sierpnia 1997 roku, a dokładniejartykuł 3 tejże ustawy. Określa ona przede wszystkim, jakie podmioty mogą posługiwać się nazwami „bank” i „kasa”, co jest istotne z komunikacyjnego i reklamowego punktu widzenia. Zapraszamy do lektury artykułu z najnowszej...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764