logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polscy liderzy podpisali Deklarację Wartości SAR

  PR 29.10.2024, przeczytano 337 razy
ilustracja
fot. M. Murawski

Liderzy czołowych firm działających w Polsce wybrali najważniejsze wartości, które powinny przyświecać wszystkim organizacjom wdrażającym aspekty ESG i unijnej taksonomii w swoje działania. Podczas Okrągłego Stołu, zorganizowanego w ramach inicjatywy GoESGbySAR, uczestnicy podpisali deklarację dotyczącą stałego przestrzegania takich standardów jak uczciwość, szacunek do praw człowieka, odpowiedzialność, sprawiedliwość oraz transparentność.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polscy-liderzy-podpisali-deklaracje-wartosci-sar,406283,artykul.html

W dzisiejszej sytuacji geopolitycznej i gospodarczej, kluczowym elementem zarządzania organizacjami jest postawa liderów, którzy kształtują kulturę organizacyjną i wyznaczają standardy, do których dążą inni pracownicy. Liderzy, będący wzorem do naśladowania, mają istotny wpływ na to, jak wartości - takie jak uczciwość, odpowiedzialność czy szacunek - są rzeczywiście realizowane na co dzień i wdrażane w biznesie.

Rozpoczynanie rozmowy o wartościach jest zawsze niezwykle trudne, zwłaszcza w branży, w której ludzie bardzo ciężko pracują. Ponoszą odpowiedzialność za firmę, pracowników, podwykonawców – i na koniec za wynik biznesowy. Jeśli ciężko pracują, to mają też powód, żeby powiedzieć: „Nie mam czasu!”. Chcemy wykorzystać moment rozmawiania o standardach ESG, żeby sprawdzić, czy istnieje szansa na zmianę standardów zarządzania ludźmi i relacjami z klientami, dostawcami i pracownikami, które w branży komunikacji marketingowej wymagają poważnych zmian - mówiła Joanna Malinowska-Parzydło, liderka opinii w świecie zarządzania, ekspertka od przywództwa, która wspierała SAR w budowaniu projektu GoSocial i GoESG.

Codzienne decyzje i działania liderów tworzą fundament dla etycznego i zrównoważonego rozwoju firmy. Właśnie dlatego w trakcie wydarzenia organizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR we współpracy z IAA PolandOFBORPORPolską Radą BiznesuIAB PolskaKrajową Izbą Gospodarczą oraz PSML, szczególny nacisk położono na odpowiedzialne przywództwo, które odgrywa kluczową rolę w skutecznym wdrażaniu wartości zgodnych z zasadami ESG.

Na pierwszej otwartej po lockdownie edycji festiwalu Cannes Lions byliśmy świadkami zachwycającej inicjatywy. Wszystkie Globalne Holdingi Komunikacyjne oraz stowarzyszenia światowe podpisały na scenie porozumienie w sprawie dekarbonizacji branży Ad Net Zero. Po powrocie do Polski zdecydowaliśmy się na podjęcie tego tematu uwzględniając nie tylko lierkę E – Enviroment, ale też całą triadę ESG. Tak powstał projekt Go ESG w obrębie Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Grupa S realizuje działania związane z odpowiedzialnym przywództwem - powiedziała Anna Zimecka, współtwórczyni projektu, odpowiedzialna za pracę Grupy S.

Wartości wypracowane w grupie S znajdą swoje odbicie w pracach pozostałych grup, w ramach których działamy – czyli grupie E i G, gdyż w dzisiejszych czasach biznes i zarządzanie markami musi być oparte o uniwersalne, jasne dla wszystkich wartości – powiedział Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Zarządzający SAR, pomysłodawca zadań, odpowiedzialny za prace podzespołów E i G w ramach projektu GoESG.

- Uczciwość, prawa człowieka, odpowiedzialność, sprawiedliwość oraz transparentność to kwestie zgodne z duchem zrównoważonego rozwoju każdego biznesu. Na gruncie prawnym mają one swoją bezpośrednią emanację w tzw. minimalnych gwarancjach zapisanych w unijnej taksonomii. Mówią one właśnie o należytej staranności w obszarze praw człowieka, w tym praw pracowniczych, praktyk antykorupcyjnych, przeciwdziałaniu nieuczciwej konkurencji i przestrzeganiu przepisów prawa podatkowego – podsumowuje Aleksandra Majda, vice president ESG Impact Network i założycielka Go Green.

W dyskusję na ten temat, prowadzoną przez Joannę Malinowską-Parzydło oraz Aleksandrę Majdę, zaangażowali się: Bartosz Mierzwiak (Wiceprezes Zarządu BART), Ewa Góralska (Członkini Zarządu SAR), Marta Życińska (Country Manager Poland, Mastercard), Rafał Rudziński (Prezes Zarządu, Grupa Bosch), Natalia Korzeniecka-Walak (Członkini Zarządu, Empik).

Przedstawiciele biznesu, którzy starali się przybliżyć wzór prawdziwego lidera, wskazywali najważniejsze z punktu widzenia osoby zarządzającej wartości wdrażane w ich firmach. Szczególnie podkreślali znaczenie odpowiedzialności, uznając ją za klamrę spinającą pozostałe wymieniane czynniki. Zwrócono również uwagę na szczerość, równowagę i odwagę, które budują wspólnotę empatycznych ludzi.

Bardzo się cieszę, że wymyślono ESG. Powtarzam to często, bo jest to dla mnie formalne przyzwolenie do mówienia o rzeczach, które kiedyś uważano za „niebiznesowe” - na przykład zdrowie psychiczne, ageizm, równość. ESG jest bramą do nowego świata i bardzo wierzę, że jest to jednocześnie realna szansa na zmianę i redefinicję rozumienia zysku - mówiła Ewa Góralska, Członkini Zarządu SAR.

Obecni na wydarzeniu liderzy zgodzili się, że podstawą wdrożenia wskazanych wartości jest komunikacja. Zauważono, że pracownicy i partnerzy muszą rozumieć, dlaczego warto realizować pewne działania oraz jakie korzyści z nich płyną. Kluczowe jest, aby komunikacja była dwustronna, umożliwiając zarówno zadawanie pytań, jak i wyrażanie opinii. Tylko w ten sposób możliwe jest zbudowanie środowiska opartego na wzajemnym szacunku i współpracy.

Przedstawiciele firm uczestniczący w wydarzeniu podpisali deklarację, zobowiązując się do stałego przestrzegania wartości takich jak uczciwość, szacunek do praw człowieka, odpowiedzialność, sprawiedliwość oraz transparentność.

Źródło: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

www.sar.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

RetailShow 2024: projektowanie przestrzeni sklepowych tematem Retail Congress
Aktualne trendy i praktyczne zastosowania w projektowaniu przestrzeni sklepowych będą wiodącymi tematami Retail Congress, towarzyszącego Targom Wyposażenia Sklepów RetailShow, które odbędą się 20-21 listopada w Centrum EXPO XXI w Warszawie. Liderzy opinii, projektanci, innowatorzy, wskażą także rozwiązania służące efektywnemu rozwijaniu sklepów i...
KE promuje praworządność: kampania informacyjna
W Polsce 89 proc. badanych uważa za istotne, by wszystkie państwa członkowskie UE przestrzegały podstawowych wartości Unii, w tym praworządności – wynika z badań Eurobarometru. Choć o łamaniu praworządności w ciągu ostatnich pięciu lat wiele się mówiło, również w Polsce, za dobrze poinformowanych na temat praworządności uważa się 62 proc. Polaków. Komisja...
Aleph z kampanią Santander Bank na Spotify
Aleph przygotował dla Santandera kampanię „Nie wierz w bajki” na Spotify – grupa docelowa to użytkownicy tej platformy w wieku 18-44 lat. Działania właśnie startują, potrwają do drugiej połowy listopada. Równolegle toczyć się będą również w radiu oraz w obszarze SEM. Całościowo za planowanie i zakup mediów odpowiada agencja Dentsu...
LFP Industrial Solutions: specjalna oferta z okazji Black Friday
LFP Industrial Solutions, lider w branży rozwiązań przemysłowych, z radością ogłasza wprowadzenie wyjątkowej oferty z okazji Black Friday. Już teraz Klienci mają szansę skorzystać z niepowtarzalnych upustów na urządzenia serii Vanguard, które łączą innowacyjność z niezawodnością.
Slodkie ze świąteczną ofertą dla klientów biznesowych
Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. To idealny moment, by znaleźć prezenty dla partnerów w biznesie. W tym przypadku nie można zapominać o personalizacji – dzięki temu obdarowany poczuje się doceniony i będzie wiedział, że upominek był przemyślany. Doskonałym rozwiązaniem są słodycze reklamowe, o czym z powodzeniem przekonuje...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764