
Aż dwie nagrody GRAND PRIZE w koreańskim konkursie ASIA DESIGN PRIZE zdobyli projektanci z gdańskiego studia TOFU. Spośród ponad 1000 prac zgłoszonych z różnych zakątków świata, Jury tegorocznego konkursu przyznało tylko dziesięć tego typu wyróżnień z czego dwa trafiły w ręce Polaków.
ASIA DESIGN PRIZE to azjatycki konkurs designu, powstały w 2016 roku i organizowany przez stowarzyszenie DESIGNSORI z Seulu, zrzeszające projektantów z tamtejszego regionu. Organizatorzy od początku istnienia dokładają wszelkich starań, aby stworzyć jedną z najbardziej prestiżowych i przyznawanych transparentnie nagród projektowych na świecie. Służyć ma temu bardzo restrykcyjny i trójstopniowy system oceny zgłaszanych projektów, w którym jurorzy wyłączeni są z wzajemnego wpływu na recenzje poszczególnych prac.
W tym roku w konkursie ASIA DESIGN PRIZE zgłoszono aż 1051 prac z 22 krajów świata. Jury pod przewodnictwem Profesora Shingo Ando z Japonii, złożone z 35 doświadczonych designerów, wyłoniło spośród zgłoszonych projektów jedynie 10, którym przyznano tytuł GRAND PRIZE. Aż dwa tego typu wyróżnienia otrzymali polscy projektanci z gdańskiego studia TOFU. Nagrodzonymi projektami zostały dwa systemy identyfikacji wizualnej przygotowane przez gdańszczan. Pierwszy to identyfikacja festiwalu ScienceCom przygotowana dla Centrum Nauki EXPERYMENT z Gdyni. Drugim zaś jest branding usługi SAIO przygotowany dla ING Banku Śląskiego.
Ceremonia rozdania nagród miała miejsce w ubiegły piątek w Hotelu Glad na wyspie Yeouido, w Seulu. TOFU Studio jako jedyne studio europejskie trafiło także do pierwszej dwudziestki firm projektowych w głównej klasyfikacji konkursu ASIA DESIGN PRIZE w Korei.
SAIO
ScienceCom
Źródło: TOFU Studio