logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Polscy użytkownicy Twitcha

  PR 15.02.2024, przeczytano 622 razy
ilustracja

Open Mobi na zlecenie seegame, platformy proponującej rozbudowane opcje reklamowe w obszarze gamingu, przeprowadziło badanie wśród polskiej społeczności serwisu Twitch. W jaki sposób użytkownicy spędzają czas na platformie, kim są poza nią i dlaczego stanowią atrakcyjną grupę dla reklamodawców?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polscy-uzytkownicy-twitcha,403125,artykul.html

Zalogowani

Co drugi badany przyznaje, że z Twitcha korzysta regularnie – 63 proc. użytkowników co najmniej raz w tygodniu (37 proc. rzadziej), przy czym średni czas spędzony na platformie wynosi 2h. 

- Obecność użytkowników na platformie i charakter w jakim na niej przebywają - a szukają głównie rozrywki - sprawiają, że serwis jest bardzo wartościowym miejscem w kontekście emisji reklam. Co więcej, aż 76 proc. społeczności to osoby w przedziale wiekowym 18-44 lata, czyli grupa mocno zaangażowana w treści online, a dodatkowo trzech na czterech badanych posiada własny dochód (72 proc.), co czyni z nich atrakcyjnych konsumentów – komentuje Katarzyna Knecht, Sales Director i Product Owner w seegame.

Gry najpopularniejsze

Treści i jakość materiałów to główne czynniki przyciągające widzów na Twitcha – większość użytkowników (79 proc.) przedkłada interesującą ich tematykę, nad przywiązanie do danego streamera udostępniającego zróżnicowany kontent. Wśród materiałów, po które widzowie chętnie sięgają znajdują się m.in. te związane z urodą i modą (13 proc.), jedzeniem i gotowaniem (7 proc.) oraz stylem życia (6 proc.). Największym zainteresowaniem cieszą się jednak gry wideo (31 proc.), co potwierdza pozycję platformy, jako wiodącego miejsca dla społeczności gamingowej. Co więcej, dla prawie połowy badanych (42 proc.) premiery nowych gier, stanowią dodatkowy bodziec do oglądania streamów. 

Popularność gieto kluczowa informacja dla branży całego gamedevu. Pojawienie się nowych tytułów i popularność konkretnych pozycji jak np. Wiedźmin, GTA czy League of Legends, to doskonała okazja dla marek do zaprezentowania swojej oferty czy usług. Wykorzystanie momentu i dostarczenie angażujących treści mogą znacznie wzmocnić wizerunek reklamodawcy. Jako seegame łączymy społeczność streamerów z markami, bo wiemy - w czym również utwierdzają nas wyniki badania - że inwestycja w tym obszarze pozwoli klientom pozyskać nową i liczną grupę konsumencką – dodaje Katarzyna Knecht.

Daleko od stereotypu

Prócz zachowań i preferencji użytkowników na platformie Twitch, seegame sprawdziło również ich charakterystykę i preferencje. Społeczność serwisu to często rodzice (58 proc.) co pokazuje, że platforma przyciąga nie tylko młodych widzów. To także w dużej mierze posiadacze domowych zwierząt (78 proc.) i entuzjaści sportu sportowcy (53 proc.).

- Wiele postaw życiowych czy zainteresowań przełamuje stereotypowy wizerunek społeczności graczy i widzów streamów, co tylko zwiększa potencjał reklamowy platformy. Z dużym zainteresowaniem może spotkać się na pewno promocja treści i usług przyjaznych rodzicom czy właścicielom zwierząt. Nowe możliwości współpracy otwierają się również dla marek sportowych, sklepów z odzieżą i sprzętem, a nawet organizatorów wydarzeń sportowych. Wielu użytkowników ogląda również filmy, a dla 2 na 3 badanych pierwszym wyborem jest platforma Netflix, co także jest istotną informacją dla marek – komentuje Katarzyna Knecht.

Preferencje zakupowe

Kwestią, na którą również warto zwrócić uwagę są zachowania zakupowe. Połowa respondentów równomiernie dzieli swoje zakupy między sklepy online, a stacjonarne. To sugeruje, że reklamodawcy mogą skutecznie dotrzeć do użytkowników Twitcha zarówno poprzez reklamy promujące e-commerce, jak i sklepy stacjonarne. Istotną rolę dla społeczności platformy odgrywa także moda, a wybór konkretnych marek odzieżowych pokazuje skłonność do poszukiwania określonych cech produktu, takich jak cena i jakość. Twitch jest również skutecznym kanałem promocyjnym dla marek beauty. – Wybór Rossmana (82 proc.), jako wiodącej drogerii może wskazywać, że odbiorcy cenią sobie dostępność i przystępność cenową. Warto zatem ukierunkować komunikaty reklamowe tak, aby podkreślały wygodę, szeroki asortyment i atrakcyjne ceny. Serwis ma ogromny potencjał także w sektorze food – co trzeci badany zamawia jedzenie na wynos co najmniej raz w miesiącu – podsumowuje Katarzyna Knecht.

Twitch bez wątpienia jest platformą z ogromnym potencjałem reklamowym. Marki powinny podążać za zainteresowaniami swoich konsumentów i dostosowywać oferty do ich oczekiwań. Na korzyść może przełożyć się również współpraca ze streamerami – co piąty respondent dokonał zakupów na podstawie jego rekomendacji.

Źródło: seegame

Dodatkowe informacje:

O seegame
seegame to czołowa na polskim rynku platforma, oferująca rozbudowane opcje reklamowe w obszarze gamingu, łącząc społeczność niezależnych streamerów chcących zmonetyzować swój content z reklamodawcami, którym zależy na dotarciu do społeczności zainteresowanej tematyką gamingową i lifestyle’ową. 

seegame oferuje klientom innowacyjne formaty reklamowe, gwarantujące rozpoznawalność marki w branży streamingowej, bez względu na uniwersum, w którym chcą się pozycjonować. Firma szczyci się gwarancją współpracy z zaufanymi, posiadającymi lojalnych i zaangażowanych widzów streamerami, a także możliwością śledzenia efektywności reklamy z wykorzystaniem kodów impresyjnych i klikowych oraz rozliczania kampanii w kryptowalutach.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
The Eastern Frontier Initiative: regionalny sojusz dziennikarski
Projekt TEFI, czyli The Eastern Frontier Initiative stworzyli pod koniec 2023 r. czołowi wydawcy z Polski, Słowacji, Węgier i Rumunii, wśród których znalazły się “Wyborcza", SME, 444.hu i PressOne oraz holenderski portal śledczy Bellingcat. Celem konsorcjum, współzałożonego przez Komisję Europejską, jest regionalny sojusz dziennikarski skupiający się na wyzwaniach...
Portal O2.pl stawia na treści regionalne i powiększa redakcję
Nowe hasło „Blisko ludzi” będzie promować o2.pl, piątą co do wielkości Stronę Główną wśród portali internetowych w Polsce. W ostatnich miesiącach skład redakcji zwiększył się niemal dwukrotnie, od marca na jej czele stanął Jacek Stańczyk. Zgodnie z nową strategią rozwoju w serwisie pojawiać się będzie jeszcze więcej treści regionalnych.
Zielony Onet - nowa platforma dla ekologicznie świadomych
Ringier Axel Springer Polska uruchamia serwis internetowy, który ma na celu dostarczanie bieżących informacji w tematach związanych z ekologią, klimatem oraz szeroko rozumianą przyrodą. Zielony Onet jest bazą wiedzy na temat środowiska naturalnego, oferując użytkownikom szeroki wachlarz treści – od reportaży i artykułów po raporty i analizy najnowszych badań...
Forbes Women obchodzi 5. urodziny
Pięć lat temu ukazało się pierwsze wydanie magazynu Forbes Women. Najnowsze urodzinowe wydanie Forbes Women zawiera nie tylko podsumowanie ostatnich 5 lat obecności magazynu na rynku, ale także Listę 25 Liderek Klimatu i Środowiska, wywiady z dziennikarką Anitą Werner, prof. Magorzatą Fuszarą oraz Robertem Biedroniem.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764