logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polska drukarnia w rankingu „Financial Times 1000”

  PR 03.03.2021, przeczytano 359 razy
ilustracja
Mateusz Gabryś, prezes zarządu i założyciel Holdingu Piga.pl

Holding Piga.pl po raz drugi z rzędu znalazł się w rankingu prestiżowego dziennika „Financial Times 1000”.  Zestawienie zawiera listę 1000 najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw w Europie i bierze pod uwagę najwyższy procentowy wzrost przychodów. - Konsekwentnie rozbudowujemy naszą ofertę, dostarczając klientom nie tylko druk offsetowy, ale także produkty z obszaru wall decor. Jesteśmy nie tylko producentem, ale i bezpośrednim sprzedawcą - mówi Mateusz Gabryś, prezes zarządu i założyciel Holdingu Piga.pl. W jego skład wchodzi drukarnia internetowa Piga.pl oraz kilkadziesiąt sklepów e-commerce. Paczki z produktami tyskiej firmy trafiają do państw na całym świecie. Jednym z głównych rynków są Stany Zjednoczone i kraje Europy Wschodniej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polska-drukarnia-w-rankingu-_financial-times-1000_,390444,artykul.html

„Financial Times" swoje zestawienie tworzy od 2017 roku. W tegorocznej edycji uwzględniono firmy, które odnotowały największą procentową dynamikę wzrostu przychodów w okresie 2016-2019. Holding Piga.pl znalazł się w zestawieniu po raz drugi z rzędu.

Wzrost i obecność na wielu rynkach

-  Konsekwentnie rozbudowujemy naszą ofertę, dostarczając klientom nie tylko druk offsetowy, ale także produkty z obszaru wall decor. Jesteśmy nie tylko producentem, ale i bezpośrednim sprzedawcą. Wyróżnienie jest dla nas tym cenniejsze, że tworząc ranking, brano pod uwagę nie tylko wzrost przychodów, ale także ich dynamikę - mówi Mateusz Gabryś, prezes zarządu i założyciel Holdingu Piga.pl.

W latach 2016-2019 firma osiągnęła wzrost przychodu z 876,589 tys. euro do 2 mln 958 tys. 705 euro.

- Nasza oferta skierowana jest zarówno do odbiorców szukających produktów atrakcyjnych cenowo, jak i tych premium. Jesteśmy dostępni 24 godziny na dobę. Ważna jest dla nas jakość, terminowość i pełna dyspozycyjność dla klienta, a także wykorzystywana technologia. Chcemy, aby ta ostatnia była jak najbardziej przyjazna środowisku, a także ludziom, którzy mają z nią bezpośredni kontakt, dlatego przy produkcji używamy papierów pochodzących z recyklingu oraz tuszy opartych na wodzie i soi - mówi Mateusz Gabryś.

To, co wyróżnia Piga.pl w branży poligraficznej, to niewątpliwie fakt, że działa ona międzynarodowo. W Tychach mieści się główna spółka, ale w ramach holdingu posiada ona także udziały w spółkach zależnych m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Czechach i na Słowacji.

W skład konglomeratu wchodzi drukarnia internetowa Piga.pl (zakład mieści się na terenie Podstrefy Tyskiej Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej) oraz kilkadziesiąt sklepów e-commerce. Paczki z produktami tyskiej firmy trafiają do państw na całym świecie.

- Jednym z głównych rynków są Stany Zjednoczone, dokąd trafia aż połowa sprzedaży. Poza tym mamy sporo klientów z krajów Europy Wschodniej. Na mapie dostaw nie brakuje poza tym takich krajów jak Korea Południowa, Singapur, Seszele, Madagaskar, Katar, Gwatemala, czy Palau - państwo na Oceanie Spokojnym - wymienia Mateusz Gabryś.

Duży e-commerce z potencjałem i rosnącym zatrudnieniem

Chociaż początki historii Piga.pl - firma została założona w 2008 roku - związane są z drukiem offsetowym, to dziś głównym źródłem jej przychodów jest produkowanie i sprzedaż (poprzez sklepy internetowe) produktów z obszaru wall decor, czyli różnego rodzaju ozdób na ściany.  

- Jesteśmy dużym e-commercem z potencjałem. Konsekwentnie realizujemy naszą ścieżkę. Świadomie, co jest już coraz większym trendem wśród przedsiębiorstw, w naszym modelu biznesowym pomijamy pośredników. Chcemy mieć kontrolę nad całym procesem od początku do końca. Tworzymy i kreujemy produkty, a następnie za pomocą platform sprzedażowych umożliwiamy ich zakup praktycznie na całym świecie. Wizja wzrostu - mimo pandemii - jest realna. Owszem, branża druku offsetowego musi mierzyć się ze spadkami, podobnie jest w naszym przypadku, ale jeżeli chodzi o wall decor, jest wręcz przeciwnie. Dom stał się jeszcze ważniejszym elementem naszej codzienności, dlatego ludziom mocno zależy na tym, jak wygląda i jak się w nim czują. Naszą ofertę w tym zakresie chcemy poszerzać. Tym bardziej, że cały czas niezagospodarowany jest przez nas obszar home decor, w którym także chcemy odegrać znaczącą rolę, korzystając z naszych kompetencji sprzedażowych - mówi prezes tyskiej firmy.

Coraz większa ekspansja to nie tylko większe przychody, ale także rosnące zatrudnienie. Tylko w ciągu 2020 roku wzrosło ono dwukrotnie.

- Obecnie zatrudniamy około 130 osób, które zajmują się nie tylko produkcją, ale także całościową obsługą e-commerce. Wszystkie najważniejsze zadania realizujemy w ramach własnych struktur. A znakomita większość z zatrudnionych to mieszkańcy Tychów i okolic  - mówi założyciel Piga.pl.

Mateusz Gabryś założył Piga.pl w 2012 roku. Holding Piga.pl znalazł się w zestawieniu „Financial Times 1000” po raz drugi z rzędu. W 2016 i 2017 roku spółka została laureatem nagród E-gazela Biznesu organizowanego przez portal biznesowy i gazetę Puls Biznesu, a w 2018 roku w badaniu portalu Onet.pl i Polskiego Instytutu Badań Jakości Piga.pl uznana została za Najlepszą Drukarnię Internetową. Sam Mateusz Gabryś trafił do „50-tki najbardziej kreatywnych postaci w polskim biznesie” miesięcznika „Brief”. W tym samym zestawieniu znaleźli się także m.in. Irena Eris (założycielką znanego Laboratorium Kosmetycznego), Wojciech  Kruk  (właściciel  firmy jubilerskiej) i Rafałem Brzoska (założyciel InPost).

W tegorocznym rankingu „Financial Times 1000” znalazło się 31 firm z Polski.

Źródło: Piga.pl

www.piga.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Światowy rekord Fort Dearborn w liczbie wykonanych odbitek na maszynie Heidelberg Speedmaster XL 106
Fort Dearborn, amerykańska firma specjalizująca się w produkcji etykiet i opakowań, mająca dwadzieścia zakładów w całym kraju, wykonała w 2020 roku prawie 82 miliony odbitek na swoim Heidelbergu Speedmaster XL 106 -8+L. Ten rekord związany był m.in. ze zwiększonym zapotrzebowaniem rynku na etykiety i opakowania na produkty spożywcze podczas pandemii COVID-19.
Podczas internetowych targów virtual.drupa (odbywających się w dniach 20-23 kwietnia br.) Konica Minolta, we współpracy ze swoimi partnerami i klientami, zademonstruje szereg rozwiązań ze swojego bogatego portfolio. Obecność firmy na tym wirtualnym wydarzeniu, przebiegająca pod hasłem „Rethinking possibilites”, będzie uwzględniać takie obszary jej...
Mark Andy organizuje kolejne branżowe webinaria dla studentów z całego świata
Tradycją stały się już organizowane przez Mark Andy spotkania dla studentów. W tym roku będą one miały charakter webinariów, kolejnych już organizowanych przez tę firmę. Skierowane są do studiujących z całego świata, kształcących się na kierunkach związanych z branżą poligraficzną i pokrewnymi. Odbędą się one w dwóch terminach. Z myślą o...
DrTusz.pl zachęca swoich klientów do włączenia się w akcję “Drzewo na zamówienie”. W dniach od 12 do 25 kwietnia 2021 r. każde zamówienie w sklepie DrTusz, to jedna sadzonka drzewa, które firma posadzi podczas finału w Nadleśnictwie Waliły - oficjalnego partnera wydarzenia.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764