logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polska gościem specjalnym Vienna Design Week

   25.09.2018, przeczytano 484 razy
ilustracjastrzałka
Adam Mickiewicz Institut - Polnisches Institut Wien

W dniach 28 września do 7 października austriacka stolica - Wiedeń - będzie żyła przede wszystkim designem. W ramach dziesięciodniowego cyklu imprez pod nazwą, Vienna Design Week, bardzo silny będzie polski akcent. Polska jest bowiem w tym roku gościem specjalnym tego kulturalno-artystycznego wydarzenia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polska-gosciem-specjalnym-vienna-design-week,379468,artykul.html

Vienna Design Week, to największy austriacki festiwal designu, odbywający się na terenie całego Wiednia. 28 września rusza dwunasta już edycja festiwalu, którego kuratorem jest Lilli Hollein. We współpracy z wiedeńskimi muzeami, zakładami produkcyjnymi oraz designerami z całego świata festiwal stwarza różne możliwości zgłębienia tematu designu: w ramach ponad 100 imprez, wystaw, instalacji, zwiedzania, warsztatów i wszelkiego rodzaju innych wydarzeń.

Dzięki zmieniającym się krajom partnerskim, festiwal rokrocznie umożliwia publiczności poznanie twórczości artystycznej innego europejskiego państwa. Krajem partnerskim, a jednocześnie gościem specjalnym tegorocznej edycji jest Polska, w której design stanowi dynamicznie rozwijającą się dziedzinę sztuki. Ponadto, obchodzona w tym roku 100. rocznica odzyskania niepodległości stanowi wspaniałą okazję do zaprezentowania bogatego dorobku artystycznego naszego kraju.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Program festiwalu obejmuje m. in. wystawę designu „The ABCs of Polish Design“, która ukazuje najlepsze projekty polskiego designu - od mebli, szkła czy porcelany, aż do pism, logotypów, zabawek dziecięcych, urządzeń sportowych czy słodyczy. Współczesne projekty prezentowane są obok klasyków, unikatowe obiekty i dzieła sztuki obok prototypów i urządzeń z minionego stulecia.

Kolejne polskie wystawy w ramach festiwalu to „Symbol to Logo“ oraz wystawa plakatu „Demokracja ilustrowana & Graficzne pogotowie“.

Kulminacyjnym punktem wiedeńskiego tygodnia designu są tradycyjne "Passionswege”. Do eksperymentalnej i artystycznej współpracy z wiedeńskimi punktami handlowymi lub tradycyjnymi zakładami zaproszono sześciu designerów z kraju i zagranicy. Rezultaty tej współpracy można podziwiać podczas zwiedzania zakładów. W ten sposób odkrywane są na nowo lokalne zakłady produkcyjne (przede wszystkim w głównej dzielnicy), pokazując niespotykaną dotąd stronę Wiednia.

Źródło: Eurocomm-PR, CP PAP

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gratisomat premierowo na Festiwalmarketingu.pl
Podczas tegorocznej edycji targów reklamy po raz pierwszy zaprezentuje się firma Gratisomat, oferująca interaktywne rozwiązania marketingowe. Na stoisku będzie można samodzielnie wypróbować nowoczesną i angażującą forma reklamy produktów i usług.
Pierwsza wersja Senuto – polskiej platformy wspierającej planowanie, analizę oraz optymalizację działań SEO – zostanie wyłączona 31 maja 2019 r. Eksperci spółki od wielu miesięcy pracowali nad jej przebudowaniem. Jak zatem będzie wyglądać Senuto w nowej odsłonie?
Continental poszerzył współpracę z Mediacom
Współpraca pomiędzy MediaCom Warszawa i Continental uległa poszerzeniu - Mediacom Beyond Advertising (MBA) obsługuje teraz budżet influencer marketingowy tego marketera. Obecnie trwa pierwsza kampania influencer marketingowa przygotowana przez MBA dla Continental. W akcji wezmą udział: Patryk Mikiciuk, Kameralnie, ReZigiusz, Wheel with it i Jack Gadovsky.
Awans i nowy dział strategii w Imagine
Zmiany w zespole IMAGINE: Paweł Smolarz awansuje na szefa działu client service,  a Justyna Izydorczyk będzie budowała dział strategii.
Bazarnik w gronie Członków PIAP
Bazarnik to nowa firma Członkowska, która przystąpiła do Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych w kwietniu br.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764