logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polska Izba Ubezpieczeń z kampanią #niezaklinaj

  PR 24.07.2019, przeczytano 1437 razy
ilustracja

Polska Izba Ubezpieczeń rozpoczyna kampanię edukacyjną pod hasłem #niezaklinaj. Jej celem jest uświadomienie Polakom rosnących zagrożeń i konsekwencji zmian klimatycznych. PIU podkreśla, że aby chronić się przed skutkami zjawisk atmosferycznych, konieczna jest odpowiednia prewencja i dobre ubezpieczenie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polska-izba-ubezpieczen-z-kampania-niezaklinaj,383353,artykul.html

– Raport PIU i Deloitte pt. „Klimat ryzyka” wyraźnie wskazuje na rosnące zagrożenie skutkami zmian klimatycznych. Akcja edukacyjna jest konieczna, jeśli chcemy być lepiej przygotowani na konsekwencje zjawisk pogodowych. Chcemy zaangażować w nią władze samorządowe, agentów ubezpieczeniowych oraz media – mówi Marcin Tarczyński, menedżer ds. komunikacji i analiz w PIU.

Na ile jesteśmy świadomi?

Pierwszym elementem kampanii #niezaklinaj jest badanie świadomości zagrożeń pogodowych oraz świadomości ubezpieczeniowej. Respondenci to 2000 mieszkańców województw najbardziej narażonych na występowanie wichur, burz oraz powodzi – m.in. małopolskiego i podkarpackiego. Celem badania jest sprawdzenie, na ile Polacy są świadomi ryzyka pogodowego, z jakich źródeł czerpią informacje o zagrożeniach, jakie działania prewencyjne podejmują oraz co zrobiliby po szkodzie. Ankieta obejmuje też badanie podejścia do ubezpieczeń, zwłaszcza domów i mieszkań.

Nie zaklinaj – działaj

Raport „Klimat ryzyka” wskazuje, że jedynie 60% domówi i mieszkań w Polsce jest ubezpieczonych od powodzi.

– Częstotliwość i intensywność występowania zagrożeń pogodowych i katastrof naturalnych w Polsce się zwiększy, co oznacza coraz wyższe koszty zarówno dla budżetu państwa, jak i osób poszkodowanych. Najlepszym przykładem są tegoroczne nawalne deszcze, wichury oraz powodzie. Należy zmienić myślenie, że „mnie to nie dotknie” i przestać zaklinać pogodę. Możemy zrobić naprawdę dużo, aby przygotować się na skutki zmian klimatycznych – podkreśla Marcin Tarczyński.

ilustracjastrzałka

Pomoce naukowe

W ramach kampanii #niezaklinaj Polska Izba Ubezpieczeń zaprezentuje filmy edukacyjne oraz materiały graficzne, które pokażą, jak najlepiej przygotować się na wichury, burze, gradobicia oraz powodzie, co robić w przypadku szkody oraz jak zgłosić ją ubezpieczycielowi. Doradzi też, jakie przeglądy powinny być regularnie wykonywane w domu jednorodzinnym, aby zadbać o jego bezpieczeństwo i dobry stan techniczny. PIU przekaże materiały urzędom gmin oraz agentom ubezpieczeniowym w całej Polsce.

– Chcemy zachęcić władze samorządowe do aktywnego włączenia się w edukację Polaków. Skutki gwałtownych zjawisk pogodowych można często w prosty sposób znacząco ograniczyć – przeparkować samochód, posprzątać rzeczy z podwórka czy tarasu. Chcielibyśmy namówić samorządowców, by wywiesili nasze materiały informacyjne na gminnych tablicach ogłoszeń – przygotujemy je w formatach łatwych do druku. Kampania obejmuje też działania public relations oraz promocję na naszych kanałach własnych – blogu nawypadekgdy.pl, blogu eksperckim PIU, a także w mediach społecznościowych – mówi Agnieszka Durska, ekspert ds. komunikacji PIU.

Część materiałów edukacyjnych powstanie przy współpracy ze znanymi inflencerami – Janiną Daily, Jarosławem Turałą oraz Aleksandrą i Piotrem Stanisławskimi, autorami popularnego bloga Crazy Nauka. Będą oni przybliżać czytelnikom wybrane zjawiska pogodowe – jakie są ich przyczyny, jakie niosą zagrożenia i jak się przed nimi chronić.

Źródło: Polska Izba Ubezpieczeń

www.piu.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

More Bananas wspierało Grupę Techramps
More Bananas w sierpniu 2023 roku rozpoczęło współpracę z Grupą Techramps - marką specjalizująca się w projektowaniu i budowie skateparków. Agencja odpowiadała za stworzenie strategii komunikacji marki.
Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764