Agencja BrainJuice Group, zajmująca się komunikacją, należącej do portfolio koncernu Diageo, irlandzkiej whiskey Bushmills, została globalnym zwycięzcą Diageo Marketing Brilliance Awards 2012 za najlepszą kampanię marki alkoholowej w kategorii Owned na świecie.
Diageo Marketing Brilliance Awards to globalny konkurs agencji realizujących kampanie reklamowe dla koncernu Diageo. Konkurs obejmuje cały zakres działań marketingowych: od komunikacji digital przez kampanie mediowe, aż po projekty zintegrowane. W konkursie tym ocenia się zarówno kreatywność, jak efektywność zgłaszanych kampanii.
Nagrodzona kampania prowadzona dla Bushmills przez BrainJuice Group obejmowała stworzenie na Facebooku platformy komunikacji marki w wokół której prowadzone były pozostałe działania: Digital PR, współpraca z liderami opinii/influencer’ami, komunikacja w on-trade oraz działania wizerunkowe – wspieranie wydarzeń muzycznych i artystycznych. Jednym z kluczowych elementów w komunikacji Bushmills jest wspieranie występów czołowych artystów sceny niezależnej takich jak Theophilus London, będący przez kilka lat globalnym ambasadorem marki. . Miesiąc wcześniej, Agencja za opisaną kampanię zdobyła w regionalnej odsłonie konkursu – Diageo Marketing Brilliance Awards Russia & Eastern Europe tytuł ‘Best Owned’.
Kluczowym elementem kampanii Bushmills było budowanie na Facebooku społeczności B.Brothers (skrót od Bushmills Brothers) - http://www.facebook.com/B.BrothersAndOthers i zwiększanie jej zaangażowania oraz stała współpraca z liderami opinii. Dzięki wiarygodnej komunikacji w ciągu 9 miesięcy udało się zgromadzić na profilu B.Brothers ponad 20 000 fanów. Pod kątem poziomu zaanagażowania fanów, w zestawieniu marek alkoholowych SoTrender, w tym czasie Bushmills zdążył prześcignąć głównego konkurenta, lidera kategorii na rynku whiskey irlandzkiej (zestawienie lipiec).
Oprócz wielu niestandardowych działań wizerunkowych, agencja zrealizowała konkurs konsumencki Bush&Mills Live, w którym główną nagrodą był wyjazd grupy przyjaciół na festiwal Bushmills Live, odbywający się w najstarszej działającej na świecie destylarni whiskey, w Bushmills, w Hrabstwie Antrim w Irlandii Północnej. Ze względu na kreatywność i wysoką efektywność oraz dużą dynamikę wzrostu, trwająca od listopada 2011 roku kampania, spotkała się z uznaniem Diageo Polska. Wart podkreślenia jest fakt,że był to pierwszy rok komunikowania marki Bushmills w obszarze digital i on-trade na polskim rynku.
Andy Fennel, Chief Marketing Officer Diageo, w oficjalnym komunikacie prasowym dotyczącym zwycięzców DBMA 2012 komentuje: „Gratuluję wszystkim zwycięzcom Marketing Brilliance Awards. Dziękuję team’om agencji za genialną pracę. Jakość zwycięskich prac podnosi poprzeczkę zarówno pod kątem kreatywności jak i standardów egzekucji. Mam nadzieję, że takich kampanii będzie więcej, bo szybki wzrost jest naszym celem”.
Pełna lista nagrodzonych kampanii dostępna jest w oficjalnym komunikacie Diageo: http://www.diageo.com/enrow/NewsMedia/pages/resource.aspx?resourceid=14
Za strategię działań oraz ich egzekucję odpowiedzialny jest zespół Future PR, za kreację zespół BrainJuice Interactive, a realizację kampanii reklamowych koordynuje Web Search Factory. Wszystkie te podmioty działają w ramach BrainJuice Group.
Źródło: BrainJuice Group