logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polska kampania Bushmills nagrodzona w Diageo Marketing Brilliance Awards

  PR 14.03.2013, przeczytano 3256 razy
ilustracjastrzałka

Agencja BrainJuice Group, zajmująca się komunikacją, należącej do portfolio koncernu Diageo, irlandzkiej whiskey Bushmills, została globalnym zwycięzcą Diageo Marketing Brilliance Awards 2012 za najlepszą kampanię marki alkoholowej w kategorii Owned na świecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polska-kampania-bushmills-nagrodzona-w-diageo-marketing-brilliance-awards,18209,artykul.html

Diageo Marketing Brilliance Awards to globalny konkurs agencji realizujących kampanie reklamowe dla koncernu Diageo. Konkurs obejmuje cały zakres działań marketingowych: od komunikacji digital przez kampanie mediowe, aż po projekty zintegrowane. W konkursie tym ocenia się zarówno kreatywność, jak efektywność zgłaszanych kampanii.

Nagrodzona kampania prowadzona dla Bushmills przez BrainJuice Group obejmowała stworzenie na Facebooku platformy komunikacji marki w wokół której prowadzone były pozostałe działania: Digital PR, współpraca z liderami opinii/influencer’ami, komunikacja w on-trade oraz działania wizerunkowe – wspieranie wydarzeń muzycznych i artystycznych. Jednym z kluczowych elementów w komunikacji Bushmills jest wspieranie występów czołowych artystów sceny niezależnej takich jak Theophilus London, będący przez kilka lat globalnym ambasadorem marki. . Miesiąc wcześniej, Agencja za opisaną kampanię zdobyła w regionalnej odsłonie konkursu – Diageo Marketing Brilliance Awards Russia & Eastern Europe tytuł ‘Best Owned’.

Kluczowym elementem kampanii Bushmills było budowanie na Facebooku społeczności B.Brothers (skrót od Bushmills Brothers) - http://www.facebook.com/B.BrothersAndOthers i zwiększanie jej zaangażowania oraz stała współpraca z liderami opinii. Dzięki wiarygodnej komunikacji w ciągu 9 miesięcy udało się zgromadzić na profilu B.Brothers ponad 20 000 fanów. Pod kątem poziomu zaanagażowania fanów, w zestawieniu marek alkoholowych SoTrender, w tym czasie Bushmills zdążył prześcignąć głównego konkurenta, lidera kategorii na rynku whiskey irlandzkiej (zestawienie lipiec).

Oprócz wielu niestandardowych działań wizerunkowych, agencja zrealizowała konkurs konsumencki Bush&Mills Live, w którym główną nagrodą był wyjazd grupy przyjaciół na festiwal Bushmills Live, odbywający się w najstarszej działającej na świecie destylarni whiskey, w Bushmills, w Hrabstwie Antrim w Irlandii Północnej. Ze względu na kreatywność i wysoką efektywność oraz dużą dynamikę wzrostu, trwająca od listopada 2011 roku kampania, spotkała się z uznaniem Diageo Polska. Wart podkreślenia jest fakt,że był to pierwszy rok komunikowania marki Bushmills w obszarze digital i on-trade na polskim rynku.

Andy Fennel, Chief Marketing Officer Diageo, w oficjalnym komunikacie prasowym dotyczącym zwycięzców DBMA 2012 komentuje: „Gratuluję wszystkim zwycięzcom Marketing Brilliance Awards. Dziękuję team’om agencji za genialną pracę. Jakość zwycięskich prac podnosi poprzeczkę zarówno pod kątem kreatywności jak i standardów egzekucji. Mam nadzieję, że takich kampanii będzie więcej, bo szybki wzrost jest naszym celem”.

Pełna lista nagrodzonych kampanii dostępna jest w oficjalnym komunikacie Diageo: http://www.diageo.com/enrow/NewsMedia/pages/resource.aspx?resourceid=14

Za strategię działań oraz ich egzekucję odpowiedzialny jest zespół Future PR, za kreację zespół BrainJuice Interactive, a realizację kampanii reklamowych koordynuje Web Search Factory. Wszystkie te podmioty działają w ramach BrainJuice Group.

Źródło: BrainJuice Group

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sony zdobywcą czterech nagród w konkursie TIPA 2024
Firma Sony ma przyjemność poinformować, że stowarzyszenie TIPA (Technical Image Press Association) ponownie doceniło jej innowacje i osiągnięcia czterema nagrodami TIPA, między innymi w kategoriach „NAJLEPSZY HYBRYDOWY APARAT PROFESJONALNY” (Sony α9 III) i „NAJLEPSZY SPECJALISTYCZNY APARAT APS-C” (α6700).
Sony FE 16–25 mm F2.8 G: zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny G
Firma Sony poinformowała, że w ofercie jej pełnoklatkowych obiektywów α (Alpha) z mocowaniem typu E pojawi się nowy model FE 16–25 mm F2.8 G. Ten zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny pozwala utrzymać pełne otwarcie przysłony F2.8 w całym zakresie ogniskowych, od 16 mm do 25 mm. Łączy wysoką jakość obrazu z kompaktową,...
VeloBank rozstrzygnął przetarg na obsługę mediową w kanałach offline oraz digital. Zwycięską ofertę złożyła agencja Initiative. Firma zajmie się kompleksowymi działaniami reklamowymi VeloBanku. Pierwsza wspólna kampania zostanie zrealizowana już w maju br.
Zagrożone gatunki w 3D: kampania LG na Times Square
Zapowiadając nadejście Dnia Ziemi 2024, firma LG Electronics, zaprezentowała dziś trójwymiarowy anamorficzny obraz na billboardzie na Times Square w Nowym Jorku, zwracając uwagę na wrażliwe i zagrożone gatunki zwierząt. Seria LG Endangered Species Series, która będzie trwała przez cały 2024 r., obejmuje współpracę z Discovery Education i National Wildlife...
Bramkarz Manuel Neuer ambasadorem kampanii Hisense
Międzynarodowy producent sprzętu gospodarstwa domowego, firma Hisense, rozpoczęła dziś kampanię „BEYOND GLORY” UEFA EURO 2024, zawierając kontrakt z niemieckim bramkarzem, zdobywcą Pucharu Świata i kapitanem FC Bayern Monachium Manuelem Neuerem.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764