logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polska kampania wygrywa w międzynarodowym konkursie

  PR 12.05.2023, przeczytano 922 razy

To, dosłownie i w przenośni, metamorfoza na medal. Komputronik otrzymał nagrodę w międzynarodowym konkursie Global Social Media Awards w kategorii „Najlepsze wykorzystanie social mediów w branży handlowej”. Zwycięska kampania związana była z rebrandingiem i odświeżeniem wizerunku marki Komputronik.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polska-kampania-wygrywa-w-miedzynarodowym-konkursie,399915,artykul.html

Rodzime kampanie swoją siłą oddziaływania wykraczają już daleko poza granice Polski, czego najlepszym dowodem jest ostatnie wyróżnienie dla marki Komputronik. To właśnie niedawna kampania związana z rebrandingiem i odświeżeniem wizerunku marki, została doceniona przez międzynarodowe jury konkursu Global Social Media Awards. Jego celem jest wyróżnienie marek z całego świata, które potrafią w innowacyjny sposób zaangażować społeczność i przekuć to na wymierne efekty sprzedażowe. Poproszeni o ocenę sędziowie to eksperci ze świata reklamy, przedstawiciele największych marek na świecie, m.in. Red Bull, Microsoft, eBay czy Google oraz osoby związane z branżą marketingową.

Odmłodzenie marki

Nagrody przyznano w 27 kategoriach. Marka Komputronik wygrała w kategorii „Najlepsze wykorzystanie social mediów w branży handlowej” za projekt odświeżenia wizerunku firmy i zwiększenie przychodów wśród młodszej grupy docelowej. Pod koniec 2021 roku firma zleciła badania rynku, z których wynikało, że jej pozycja wśród młodszych odbiorców, czyli osób w wieku 18-24, nie jest zadowalająca. Wskazywały na to również współczynniki konwersji ze sklepu online należącego do marki w tej grupie wiekowej.

Chcąc rosnąć i rozwijać swoją markę, firma musiała przebudować strategię komunikacji, tak by mocniej angażowała i stymulowała do konwersji przedstawicieli Gen Z (urodzeni od roku 1995 do roku 2012), jednocześnie nie tracąc kontaktu z Millenialsami (urodzeni w latach 80. i 90. XX wieku). W tym celu zdecydowano się w połowie 2022 roku na rebranding, który poza zmianami identyfikacji wizualnej marki obejmował m.in.: powiększenie zakresu współprac influencerskich, zintensyfikowanie i zoptymalizowanie działań komercyjnych w obszarze social media (w tym działania na platformie TikTok) oraz odważniejsze kreacje kampanijne.

Plan okazał się skuteczny. W efekcie przychody w grupie wiekowej 18-24 zwiększyły się o blisko 60 proc., a jednocześnie udało się zachować dobre relacje w grupie Millenialsów.

– Cieszymy się, że zmiana jakiej dokonaliśmy została doceniony zarówno przez konsumentów, jak i międzynarodowe jury. To nie tylko docenienie naszej skuteczności i nagroda za ciężką pracę całego zespołu, ale przede wszystkim jasne potwierdzenie tego, jak perspektywiczna jest rodzima branża. Dziś już dobrze wiemy, że… Polak potrafi i na arenie międzynarodowej możemy nie tylko mierzyć się z najlepszymi, ale także z nimi wygrywać. Niesamowicie cieszy nas ta nagroda, a jeszcze mocniej impakt jaki odnieśliśmy w sprzedaży i postrzeganiu Komputronik wśród młodych odbiorców. Mamy ambicje by być dla nich czołowym dostawcą sprzętu i nieustannie dostarczać radość z technologii – mówi Karolina Pietz - Drapińska, Dyrektor Marketingu i PR Grupy Komputronik.

Kampania była współtworzona z agencjami współpracującymi z Komputronik od lat - Brand Kolektyw i Sales&More. Do ścisłego finału awansowały tylko 4 marki, w tym irlandzka kampania Ikea.

– Jeszcze raz dziękujemy naszym partnerom za mistrzowską współpracę, która zaowocowała tym wyjątkowym wyróżnieniem. Przed nami kolejne wyzwania, a my zapowiadamy: na pewno nie spoczniemy na laurach – obiecuje Karolina Pietz - Drapińska.

Komputronik otrzymał też nominację w prestiżowym konkursie: Performance Marketing Diamonds EU 2023 w kategorii „Najskuteczniejsza kampania sprzedażowa”. To wyróżnienie od Izby Gospodarki Elektronicznej przyznawane jest najlepszym europejskim kampaniom performance marketingowym wśród polskich firm. To pierwszy w Polsce konkurs, który skupia się na performance i afiliacji również poza granicami kraju. Czy i tam razem rodzima marka wróci z nagrodą? O tym dowiemy się już 25 maja.

Źródło: Komputronik

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dorota Żak nagrodzona za ilustracje w konkursie Piórko
Drugi etap konkursu „Piórko 2024. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” rozstrzygnięty. Dorota Żak, laureatka organizowanych przez sieć Biedronka twórczych zmagań, otrzymała 100 tys. złotych za ilustracje do książki „Moje czarne szczęście”. Ogłoszenie wyników odbyło się w trakcie Wieczoru Przyjaciół Fundacji Powszechnego...
VML z czterema mieczami KTR
VML z kolejnymi nagrodami na najważniejszym festiwalu kreatywnym w Polsce. Agencja została nagrodzona dwoma srebrnymi i dwoma brązowymi mieczami KTR za projekty zrealizowane dla czterech różnych klientów.
Gerety Awards: Brąz dla Women Against Populists
Kobiety Przeciwko Populistom (Women Against Populists) z Brązem na Gerety Awards 2024! Wspólne zgłoszenie inicjatyw zachęcających kobiety do uczestnictwa w wyborach parlamentarnych otrzymało nagrodę w kategorii: Work For Good - Integrated. 
ING wyróżnione w konkursie KTR
ING Bank Śląski otrzymał srebrny miecz w największym w Polsce konkursie kreatywności KTR, za piosenkę "Nie daj się wkręcić w sieci", nagraną w Mieście ING w Roblox.
Teatr Telewizji z nagrodą KTR dla nowej identyfikacji wizualnej
W maju Telewizja Polska zaprezentowała premierowe spektakle Teatru Telewizji w nowej graficznej odsłonie, z nowym logo i multimedialną oprawą. 9 września, podczas Gali Konkursu KTR w Teatrze Nowym w Warszawie, wręczono nagrody za kreatywność. Jury w kategorii Design for Culture – Brand Identity System uhonorowało Srebrem identyfikację wizualną Teatru Telewizji opartą na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764