logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polska kampania wygrywa w międzynarodowym konkursie

  PR 12.05.2023, przeczytano 307 razy

To, dosłownie i w przenośni, metamorfoza na medal. Komputronik otrzymał nagrodę w międzynarodowym konkursie Global Social Media Awards w kategorii „Najlepsze wykorzystanie social mediów w branży handlowej”. Zwycięska kampania związana była z rebrandingiem i odświeżeniem wizerunku marki Komputronik.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polska-kampania-wygrywa-w-miedzynarodowym-konkursie,399915,artykul.html

Rodzime kampanie swoją siłą oddziaływania wykraczają już daleko poza granice Polski, czego najlepszym dowodem jest ostatnie wyróżnienie dla marki Komputronik. To właśnie niedawna kampania związana z rebrandingiem i odświeżeniem wizerunku marki, została doceniona przez międzynarodowe jury konkursu Global Social Media Awards. Jego celem jest wyróżnienie marek z całego świata, które potrafią w innowacyjny sposób zaangażować społeczność i przekuć to na wymierne efekty sprzedażowe. Poproszeni o ocenę sędziowie to eksperci ze świata reklamy, przedstawiciele największych marek na świecie, m.in. Red Bull, Microsoft, eBay czy Google oraz osoby związane z branżą marketingową.

Odmłodzenie marki

Nagrody przyznano w 27 kategoriach. Marka Komputronik wygrała w kategorii „Najlepsze wykorzystanie social mediów w branży handlowej” za projekt odświeżenia wizerunku firmy i zwiększenie przychodów wśród młodszej grupy docelowej. Pod koniec 2021 roku firma zleciła badania rynku, z których wynikało, że jej pozycja wśród młodszych odbiorców, czyli osób w wieku 18-24, nie jest zadowalająca. Wskazywały na to również współczynniki konwersji ze sklepu online należącego do marki w tej grupie wiekowej.

Chcąc rosnąć i rozwijać swoją markę, firma musiała przebudować strategię komunikacji, tak by mocniej angażowała i stymulowała do konwersji przedstawicieli Gen Z (urodzeni od roku 1995 do roku 2012), jednocześnie nie tracąc kontaktu z Millenialsami (urodzeni w latach 80. i 90. XX wieku). W tym celu zdecydowano się w połowie 2022 roku na rebranding, który poza zmianami identyfikacji wizualnej marki obejmował m.in.: powiększenie zakresu współprac influencerskich, zintensyfikowanie i zoptymalizowanie działań komercyjnych w obszarze social media (w tym działania na platformie TikTok) oraz odważniejsze kreacje kampanijne.

Plan okazał się skuteczny. W efekcie przychody w grupie wiekowej 18-24 zwiększyły się o blisko 60 proc., a jednocześnie udało się zachować dobre relacje w grupie Millenialsów.

– Cieszymy się, że zmiana jakiej dokonaliśmy została doceniony zarówno przez konsumentów, jak i międzynarodowe jury. To nie tylko docenienie naszej skuteczności i nagroda za ciężką pracę całego zespołu, ale przede wszystkim jasne potwierdzenie tego, jak perspektywiczna jest rodzima branża. Dziś już dobrze wiemy, że… Polak potrafi i na arenie międzynarodowej możemy nie tylko mierzyć się z najlepszymi, ale także z nimi wygrywać. Niesamowicie cieszy nas ta nagroda, a jeszcze mocniej impakt jaki odnieśliśmy w sprzedaży i postrzeganiu Komputronik wśród młodych odbiorców. Mamy ambicje by być dla nich czołowym dostawcą sprzętu i nieustannie dostarczać radość z technologii – mówi Karolina Pietz - Drapińska, Dyrektor Marketingu i PR Grupy Komputronik.

Kampania była współtworzona z agencjami współpracującymi z Komputronik od lat - Brand Kolektyw i Sales&More. Do ścisłego finału awansowały tylko 4 marki, w tym irlandzka kampania Ikea.

– Jeszcze raz dziękujemy naszym partnerom za mistrzowską współpracę, która zaowocowała tym wyjątkowym wyróżnieniem. Przed nami kolejne wyzwania, a my zapowiadamy: na pewno nie spoczniemy na laurach – obiecuje Karolina Pietz - Drapińska.

Komputronik otrzymał też nominację w prestiżowym konkursie: Performance Marketing Diamonds EU 2023 w kategorii „Najskuteczniejsza kampania sprzedażowa”. To wyróżnienie od Izby Gospodarki Elektronicznej przyznawane jest najlepszym europejskim kampaniom performance marketingowym wśród polskich firm. To pierwszy w Polsce konkurs, który skupia się na performance i afiliacji również poza granicami kraju. Czy i tam razem rodzima marka wróci z nagrodą? O tym dowiemy się już 25 maja.

Źródło: Komputronik

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kioski multimedialne w Jurajskiej z prestiżową nagrodą za dizajn
Zaprojektowane dla Galerii Jurajskiej kioski multimedialne DualAd zostały wyróżnione nagrodą A’Design Award & Competition, jedną z najbardziej prestiżowych w dziedzinie dizajnu. Za realizacją, którą można oglądać w Polsce tylko w częstochowskim centrum handlowym, stoi krakowska firma Digitall Concept.
„Dzieciństwo” - katalog zbiorów Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie otrzymał nagrodę European Design Award 2023
Wydany przez Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie katalog "Dzieciństwo" został nagrodzony srebrnym medalem za opracowanie graficzne w konkursie "European Design Awards 2023". Projekt graficzny wydawnictwa został stworzony przez Kamilę Schinwelską i Marcina Gwiazdowskiego ze studia Elipsy.
Agencje Dentsu Polska na podium
Agencje kreatywne oraz media & performance dentsu Polska kolejny rok z rzędu stanęły na podium podczas uroczystej gali i ogłoszenia wyników raportu - Agencje Reklamowe i Domy Mediowe. Dentsu Creative nagrodzone zostało tytułem - KREATYWNOŚĆ NAPĘDZANA TECHNOLOGIĄ, dentsu Media & Performance tytułem – KONSEKWENTNA STRATEGIA.
Poznaliśmy zwycięzców Young Design 2023
Za nami XVI edycja prestiżowego konkursu dla młodych projektantów Young Design organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie. To kontynuacja wieloletniej tradycji, w ramach której instytucja zajmuje się promocją i wspieraniem polskiej sztuki użytkowej. Uznanie jury zyskały m.in. projekt narzędzia do materializacji emocji, system wspomagający montaż urządzeń...
ING Bank Śląski został uznany za najlepszy bank w mediach społecznościowych w tegorocznej edycji rankingu Złoty Bankier. Bank zajął także drugie miejsce w kategorii Złoty Bank, oceniającej wielokanałową jakość obsługi klienta oraz został wyróżniony w kategoriach: Konto osobiste, Kredyt Gotówkowy i Kredyt Hipoteczny, gdzie zajął trzecie miejsce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764