logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polska kampania wygrywa w międzynarodowym konkursie

  PR 12.05.2023, przeczytano 693 razy

To, dosłownie i w przenośni, metamorfoza na medal. Komputronik otrzymał nagrodę w międzynarodowym konkursie Global Social Media Awards w kategorii „Najlepsze wykorzystanie social mediów w branży handlowej”. Zwycięska kampania związana była z rebrandingiem i odświeżeniem wizerunku marki Komputronik.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polska-kampania-wygrywa-w-miedzynarodowym-konkursie,399915,artykul.html

Rodzime kampanie swoją siłą oddziaływania wykraczają już daleko poza granice Polski, czego najlepszym dowodem jest ostatnie wyróżnienie dla marki Komputronik. To właśnie niedawna kampania związana z rebrandingiem i odświeżeniem wizerunku marki, została doceniona przez międzynarodowe jury konkursu Global Social Media Awards. Jego celem jest wyróżnienie marek z całego świata, które potrafią w innowacyjny sposób zaangażować społeczność i przekuć to na wymierne efekty sprzedażowe. Poproszeni o ocenę sędziowie to eksperci ze świata reklamy, przedstawiciele największych marek na świecie, m.in. Red Bull, Microsoft, eBay czy Google oraz osoby związane z branżą marketingową.

Odmłodzenie marki

Nagrody przyznano w 27 kategoriach. Marka Komputronik wygrała w kategorii „Najlepsze wykorzystanie social mediów w branży handlowej” za projekt odświeżenia wizerunku firmy i zwiększenie przychodów wśród młodszej grupy docelowej. Pod koniec 2021 roku firma zleciła badania rynku, z których wynikało, że jej pozycja wśród młodszych odbiorców, czyli osób w wieku 18-24, nie jest zadowalająca. Wskazywały na to również współczynniki konwersji ze sklepu online należącego do marki w tej grupie wiekowej.

Chcąc rosnąć i rozwijać swoją markę, firma musiała przebudować strategię komunikacji, tak by mocniej angażowała i stymulowała do konwersji przedstawicieli Gen Z (urodzeni od roku 1995 do roku 2012), jednocześnie nie tracąc kontaktu z Millenialsami (urodzeni w latach 80. i 90. XX wieku). W tym celu zdecydowano się w połowie 2022 roku na rebranding, który poza zmianami identyfikacji wizualnej marki obejmował m.in.: powiększenie zakresu współprac influencerskich, zintensyfikowanie i zoptymalizowanie działań komercyjnych w obszarze social media (w tym działania na platformie TikTok) oraz odważniejsze kreacje kampanijne.

Plan okazał się skuteczny. W efekcie przychody w grupie wiekowej 18-24 zwiększyły się o blisko 60 proc., a jednocześnie udało się zachować dobre relacje w grupie Millenialsów.

– Cieszymy się, że zmiana jakiej dokonaliśmy została doceniony zarówno przez konsumentów, jak i międzynarodowe jury. To nie tylko docenienie naszej skuteczności i nagroda za ciężką pracę całego zespołu, ale przede wszystkim jasne potwierdzenie tego, jak perspektywiczna jest rodzima branża. Dziś już dobrze wiemy, że… Polak potrafi i na arenie międzynarodowej możemy nie tylko mierzyć się z najlepszymi, ale także z nimi wygrywać. Niesamowicie cieszy nas ta nagroda, a jeszcze mocniej impakt jaki odnieśliśmy w sprzedaży i postrzeganiu Komputronik wśród młodych odbiorców. Mamy ambicje by być dla nich czołowym dostawcą sprzętu i nieustannie dostarczać radość z technologii – mówi Karolina Pietz - Drapińska, Dyrektor Marketingu i PR Grupy Komputronik.

Kampania była współtworzona z agencjami współpracującymi z Komputronik od lat - Brand Kolektyw i Sales&More. Do ścisłego finału awansowały tylko 4 marki, w tym irlandzka kampania Ikea.

– Jeszcze raz dziękujemy naszym partnerom za mistrzowską współpracę, która zaowocowała tym wyjątkowym wyróżnieniem. Przed nami kolejne wyzwania, a my zapowiadamy: na pewno nie spoczniemy na laurach – obiecuje Karolina Pietz - Drapińska.

Komputronik otrzymał też nominację w prestiżowym konkursie: Performance Marketing Diamonds EU 2023 w kategorii „Najskuteczniejsza kampania sprzedażowa”. To wyróżnienie od Izby Gospodarki Elektronicznej przyznawane jest najlepszym europejskim kampaniom performance marketingowym wśród polskich firm. To pierwszy w Polsce konkurs, który skupia się na performance i afiliacji również poza granicami kraju. Czy i tam razem rodzima marka wróci z nagrodą? O tym dowiemy się już 25 maja.

Źródło: Komputronik

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764