To, dosłownie i w przenośni, metamorfoza na medal. Komputronik otrzymał nagrodę w międzynarodowym konkursie Global Social Media Awards w kategorii „Najlepsze wykorzystanie social mediów w branży handlowej”. Zwycięska kampania związana była z rebrandingiem i odświeżeniem wizerunku marki Komputronik.
Rodzime kampanie swoją siłą oddziaływania wykraczają już daleko poza granice Polski, czego najlepszym dowodem jest ostatnie wyróżnienie dla marki Komputronik. To właśnie niedawna kampania związana z rebrandingiem i odświeżeniem wizerunku marki, została doceniona przez międzynarodowe jury konkursu Global Social Media Awards. Jego celem jest wyróżnienie marek z całego świata, które potrafią w innowacyjny sposób zaangażować społeczność i przekuć to na wymierne efekty sprzedażowe. Poproszeni o ocenę sędziowie to eksperci ze świata reklamy, przedstawiciele największych marek na świecie, m.in. Red Bull, Microsoft, eBay czy Google oraz osoby związane z branżą marketingową.
Odmłodzenie marki
Nagrody przyznano w 27 kategoriach. Marka Komputronik wygrała w kategorii „Najlepsze wykorzystanie social mediów w branży handlowej” za projekt odświeżenia wizerunku firmy i zwiększenie przychodów wśród młodszej grupy docelowej. Pod koniec 2021 roku firma zleciła badania rynku, z których wynikało, że jej pozycja wśród młodszych odbiorców, czyli osób w wieku 18-24, nie jest zadowalająca. Wskazywały na to również współczynniki konwersji ze sklepu online należącego do marki w tej grupie wiekowej.
Chcąc rosnąć i rozwijać swoją markę, firma musiała przebudować strategię komunikacji, tak by mocniej angażowała i stymulowała do konwersji przedstawicieli Gen Z (urodzeni od roku 1995 do roku 2012), jednocześnie nie tracąc kontaktu z Millenialsami (urodzeni w latach 80. i 90. XX wieku). W tym celu zdecydowano się w połowie 2022 roku na rebranding, który poza zmianami identyfikacji wizualnej marki obejmował m.in.: powiększenie zakresu współprac influencerskich, zintensyfikowanie i zoptymalizowanie działań komercyjnych w obszarze social media (w tym działania na platformie TikTok) oraz odważniejsze kreacje kampanijne.
Plan okazał się skuteczny. W efekcie przychody w grupie wiekowej 18-24 zwiększyły się o blisko 60 proc., a jednocześnie udało się zachować dobre relacje w grupie Millenialsów.
– Cieszymy się, że zmiana jakiej dokonaliśmy została doceniony zarówno przez konsumentów, jak i międzynarodowe jury. To nie tylko docenienie naszej skuteczności i nagroda za ciężką pracę całego zespołu, ale przede wszystkim jasne potwierdzenie tego, jak perspektywiczna jest rodzima branża. Dziś już dobrze wiemy, że… Polak potrafi i na arenie międzynarodowej możemy nie tylko mierzyć się z najlepszymi, ale także z nimi wygrywać. Niesamowicie cieszy nas ta nagroda, a jeszcze mocniej impakt jaki odnieśliśmy w sprzedaży i postrzeganiu Komputronik wśród młodych odbiorców. Mamy ambicje by być dla nich czołowym dostawcą sprzętu i nieustannie dostarczać radość z technologii – mówi Karolina Pietz - Drapińska, Dyrektor Marketingu i PR Grupy Komputronik.
Kampania była współtworzona z agencjami współpracującymi z Komputronik od lat - Brand Kolektyw i Sales&More. Do ścisłego finału awansowały tylko 4 marki, w tym irlandzka kampania Ikea.
– Jeszcze raz dziękujemy naszym partnerom za mistrzowską współpracę, która zaowocowała tym wyjątkowym wyróżnieniem. Przed nami kolejne wyzwania, a my zapowiadamy: na pewno nie spoczniemy na laurach – obiecuje Karolina Pietz - Drapińska.
Komputronik otrzymał też nominację w prestiżowym konkursie: Performance Marketing Diamonds EU 2023 w kategorii „Najskuteczniejsza kampania sprzedażowa”. To wyróżnienie od Izby Gospodarki Elektronicznej przyznawane jest najlepszym europejskim kampaniom performance marketingowym wśród polskich firm. To pierwszy w Polsce konkurs, który skupia się na performance i afiliacji również poza granicami kraju. Czy i tam razem rodzima marka wróci z nagrodą? O tym dowiemy się już 25 maja.
Źródło: Komputronik