Kampania „Poczuj miętę do Capgemini”, przygotowana wspólnie z agencją MJCC, otrzymała nominację w międzynarodowym konkursie Recruitment Marketing Awards w kategorii Best Outdoor Campaign. W tej klasie nominację otrzymały również agencje: AIA Worldwide, Pink Squid oraz Tonic.
Wyróżniony projekt był pierwszą w Polsce kampanią employerbrandingową wykorzystującą aromamarketing oraz inne niestandardowe działania pobudzające zmysły. W reklamach wykorzystano powszechnie znane powiedzenie „poczuć miętę do kogoś”. Hasło zostało też użyte jako hashtag promujący akcję na Instagramie. Firma zaangażowała też pracowników do stworzenia dodatkowych fraz wykorzystanych w outdoorowej części kampanii. W tym celu ogłoszono konkurs w oddziałach firmy, zaś treść trzech najlepszych zgłoszeń trafiła na billboardy i citylighty.
Na przystankach w miastach, w których Capgemini ma biura, pojawiły się pachnące miętą reklamy. Żywe rośliny zostały wysłane do wybranych organizacji studenckich i biur karier, były też elementem wyposażenia stoisk firmy na targach pracy i wydarzeniach rekrutacyjnych. Dodatkowo z miętą powiązane zostały także wszelkie gadżety wykorzystywane w czasie kampanii rekrutacyjnej – m.in. miętówki i lemoniady, dzięki którym kandydaci mogli poczuć miętę również za pomocą zmysłu smaku. Kampania zewnętrzna trwała od września do grudnia 2015 roku.
Nagrody The Recruitment Marketing Awards są przyznawane w Londynie od 1980 roku. Jury wybiera najlepsze praktyki w zakresie marketingu rekrutacyjnego pod względem innowacyjności, kreatywności i efektywności.
Źródło: MJCC