logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Polska na końcu europejskiej stawki pod względem widoczności reklam online

  PR 06.08.2018, przeczytano 440 razy

Firma Meetrics opublikowała kwartalny raport „Viewability Benchmark Report” dotyczący widoczności reklam na poszczególnych rynkach europejskich, w tym w Polsce. Nasz kraj uplasował się w II kwartale br. na ostatnim miejscu europejskiej stawki (zamieniając się miejscami z ostatnią do tej pory Szwajcarią), z wynikiem Viewability na poziomie 50 proc. Oznacza to, że dokładnie połowa reklam emitowanych w zasobach polskiego internetu jest niewidoczna dla odbiorców. Średnia dla wszystkich badanych rynków w Europie była sporo wyższa od wyniku polskiego i wyniosła 61 proc.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polska-na-koncu-europejskiej-stawki-pod-wzgledem-widocznosci-reklam-online,37493,artykul.html

Meetrics jest dostawcą rozwiązań do weryfikacji i poprawy widoczności, jakości oraz skuteczności kampanii reklamowych. Firma publikuje swoje raporty dotyczące wybranych krajów europejskich od 2016 roku, polski rynek jest w nich uwzględniany od II kwartału 2017 r., kiedy to firma zadebiutowała w Polsce.

Jak wynika z raportu “Meetrics Benchmark Report Q2/2018” w drugim kwartale br. odsetek wyświetlonych banerów reklamowych spełniających minimalne wytyczne dotyczące widoczności spadł na polskim rynku do 50 proc. (wobec 52 proc. w I kwartale), co plasuje Polskę na samym dole tabeli jeśli chodzi o porównania międzynarodowe.

Średni czas kontaktu z reklamą display (Viewable Viewtime) również nieco spadł, wynosząc w II kwartale 2018 r. 19,1 sekundy (wobec 20,6 sekundy w I kwartale).

Nieznacznie wzrosło w Polsce natomiast Viewability reklam wideo – do 51 proc. w II kwartale (podczas gdy w I kwartale wyniosło 49 proc.); z kolei średni czas kontaktu z reklamą wideo wyniósł 14 sekund (wobec 14,9 sekundy kwartał wcześniej).

Najlepsze wskaźniki wśród formatów reklamowych jeśli chodzi o średnią widoczność osiągnęły na polskim rynku w II kwartale br.: Halfpage (67 proc. i 35,3 sek.) oraz Skyscraper (59 proc. i 24,8 sek.).

W podsumowaniu europejskim kolejność czołówki jeśli chodzi o formaty reklamowe jest inna: najlepszy wynik odnotowuje Sitebar (Viewability - 81 proc., Viewtime – 41,2 sek.), za nim plasuje się Skyscraper (75 proc. i 29,6 sek.) oraz Halfpage (71 proc. i 31,6 sek.).

Ogólnie Polska, z wynikiem na poziomie 50 proc., znalazła się na końcu europejskiej stawki jeśli chodzi o wskaźnik Viewability dla reklam display. Przykładowo w Niemczech ten wskaźnik wyniósł 62 proc., we Francji 63 proc., w Wielkiej Brytanii 58 proc., we Włoszech 56 proc., w Szwecji 64 proc., w Szwajcarii 52 proc. (tym samym Szwajcaria wyprzedziła Polskę, w stosunku do wyników z ubiegłego kwartału). Najlepszy wynik ponownie odnotowano w Austrii - 73 proc.

Średnia europejska wyniosła w II kwartale 61 proc. (Viewability) i 21,3 sekundy (czas kontaktu z reklamą). W I kwartale było to odpowiednio 62 proc. (a więc widać minimalny spadek kwartał do kwartału) i 21,1 sekundy (minimalny wzrost).

- Mija właśnie rok od kiedy Meetrics zadebiutowało z biurem w Polsce i objęło swoim raportem także polski rynek, możemy się więc także pokusić o pewne roczne podsumowania. Jeśli chodzi o Viewability, polski rynek startował rok temu z poziomu średniej europejskiej, z wynikiem 57 proc. Minął rok i niestety nie widać poprawy, a wręcz odwrotnie, obecnie plasujemy się mocno poniżej tej średniej – mówi Tomasz Piątkowski, Country Manager, Meetrics Polska - Trudno więc mówić o pozytywnym trendzie. Potrzebna jest praca u podstaw, nad wydajnością wszystkich formatów reklamowych i wszystkim poważnym uczestnikom rynku powinno zależeć na tych zmianach, by podnieść Viewability do przekonującego poziomu, a co za tym idzie ROI związany z kampaniami internetowymi. Sytuacja, w której dokładnie połowa serwowanych reklam nie jest widoczna, daleka jest od komfortowej, przede wszystkim z punktu widzenia reklamodawców.

Widoczność reklam wideo w Polsce jest również poniżej średniej międzynarodowej, choć różnica ta nie jest aż tak duża. Polski rynek osiąga tu wskaźnik 51 proc., podczas gdy międzynarodowa średnia to 53 proc. (zaś średni czas Viewability reklam wideo w Polsce to 14 sekund, przy średniej dla badanych rynków europejskich na poziomie 14,6 sekundy).

  • Pełny raport za II kwartał 2018 r. można pobrać TUTAJ (dostęp po zalogowaniu).

Źródło: Meetrics

www.meetrics.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Internet satelitarny pozwoli połączyć się z siecią z dowolnego miejsca na świecie
Największe korporacje technologiczne inwestują w rozwój systemów satelitarnego internetu, aby podłączyć do sieci jak największy odsetek społeczeństwa i wymazać z mapy świata białe plamy komunikacyjne. Najbardziej zaawansowane prace w tej materii prowadzi firma SpaceX, która wysłała już pierwsze eksperymentalne satelity. Mają stworzyć podwaliny internetu...
Gazeta.pl dodaje do logotypu hasło "Żywie Biełaruś!" (Niech żyje Białoruś!) oraz łączy siły z kolektywem reporterskim Outriders w ramach projektu "Białoruskie domino". Jego celem jest przedstawianie czytelniczkom i czytelnikom nie tylko ekskluzywnych informacji z Białorusi po szeroko kwestionowanych wyborach prezydenckich, ale także zarysowanie szerszego...
Już drugi raz z rzędu Rock Radio bije rekord słuchalności! W ostatniej fali badania Radio Track stacja osiągnęła najwyższy wynik w swojej historii - jej udział w czasie słuchania w okresie czerwiec - lipiec 2020 r. wyniósł 0,8%. W ten sposób rozgłośnia podwoiła słuchalność w stosunku do 2019 r. Coraz szerszemu gronu słuchaczy Rock Radio proponuje najlepszą...
Jesień w TVP Historia
Nowa ramówka TVP Historia to premiery filmów fabularnych i dokumentalnych, seriale historyczne, programy publicystyczne oraz rozrywka na najwyższym poziomie. Już 15 sierpnia w 100. rocznicę Bitwy Warszawskiej antena zaprasza na nowy teleturniej „Giganci Historii”. TVP Historia przygotowała również wiele propozycji programowych na temat ważnych wydarzeń...
Plakat „Sto pytań o wodę” już jutro w sprzedaży z „Gazetą Wyborczą”
Jaki ślad wodny zostawia przeciętny Polak? Jak na co dzień oszczędzać wodę? Co wspólnego ma wycinka drzew z suszą albo powodzią? Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdą się jutro, 13 sierpnia na plakacie „Sto pytań o wodę” dołączonym do „Gazety Wyborczej”, w ramach ekologicznej akcji dziennika „JednaPlaneta.JednoŻycie”.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764