logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polska pracownia Tremend z I Nagrodą w konkursie WAF 2023

  PR 10.12.2023, przeczytano 471 razy
ilustracja

Wnętrza Royal Tulip Warsaw Apartments zostały docenione na prestiżowym World Architecture Festival 2023 w Singapurze. Realizacja polskiej pracowni Tremend nie tylko znalazła się na konkursowej „krótkiej liście”, ale też pokonała pozostałe projekty z całego świata, zdobywając I Nagrodę w kategorii INSIDE – hotels and apartaments. To kolejny międzynarodowy sukces pracowni, której warszawska realizacja już wcześniej została wyróżniona przez organizatorów The International Hotel and Property Awards 2023.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polska-pracownia-tremend-z-i-nagroda-w-konkursie-waf-2023,402414,artykul.html

World Architecture Festival to jeden z najbardziej prestiżowych konkursów o międzynarodowym zasięgu, w którym o miano najbardziej innowacyjnych i wyjątkowych projektów walczą największe biura architektoniczne na świecie. Co roku ogłaszana jest „krótka lista” najlepszych realizacji wybranych przez jury, w skład którego wchodzą światowej sławy eksperci z branży. Już samo pojawienie się na tej liście jest ogromnym wyróżnieniem, o czym świadczy fakt, że w tym roku w kategorii INSIDE - hotels and apartaments znalazły się na niej tylko dwie pracownie z Europy. Ostatecznie to właśnie uznana polska pracownia Tremend, prowadzona przez Magdalenę Federowicz-Boule, Annę Federowicz i Jarosława Gwóździa została nagrodzona przez jury pierwszym miejscem. Jury w Singapurze doceniło majstersztyk wnętrz Royal Tulip Warsaw Apartments, dając się porwać w sentymentalną wędrówkę po Warszawie. Architekci z pracowni Tremend stworzyli bowiem wnętrza, które snują opowieść o dawnej stolicy i zapraszają wszystkich w pełną niespodzianek podróż w czasie.

ilustracjastrzałka

fot. Piotr Gęsicki

„Warsaw puzzle” to storytelling miejsca. Rozsypane puzzle, tak jak okruchy z przeszłości, może ułożyć każdy gość. Warszawa została prawie całkowicie zniszczona podczas II wojny światowej. Nasza opowieść o jej dzielnicach - dekoracja wnętrz, która symbolicznie odwołuje się do dawnych kawiarni, fabryk i innych historycznych miejsc, jest powrotem do przeszłości. Reminiscencje można odnaleźć w wielu detalach, kolorach i użytych materiałach. To jak księga historii Warszawy, powrót do jej świetności. Chcieliśmy, by ten obiekt znajdujący się na styku dwóch dzielnic – Śródmieścia i Woli – był dla Warszawiaków sentymentalną podróżą, a dla turystów historyczną wycieczką. Zapraszamy na Grzybowską 49 do Royal Tulip Warsaw Apartments, gdzie dekoracja wnętrz i świetne jedzenie przypomną Warszawę lat 20-tych – mówi architekt Magdalena Federowicz-Boule.

Otrzymana nagroda to wyróżnienie dla całej pracowni. Dla nas, jako architektów, to motywacja na przyszłość i wyraz uznania naszej wrażliwości i kreatywności. Pobyt na World Architecture Festival uświadomił nam, jak dużo pięknych i ciekawych projektów powstaje na całym świecie. Tym bardziej, reprezentując Polskę i Europę, otrzymanie pierwszej nagrody w kategorii INSIDE – hotels and apartaments daje nam powód do dumy. Atmosfera wielokulturowości tego wydarzenia była dla nas szczególnie inspirująca – dodaje architekt Anna Federowicz.

ilustracjastrzałka

Prestiżowa nagroda to także wielki sukces inwestora – Grupy Kapitałowej Marvipol Development S.A., która będąc jednym z wiodących polskich deweloperów od ponad 25 lat swymi realizacjami propaguje ponadczasową architekturę, kompleksowe zagospodarowanie terenu oraz najwyższą jakość wykonania.

Docenienie pracy i wysiłku włożonego w projekt to wspaniałe doświadczenie. Reprezentując Inwestora, byłem zaangażowany w projekt od etapu formułowania koncepcji aż po jej realizację i końcowe uruchomienie obiektu. Nadal zarządzam codzienną działalnością Royal Tulip Warsaw Apartments i to dla mnie czysta przyjemność pracować w tak zaprojektowanych wnętrzach – mówi Rafał Kincer, General Manager i Prezes Zarządu Unique Apartments Warszawa Sp. z o.o. – operatora obiektu.

Opowieść o Warszawie

Należący do Grupy Kapitałowej Marvipol Development S.A. i działający w ramach umowy franczyzowej z Louvre Hotels Group aparthotel Royal Tulip Warsaw Apartments stał się pretekstem do snucia opowieści o najpiękniejszych, zapomnianych, czasami nieistniejących już miejscach stolicy. Stworzona przez pracownię architektoniczną Tremend koncepcja wystroju wnętrz to bowiem niezwykła historia dwudziestowiecznej Warszawy, misternie opowiedziana poprzez aranżacyjne analogie i śmiałe nawiązania do sztuki i architektury tego okresu. To swoiste „Warsaw puzzle”, które ułożyć może każdy gość. Klucz do układanki stanowi wielki plan dzielnicowy stolicy z lat dwudziestych zeszłego wieku, który odwzorowany został na ścianie wejściowej.

Magiczną podróż w czasie zaczynamy w miejscu, w którym stoi współcześnie aparthotel. Strefa wejścia znajduje się bowiem na granicy Śródmieścia oraz Woli, przy ul. Grzybowskiej. Tu także odnajdziemy wspomniany już plan miejski Warszawy z lat 20. ubiegłego wieku, do którego, poprzez kształty i rozmieszczenie poszczególnych stref-dzielnic, nawiązuje aranżacja całego parteru. Przypomina on wielką płaskorzeźbę na ścianie i pozwala gościom już na wejściu zapoznać się z koncepcją wystroju miejsca, zapraszając do poszukiwań i odkrywania analogii.

Przystanek – Śródmieście

Stąd już tylko krok do recepcji, której koncepcja aranżacyjna śmiało nawiązuje do architektury Śródmieścia. Od razu odnajdziemy tu analogie do Rotundy i zamysłu jej powstania jako jedynego obiektu okrągłego w prostopadłościennej strukturze miasta. Owalna bryła recepcyjnego stanowiska już samą formą naśladuje znamienity obiekt. To, podobnie jak Rotunda, jedyny krągły element aranżacyjny w koncepcji całego parteru. W jej tle odnajdziemy oryginalną dekorację ścienną, którą swą harmonijkową formą odzwierciedla strukturę dachu legendarnego przybytku.

Barowe klimaty na Powiślu

Strefa barowa to inspiracja Powiślem. Do jego krajobrazu nawiązuje kolorystyka miejsca. Niebieski odzwierciedla głęboką toń Wisły, natomiast zieleń i drewno przywołują zadrzewione tereny nadbrzeżne - bulwary. Lustro, którym wykończona jest wyspa barowa, powiela zaś refleksy odbijające się na czystej tafli wód Wisły w słoneczny dzień. Neonowy napis POW, z wplecionymi symbolami fal, to skrót od Powiśla. W instalacji metaloplastycznej na ścianie z łatwością można wypatrzeć także warszawską Syrenkę. Architekci Tremend nawiązali również do architektury mostów w stolicy.

Obiad na Żoliborzu

Żoliborz, jako najbardziej zielona dzielnica Warszawy, patronuje przestrzeni restauracji Royal Tulip Warsaw Apartments. Butelkowa zieleń stanowi aranżacyjną bazę dla pozostałych elementów wyposażenia. Również w tej części projektanci Tremend zasięgnęli inspiracji z charakterystycznych obiektów tej dzielnicy. Podział sklepienia Teatru Komedia został odwzorowany na ścianach, a ciężkie aksamitne kotary w oknach przypominają teatralne kurtyny. Także kultowa kawiarnia Havana z charakterystyczną ladą, wykończoną drewnianymi lamelami, stała się znaczącym motywem aranżacji, powtórzonym w postaci okładzin ściennych. Ich monotonię przerywa ułożony z cegieł napis ŻOL.

Ogrody Pragi

Pełnię uroku warszawskiej natury można najlepiej poczuć w ulokowanej na zewnętrzną część wypoczynkowej. Inspiracją dla tej strefy była warszawska Praga i jej przestrzenie parkowe. Nie mogło tu jednak zabraknąć symbolu potęgi ówczesnego przemysłu motorniczego - FSO, którego wizytówka, limuzyna Warszawa, zajmuje honorowe miejsce między stolikami. Ceglane elewacje nawiązują do dzisiejszego Soho Factory, dawniejszej manufaktury lnu oraz Zakładów Amunicyjnych „Pocisk”. Ozdobny neon oraz stary bruk przeplatający się z zielenią trawy to hołd dla perły tej dzielnicy - Muzeum Neonu.

Pamięć o wybitnych mieszkańcach stolicy

W obiekcie odnajdziemy także sale spotkań, których patronami są wielcy Warszawiacy, m.in. Fryderyk Chopin, Władysław Reymont, Bohdan Lachert, Loda Halama czy Bolesław Cybis. Stąd linearne postacie oraz symbole nieodłącznie związane z ich działalnością znakują poszczególne pomieszczenia, przypominając o zasługach dla miasta i kraju.

Pokojowa miejska układanka

Same apartamenty również nawiązują do historii i architektury poszczególnych dzielnic Warszawy. Odnajdziemy w nich inspiracje z Żoliborza, Mokotowa, Ochoty, Saskiej Kępy i Powiśla. W każdym z nich ścianę zdobi grafika z mapą dzielnicy w jednym kolorze przewodnim. Wizytówką Powiśla jest niebieski odcień Wisły, Żoliborza - zieleń Parku Kępa Potocka czy Cytadeli Warszawskiej. W pokoju rodzinnym, inspirowanym Mokotowem, odnajdziemy winnoczerwony kolor roślinności otulającej budynek Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego. Apartament inspirowany Saską Kępą utrzymany jest w jasnych barwach, przełamanych kontrastowym, zgaszonym, pomarańczowym kolorem, charakterystycznym dla elewacji budynków tej dzielnicy.

Autorzy projektu wnętrz: Magdalena Federowicz-Boule, Kama Kowacz, Daria Cichoń, Renata Kuczera, Emilia Karwowska-Łasocha, Paulina Szarzec, Aleksandra Falba, Aleksander Dymkowski, Dawid Stawowy, Maciej Jasina, Marta Idczak.

Źródło: Tremend

tremend.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fielmann z nową odsłoną kampanii „Widzimy Twoje potrzeby”
Poznańska agencja strategiczno-kreatywna Chapter1 przygotowała dla marki Fielmann nową odsłonę kampanii wizerunkowej „Widzimy Twoje potrzeby“. W jej ramach zobaczymy nową komunikację w kanałach digital, w tym kontynuację serii reklam pod hasłem „Za okularami“ oraz działania promocyjne. Kampania potrwa do końca marca. Za mediaplan kampanii odpowiada Zenith...
Boris Manev dyrektorem ds. zrównoważonego rozwoju w Epson Europe
Nominat zamierza przyspieszyć ewolucję marki Epson w stronę zrównoważonego rozwoju i zwiększać wartość oferowanych przez nią w tym zakresie technologii.
Agencja Cut The Mustard wygrała przetarg i podpisała umowę z Frito Lay Poland, spółką należącą do PepsiCo - jednego z największych na świecie producentów napojów i słonych przekąsek. Agencja przygotuje działania kampanijne dla marek Lay’s Max i Doritos.
Fritz-kola doskonali wizerunek
fritz-kola, pionier na niezależnej scenie napojów typu kola, od 1 kwietnia 2024 r. będzie przyciągać konsumentów w Polsce i za granicą świeżym, nowoczesnym wyglądem. We współpracy z brytyjską agencją projektową Robot Food i ilustratorem Chrisem Mitchellem, marka wprowadza nowe, wyraziste logo. Unowocześnia także wygląd lemoniad fritz-limo oraz uzupełnia...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764