logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polska premiera szóstej edycji raportu Future Focus o najbliższej przyszłości marketingu

  PR 14.06.2021, przeczytano 240 razy
ilustracjastrzałka

Ostatnie 15 miesięcy przyniosło więcej zmian, niż ktokolwiek mógł się spodziewać. Nikt nie pozostał im obojętny – również marketing. Agencja iProspect, wchodząca w skład dentsu Polska, podjęła wyzwanie analizy nowych okoliczności i szans stojących przed marketerami w tej trudnej i dynamicznej rzeczywistości, przygotowując publikację Future Focus: Brands Accelerated 2021. Tegoroczna, szósta już edycja raportu skupiona jest wokół przyspieszania wzrostu marek na styku kultury, treści, danych i technologii.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polska-premiera-szostej-edycji-raportu-future-focus-o-najblizszej-przyszlosci-marketingu,391884,artykul.html

Raport powstał przy współpracy ponad 200 marketerów z 29 rynków i analizuje trendy, szanse oraz zagrożenia marketingowe w trzech kluczowych obecnie obszarach:

Wszechobecny handel

- Jeden na czterech marketerów uważa rozszerzenie swoich możliwości handlowych za jedno z najtrudniejszych wyzwań w 2021 r.

Jak używać mediów, aby skutecznie sprzedawać? Czy e-commerce zapewnia gorsze doświadczenie klienta, niż sklep stacjonarny? Jak dom staje się nowym frontem handlu? Future Focus podejmuje wyzwanie odpowiedzi na te i inne pytania o skutecznej sprzedaży w najbliższej przyszłości, w której żaden marketer nie będzie mógł pozostać obojętny na wyzwania stawiane przez e-commerce. 57% procent z nich przyznało w badaniu, że w następstwie pandemii będą musieli dokonać długoterminowych inwestycji w swoje możliwości w obszarze e-commerce.

Walka o uwagę

- Dzięki połączeniu wartości emocjonalnej i wierności obszarowi działalności marki, marketerzy mogą zamienić uwagę w niezapomniane doświadczenia, które krok po kroku budują ich marki.

Walka o zainteresowanie konsumenta jeszcze nigdy nie była aż tak zaciekła. Bezcenna okazuje się więc wiedza, jak wyróżnić się na tle konkurencji oraz budować skuteczną uwagę, która przekłada się na zakup i świadomość. Kluczem mogą być emocje, które (właściwie wykorzystane), stają się budulcem silnych i zapadających w pamięć doświadczeń w marketingu. W badaniu iProspect aż jedna trzecia marketerów (34%) zauważa, że brak emocjonalnej więzi jest wyzwaniem w zakresie zwiększania długofalowego zaufania konsumentów do marki.

Nowe oczekiwania dotyczące prywatności danych

- Obecnie trwa wyścig mający na celu (ponowne) zdobycie kontroli nad relacjami z klientami poprzez lepsze wykorzystanie danych.

Świadoma marka nie może dziś obejść się bez wiedzy, jak mądrze korzystać z danych i zapewnić ich bezpieczeństwo. Dba również o inkluzywność i różnorodność nie tylko w swoich przekazach marketingowych, ale również w tworzących je zespołach.

Future Focus, analizując te zagadnienia, wskazuje między innymi na różnice w postrzeganiu danych przez marketerów i klientów: przykładem może być fakt, że tylko 9% badanych marketerów uważa, że pomoc marce w poprawieniu produktów i usług może być motywacją do udostępnienia swoich danych, podczas gdy wśród użytkowników tym twierdzeniem zgadza się aż 44% ankietowanych.

Raport Future Focus: Brands Accelerated 2021 można pobrać TUTAJ.

Źródło: dentsu

www.dentsu.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

E-book zawiera w jednym miejscu wszystkie najważniejsze trendy z branży e-commerce i e-marketingu. Coraz większe wymagania konsumentów i przeniesienie życia do internetu to dwa główne czynniki tak dynamicznego tempa rozwoju i zmian zarówno w sprzedaży, jak i reklamie online. Przedsiębiorcy muszą stale dostosowywać się do aktualnych realiów, a każde opóźnienie może być...
Wyjątkowe wnętrza w jednej publikacji - premiera Homebook Design vol. 8
Na półki trafiło właśnie ósme wydanie albumu, w którym znalazły się najbardziej wyjątkowe wnętrza autorstwa wybranych polskich pracowni współpracujących z platformą Homebook.pl. To kolejna dawka inspiracji i podpowiedzi, jak mieszkać piękniej i bardziej komfortowo.  Projekty można nie tylko obejrzeć, ale i o nich posłuchać – nowy album Homebook Design powstanie...
Influencer marketing jest jednym z najszybciej rosnących obszarów marketingu – Nielsen prognozuje, że globalna wartość tego rynku w 2022 r. wyniesie 15 mld dolarów. Jednocześnie omawiany rozwój influencer marketingu rodzi zagrożenia, na które podatni są zarówno marketerzy, agencje, jak i sami influencerzy, a także ich fani, będący końcowymi...
Fashion & Beauty marketing tematem najnowszego numeru OOH magazine
Ostatni w tym roku numer OOH magazine to już tradycyjnie moc marketingowych inspiracji oraz podsumowanie ostatnich eventów branżowych. A jesień zdecydowanie wydarzeniami stała. Festiwal Marketingu przyciągnął ponad 5 tys. zwiedzających – to najlepszy dowód na to, że branża potrzebuje spotkań, a online nie stał się hegemonem w branży MICE. O mocnym sukcesie mówią...
Przedstawiciele Grupy Roboczej SEM IAB Polska przygotowali kolejną, czwartą już aktualizację „Poradnika dla internetowego reklamodawcy”. Publikacja stanowi kompleksową prezentację podstawowych zasad prowadzenia działań marketingowych w wyszukiwarce Google, w sieciach reklamy kontekstowej, na Facebooku oraz na Youtube.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764