logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polska propozycja w konkursie filatelistycznym Europa 2020

  PR 24.07.2020, przeczytano 916 razy
ilustracjastrzałka

Poczta Polska bierze udział w prestiżowym konkursie filatelistycznym pn. "EUROPA 2020" na najpiękniejszy znaczek zaprojektowany w tej części świata. Wszystkie administracje pocztowe zrzeszone w PostEurop mogły zgłosić do rywalizacji znaczek zgodny z tematem przewodnim. W tym roku są to „Dawne szlaki pocztowe”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polska-propozycja-w-konkursie-filatelistycznym-europa-2020,387891,artykul.html

Znaczki serii EUROPA są specjalnymi znaczkami wydawanymi przez europejskie administracje pocztowe. Ukazują się od 1956 r. Pomimo zmieniających się tematów emisji zawsze zawierają oficjalne logo EUROPA – znak towarowy stowarzyszenia publicznych administracji pocztowych PostEurop (od 1993 r.).

Przez lata znaczki pocztowe EUROPA zyskały ogromne zainteresowanie zarówno wśród społeczności pocztowej, jak i filatelistów. Znaczki serii mają wyrażać współpracę pomiędzy operatorami pocztowymi oraz promować filatelistykę. Tematy, które pojawiają się w kolejnych latach pokazują wspólne korzenie, kulturę, historię i wspólne cele narodów Europy.

Poczta Polska na konkursowym znaczku przedstawiła najważniejsze szlaki komunikacyjne i pocztowe funkcjonujące w XVI w. Autor projektu polskiego znaczka Maciej Jędrysik przedstawił fragment schematycznie ujętej mapy Polski z zaznaczonymi głównymi szlakami pocztowymi funkcjonującymi w XVI w., wraz z naniesionymi na nich wizerunkami posłańców pieszych i konnych. W centralnej części znaczka umieszczono bieg rzeki Wisły wraz z usytuowanymi nad jej brzegami sylwetkami miast królewskich oraz nazwami miast: Kraków, Sandomierz, Warszawa, Toruń, Elbląg, Gdańsk.

Jednym z przedsięwzięć promujących emisję EUROPA wśród filatelistów jest konkurs na najpiękniejszy znaczek EUROPA, organizowany przez PostEurop od 2002 r. Z kolei od 2007 r. zwycięzca wybierany jest w drodze konkursu internetowego na stronie PostEurop. O wyniku konkursu rozstrzygną głosy internautów z całej Europy.

Źródło: Poczta Polska

www.poczta-polska.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764