W ostatnich miesiącach aplikacja TikTok cieszy się coraz większym zainteresowaniem młodych użytkowników, co przekłada się na blisko 6 milionów pobrań aplikacji w 2018 roku. Czy globalna pozycja Facebook’a i Instagrama może czuć się zagrożona?
Chyba już nikomu już nie trzeba przypominać, czym jest aplikacja TikTok, która cieszy się coraz większym zainteresowaniem w Polsce, głównie „generacji Z”. Dane zebrane przez berlińską firmę Priori Data pokazują, że Polska znalazła się w ścisłej czołówce największej ilości pobrań aplikacji TikTok na świecie. Z danym również możemy dowiedzieć się, że aplikacja cieszy się największym zainteresowaniem posiadaczy smartfonów z systemem operacyjnym Android i największym zainteresowaniem cieszy się w Indiach.
TikTok w ostatnich miesiącach 2018 roku notował zauważalne wzrosty na całym świecie, ale jego wyniki np. w Stanach Zjednoczonych były szczególnie zauważalne. Miesięczna aktywność użytkowników TikTok w USA wzrosła o 30 milionów w ciągu trzech miesięcy od fuzji z Musical.ly, a liczba pobrań wzrosła o 25% w USA i o 20% na całym świecie, wynika z platformy badawczej Apptopia. Ciekawy jest fakt, że w USA aplikacja cieszy się dużym zainteresowaniem u starszych użytkowników smartfonów, co może w dużym stopniu zagrażać globalnej pozycji koncernu Marka Zuckerberga.
- TikTok był drugą najczęściej pobieraną aplikacją w Apple App Store i Google Play od listopada 2018 roku wśród aplikacji społecznościowych, komunikacyjnych, fotograficznych i wideo. Dla porównania aplikacja ta w czerwcu zajęła 7 miejsce – Annie. Już od kilku miesięcy możemy zaobserwować, że influencerzy tacy jak: Ola Nowak, Blowek czy Stuu, kierują ze swoich kont na YouTube czy Instagram na TikTok. To powoduje, że aplikacja ta cieszy się coraz większym zainteresowaniem młodych odbiorców. Czy Facebook powinien się czuć zagrożony? Moim zdaniem już od dawna czuje oddech na plecach konkurencyjnych platform. W ostatnich dniach mogliśmy się dowiedzieć, że Mark Zuckerberg chciał wprowadzić nową aplikację „LOL”, która do złudzenia miała przypominać TikTok. Facebook ostatecznie wycofał się z planów, gdyż pomysł ten może spowodować duże straty finansowe spółki – komentuje Mateusz Bojanwoski z berlińskiego hubu kreatywnego BLACKDOT STUDIOS.
Źródło: BLACKDOT STUDIOS