logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polski design, polskie pomysły, polska innowacja na IMM Cologne

   22.01.2016, przeczytano 2345 razy
ilustracja

Polski design pojawi się po raz kolejny na IMM Cologne – jednym z najważniejszych wydarzeń targowych w Europie. Na tegorocznych targach Culture.pl, Instytut Polski w Düsseldorfie i Wydział Promocji i Inwestycji w Kolonii pokażą niestandardową prezentację projektowania: w Kolonii zobaczymy projekty związane z nową technologią – przełomowe polskie pomysły, jak i przełomowe rozwiązania projektowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polski-design%2C-polskie-pomysly%2C-polska-innowacja-na-imm-cologne,27180,artykul.html

Wystawa Bright New. Polish Ideas Applied, kuratorowana przez Katarzynę Białousz i Annę Theiss nie będzie typową wystawą wzornictwa. Nie zobaczymy ikonicznych mebli, klasyki polskiego designu, modnych, pięknych obiektów. Na wystawie zobaczymy zupełnie inną stronę designu – projektowanie jako rozwiązywanie problemów i zaspokajanie potrzeb. Kuratorki dokonały selekcji innowacyjnych polskich projektów wybierając te, które wykorzystują nowe technologie. Nie są to jednak typowe gadżety – są to raczej „idee wcielone w życie”, przełomowe rozwiązania, które w prosty sposób ułatwiają życie użytkownikom.

Wystawą Bright New pragniemy pokazać, że projektowanie jest rodzajem myślenia i owocuje rozwiązaniami, które mogą zmienić życie, wnieść nową jakość, ułatwić codzienne funkcjonowanie, otwierać nowe możliwości – tłumaczą kuratorki. – Myśl jest tak samo ważna jak obiekt.

Na wystawie zobaczymy obiekty-rozwiązania stworzone przez polskich projektantów i inżynierów, takie jak stymulujący układ krążeniowy rękaw IMMU, aplikację tylko., umożliwiającą samodzielne zaprojektowanie własnych, niepowtarzalnych mebli z modułów, czy inteligentną lampę Kandelka, która dostosowuje barwę światła do naszych potrzeb.

Jednocześnie w ramach wystawy zetkniemy się z polską myślą technologiczną – zaprezentowane zostaną głosy, diagnozy i prognozy polskich teoretyków designu, socjologów, filozofów. Projektowanie ukaże się nam jak pole, w którym myśl i obiekt idą ze sobą w parze, a teoria i praktyka projektowania pozostają zawsze od siebie zależne.

Wystawa jest zorganizowana przez Culture.pl oraz Instytut Polski w Dusseldorfie we współpracy Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Konsulatu Generalnego Rzeczypospolitej Polskiej w Kolonii. Projekt w ramach programu promocji polskiego designu za granicą koordynowanego przez Culture.pl.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

Bright New. Polish Ideas Applied.
18-24 stycznia 2016
IMM Cologne
Pure Talents / Halle 4.2 / E - 0 12

Organizatorzy: Culture.pl, Instytut Polski w Düsseldorfie, Wydział Promocji i Inwestycji w Kolonii
Kuratorzy: Katarzyna Białousz, Anna Theiss (Bold Projekt)
Współpraca: Dominika Olszyna, Anna Koszur

Projekt scenografii: piotrparadowski.com
Projekty graficzne: Magdalena Burdzyńska, Natalia Kłopotowska
Materiały filmowe: Marcin Lewandowski, Michał Niemojewski
Produkcja: Norbert Bajan
Wystawcy i obiekty
meble i aplikacja tylko./tylko.; rękaw IMMU/Findustri; inteligentny pasek do zegarka uBirds/uBirds; technologia łącząca dom ze smartfonem OORT/OORT; inteligenta lampa Kandelka/Kandelka, sztuczna pszczoła
B-Droid/Politechnika Warszawska; Bakteriobójczy koncentrat z kapusty/Instytut Chemii Przemysłowej w Warszawie; Maszyna do ryb/Morski Instytut Rybacki w Gdyni i Politechnika Koszalińska; Laserowy wykrywacz alkoholu
w pojeździe/Instytut Optoelektroniki WAT w Warszawie; system doświetlania fasad budynków Reflex/Dingflux.

Organizatorzy
Culture.pl
Zadaniem Culture.pl, flagowej marki Instytutu Adama Mickiewicza, jest promocja Polski i polskiej kultury za granicą. Pod marką Culture.pl prezentujemy wysokiej jakości inicjatywy i wydarzenia z zakresu muzyki, sztuki czy designu. Portal Culture.pl to codziennie aktualizowany serwis informujący o najciekawszych wydarzeniach związanych z polską kulturą na całym świecie. To także największe i najbardziej wszechstronne źródło wiedzy o polskiej kulturze. Specjalna zakładka poświęcona designowi prezentuje najnowsze trendy we współczesnym polskim designie i najnowsze projekty polskich projektantów.

Zakrojona na szeroką, ogólnoświatową skalę promocja polskiego wzornictwa to jeden z priorytetów operacyjnych Instytutu Adama Mickiewicza. Design służy jako platforma do prezentacji współczesnej polskiej kultury i promocji polskiej kreatywności. Kluczem do sukcesu jest owocna współpraca z renomowanymi partnerami, takimi jak: Salone Internazionale del Mobile (Milan), Maison&Objet (Paris), Paris Design Week, DW! Sao Paulo Design Weekend, Inno Design Tech Expo (Hong Kong), Business of Design Week (Hong Kong), Istanbul Design Week, International Furniture Fair Singapore, Design Trade (Copenhagen), London Design Festival, International Contemporary Furniture Fair (NYC), Blueprint Magazine, Icon Magazine, deezen.com oraz Wallpaper*.
www.culture.pl

Instytut Polski w Düsseldorfie
Instytut Polski w Düsseldorfie działa od 1993 roku na zachodzie Niemiec (w Nadrenii Północnej-Westfalii, Hesji, Nadrenii-Palatynacie i Kraju Saary). Do tej pory zrealizował ponad dwa tysiące projektów. Jego działalność koncentruje się na organizowaniu wydarzeń z dziedziny sztuki, polityki, historii, nauki i kreatywnej przedsiębiorczości. Instytut we współpracy z niemieckimi partnerami współtworzy program wielu renomowanych festiwali i targów: muzycznych, filmowych, teatralnych i literackich. Umożliwia i wspiera dialog pomiędzy Polakami a Niemcami oraz wymianę pomiędzy artystami, naukowcami i przedsiębiorcami różnych pokoleń. Uwzględniając miejscowe realia i grupy docelowe kreuje atrakcyjność narodowej marki.
www.polnisches-institut.de

Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Kolonii
Misją Wydziału jest promocja polskiej gospodarki oraz skuteczne wsparcie przedsiębiorców i eksporterów na rynku kraju urzędowania. Wydział promuje atrakcyjność inwestycyjną Polski oraz zabiega o bezpośrednie inwestycje zagraniczne. Przedsięwzięcia promocyjne WPHI Kolonia obejmują m.in.: organizację stoisk informacyjno-promocyjnych, giełd kooperacyjnych. matchmaking, obsługę misji gospodarczo-handlowych polskich przedsiębiorców, a także inne działania w zakresie rozwoju dwustronnej współpracy gospodarczej pomiędzy Polską a Niemcami.
www.germany.trade.gov.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764