logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Polski design potrzebuje współpracy

  PR 30.03.2022, przeczytano 488 razy
ilustracja

Rozmowa z Darią Wassermann pomysłodawczynią i współzałożycielką firmy Theska Store.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polski-design-potrzebuje-wspolpracy,395295,artykul.html

Jak doszło do założenia firmy Theska Store? Co was motywowało?

Pracując od wielu lat w międzynarodowym środowisku w branży wykończenia wnętrz zarówno prywatnych, jak i komercyjnych mogłam obserwować jak wielu mamy kreatywnych projektantów  i jednocześnie, jak trudno im się czasem przebić. Podczas wielu targów i wydarzeń architektonicznych dostrzegłam, jak wielką siłę ma prezentacja marek krajowych, które mają swoje korzenie w tradycyjnym rzemiośle i sposobie projektowania w danym regionie. Ponieważ idea pomagania innym i wspólnego działania w celu promocji rzeczy ważnych i wyjątkowych była dla mnie zawsze bardzo ważna postanowiłam przygotować biznes plan i zaprosić specjalistów – moich obecnych wspólników biznesowych do wspólnego przedsięwzięcia Theska Stora, której celem jest promocja polskiego designu w Polsce i na świecie.

Z kim współpracujecie? Czym kierowaliście się przy wyborze projektantów – waszych partnerów biznesowych?

Zapraszamy do współpracy projektantów, architektów oraz firmy z tradycjami, które produkują meble i lampy z poszanowaniem środowiska. W naszym sklepie pokazujemy wyselekcjonowaną ofertę najlepszych polskich marek. Przy wyborze partnerów kierowaliśmy się również kryteriami takimi, jak profesjonalizm, rzetelność czy dotrzymywanie terminów. Wierzymy w moc rzeczy pięknych. Nadają one wnętrzu unikalny charakter i podnoszą jego jakość. Wraz z jakością wnętrza zmienia się jakość naszego życia.

Dlaczego tak mocno podkreślacie współpracę z markami, dla których ważny jest zrównoważony rozwój?

Zrównoważony rozwój to balans pomiędzy wzrostem gospodarczym i rozwojem technologicznym a ochroną środowiska naturalnego i zasobów naturalnych dla przyszłych pokoleń. Obecnie na świecie zmagamy się z problemem nadmiernej ilości śmieci. Jest to wynik nadmiernego konsumpcjonizmu. Inwestujemy w tanie produkty niskiej jakości. Tanie, więc łatwo je wyrzucamy, gdy się zepsują lub po prostu przestają nam się podobać. Projektanci jednak coraz większą uwagę kierują w stronę wartościowych produktów pokazując możliwości ponownego ich wykorzystania, gdy czas da im się we znaki. Nowe życie produktu to nie tylko nowa odsłona wysokiej jakości przedmiotów w nowym wydaniu, ale także ograniczenie nadmiernej eksploatacji zasobów naturalnych. Warto inwestować w piękne i luksusowe oraz designerskie produkty wysokiej jakości, które będą nam służyły wiele lat i które będzie można ponownie przetworzyć. Theska Store chce wspierać zrównoważone inicjatywy, które gwarantują piękno i styl bez szkodliwych konsekwencji dla natury i środowiska. Ograniczenie użycia w produkcji plastyfikatorów oraz plastiku jest trendem, który będziemy również wspierać.

Jak Wam się udało przetrwać na rynku w czasie pandemii i skutecznie poszerzać grono klientów?

Od początku ważna była dla nas realizacja ciekawych projektów wnętrzarskich. Kochamy proces twórczy, pracujemy razem szanując swoje pomysły, ale i odrębny punkt widzenia. Dzięki tej synergii różnorodności tworzymy zgrany zespół. Ponadto cały czas inwestujemy. Mamy jasno określone cele. W relacjach wewnątrz firmy, jak i z naszymi partnerami biznesowymi kierujemy się uczciwością. Stale się uczymy. To sprawia, że nie osiadamy na laurach, ale idziemy do przodu, rozwijamy się, poszerzamy obszar naszej działalności.  Stale szukamy nowych możliwości, wykorzystujemy okazje, zacieśniamy partnerstwa. Nasza kultura organizacyjna opiera się na uczciwości, tolerancji i odpowiedzialności. Udało nam się rozwinąć  firmę również dzięki odwadze wszystkich wspólników. Wspólnie podjęliśmy  wiele trudnych i kluczowych decyzji, które warunkowały nasz dalszy rozwój. Jedną z takich decyzji było szybkie wyjście ze sprzedażą poza granice kraju. Obecnie otwieramy również nasze biuro i showroom w niemieckiej Fuldzie.

Dlaczego Twoim zdaniem polski design nie jest dobrze znany zagranicą?

Niestety brakuje współpracy i porozumienia. „Zgoda buduje”. Gdybyśmy stworzyli oparte na zaufaniu i uczciwości porozumienie z pewnością osiągnęlibyśmy więcej. Atmosfera w kraju przekłada się na relacje między ludźmi, a te na wizerunek Polski za granicą. Ci, którzy potrafili się zjednoczyć i działać wspólnie dla budowania marki lokalnej, krajowej dziś dyktują ceny, wyznaczają trendy i są synonimem najwyższej jakości i prestiżu. Wierzę, że dzięki Theska Store również zbudujemy rozpoznawalny i szeroko doceniany wizerunek polskiego designu.

Źródło: Theska Store

www.theskastore.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Specyfika branży ze względu na zróżnicowane zapotrzebowanie klientów sprawia, że każdy może znaleźć swój fragment rynku, na którym się realizuje. Niektórzy klienci oczekiwać będą specjalistycznych usług, takich jak telewizyjne eventy online, które wymagają odpowiednich narzędzi i know-how. Jednak zdaniem Marka Jankowskiego z Platige...
Spadki w e-commerce. Długofalowy trend czy wyjątek od reguły?
Sektor e-commerce na przestrzeni ostatnich dwóch lat radził sobie doskonale. Jeszcze w tym roku przewidywano dwucyfrowe wzrosty, mimo galopującej inflacji, rosnących cen, a także rosyjskiej agresji na Ukrainę. Optymizm został jednak przyhamowany w głównej mierze przez czynniki geopolityczne. Jednocześnie idą za tym realne liczby. Raport Salesforce wskazuje, że w pierwszym kwartale...
Wchodząc na polski rynek, Amazon miał zatrząść w posadach platformami konkurentów. Jednak najbardziej popularnym marketplace’em pozostaje Allegro, ale amerykański gigant depcze mu po piętach. Podwyżki cen Amazon Prime w Europie nasuwają pytanie: czy rywal rodzimego koncernu zwiększy swoją przewagę nad firmą założoną przez Jeffa Bezosa?
Co czeka rynek eventów w najbliższych miesiącach?
Branża eventowa była jedną z tych, które najbardziej boleśnie odczuły skutki pandemii. Długotrwałe ograniczenia i restrykcje, ale także strach samych klientów sprawiły, że przez długie miesiące w tej kwestii nie działo się nic. To natomiast przełożyło się na zmiany w samej branży – firmy redukowały zatrudnienie, a specjaliści zmuszeni byli się...
Półmetek 2022 w marketingu i komunikacji. 3 trendy, które zostaną z nami na dłużej
Covid-19 zmienił bieg historii. Gdy myśleliśmy, że wszystko się uspokaja, nadszedł luty 2022, który ponownie wskazał inne priorytety i zmodyfikował komunikację wielu marek. Jak podsumować minione pół roku w branży kreatywnej? Które trendy dominują i co zostanie z nami na dłużej?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764