logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polski hydraulik: pierwsza udana kampania promująca Polskę?

   29.06.2005, przeczytano 38062 razy
ilustracjastrzałka
Jeden z plakatów przygotowanych przez POT POT

Polska Organizacja Turystyczna postanowiła wykorzystać postrach Francji - słynnego "polskiego hydraulika" do promocji naszego kraju. 28 czerwca zawodowy model Piotr Adamski znany jako symbol polskiego hydraulika wystąpił podczas konferencji prasowej w Paryżu, wzbudzając entuzjazm francuskich mediów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polski-hydraulik%3A-pierwsza-udana-kampania-promujaca-polske,2858,artykul.html

Jak informuje POT, od środy na stronie internetowej Ośrodka POT w Paryżu zamieszczone jest zdjęcie hydraulika, który zaprasza do odwiedzenia Polski. Ilość odwiedzających stronę uległa podwojeniu w ciągu jednego dnia z 485 do 992 wejść. Ta akcja wywołała euforyczne reakcje mediów nie tylko francuskich.

„W ostatnich dniach o polskim hydrauliku pisały gazety: "Financial Times", "Voyage", "Liberation" i "Corriere della Sera", "Eco Nomie, Daily Telegrafh. Swoje pięć minut miał także w brytyjskiej telewizji BBC. W Polsce pisały i mówiły o tym: Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Super Express, Wprost, Polsat Wydarzenia, TV1 Wiadomości, Polskie Radio pr. I i II, TOK FM, Antyradio.” – informuje POT, przytaczając przykładowe reakcje na akcję promocyjną:

" Brawo za poczucie humoru, które od zawsze było cechą Polaków. (...) Straszenie "polskim hydraulikiem" było karygodny pomysł absolutnej mniejszości. Francuskie "nie" nie oznacza końca zjednoczonej Europy, ale początek jej przebudowy w duchu poszanowania człowieka i lepszej współpracy pomiędzy narodami. Niech żyje przyjaźń francusko-polska." - Philippe Lecreux z Wersalu.

"To genialny pomysł. U nas zaiste brak hydraulików. Lecę do Warszawy pierwszym możliwym lotem" - Louloute z Francji

"Brawo za tego "hydraulika" i za waszą stronę internetową. Jak tylko zdobędę środki, przyrzekam jechać do Polski. Z wyrazami przyjaźni" - Lacoste z Francji

"Reklama z hydraulikiem jest bardzo, bardzo śmieszna. Brawo! Co prawda głosowałem przeciw Konstytucji, ale uważam, że media francuskie zbytnio rozdmuchały ten fenomen "polskiego hydraulika" - Christophe z Alzacji

"Brawo za reklamę z hydraulikiem. Daliście prztyczka w nos moim "drogim" rodakom, którzy uważają się za Europejczyków" - Stefan z Francji

"Polska przyjęła z humorem francuskie straszenia "polskim hydraulkiem" i wykorzysta go w reklamie Polskiej Organizacji Turystycznej" - z irlandzkiej strony na temat UE.

"Wspaniały pomysł. Brawo! Szczęśliwie, Polacy zareagowali z humorem na obrzydliwą manipulację francuskich mediów. Jeśli u nas we Francji brakuje hydraulików, ale także skromności, gościnności, uśmiechu, autoironii, pierogów i wielu innych rzeczy, to znam jeden kraj, który ma to wszystko w nadmiarze. Przesyłam wyrazy przyjaźni dla wszystkich Polaków".

Brawo za waszego seksownego hydraulika. Było mi wstyd za francuski egoizm podczas referendum w stosunku do kraju, który tyle wycierpiał w swojej historii. Mam nadzieję, że Europa pomoże Polsce stać się krajem tak bogatym jak pozostałe kraje Europy Zachodniej. Niech żyje Polska! - tedunicois - Nice

Serdeczne gratulacje - kampania odważna i inteligentna. Brawo, brawo, brawo... Mamy ochotę ponownie odwiedzić Polskę a nawet tam zamieszkać; - berger- Paris

Jakie studia należy skończyć w Polsce aby zostać hydraulikiem, zawód o ile bardziej ciekawy, niż ten, jaki uprawia polityk francuski. -Michel- Rhône Alpes

Wybuchnąłem śmiechem odkrywając waszą reklamę. Gratuluję tego pomysłu, pełnego humoru. Bardzo dobra odpowiedź na paranoiczny strach zwolenników "nie". Dzien dobry Polska! - seb - Occitanie

Odkryłem waszą reklamę dzięki "Liberation". Gratuluję pomysłowości i poczucia humoru. Sposób w jaki Polska została potraktowanan podczas kampanii dot. Konstytucji europejskiej jest dla mnie oburzający. W każdym bądź razie zachęca ona do odkrycia waszego kraju. - Thierry Camillieri - Paris

Doskonałe! Na szczęście Polacy posiadają nadal poczucie humoru, pomimo wszystkich głupstw, które słyszało się we Francji. Rzeczywiście, lepiej jest się z tego śmiać. - Philippe - Ile de France

Brawo za tę odważną kampanię, oddaloną od wszelkiego nacjonalizmu i szowinizmu. Mam nadzieję, że Francja potrafi rownież wykazać się podobnym poczuciem humoru. - Philippe- France

Brawo za tę dowcipną kampanię. Doskonały policzek wymierzony we francuskie uprzedzenia. Dziękuję bardzo! - Carla Guerreiro - Portugalia – Lisbonne

Warto zwrócić uwagę, że w materiałach POT nie zastosowano omawianego przez nas oficjalnego logo Polski zastępując je zupełnie nową koncepcją.

Serwis POT:
www.pot.gov.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

No tak zabawne :) , a gdzieś w komentarzach przeczytałem uwagę, że to bądź co bądź dla nas awans społeczny - byliśmy złodziejami i pijakami zaostaliśmy hydraulikami :). A w podanych tutaj reakcjach najbardzij podobała mi się ta: "Jakie studia należy skończyć w Polsce aby zostać hydraulikiem?" Już mi się zaczyna mieszać kabaret z rzeczywistością.
A tak do rzeczy, to ta witryna naszej organizacji turystycznej to skoro stała się tak popularna powinna być zrobiona od nowa, bo że tak powiem nie zwala z nóg poziomem wykonania.

Najnowsze w tym dziale

Api.pl: Dni Otwarte z ploterami Epson
Zapraszamy do udziału w DNIACH OTWARTYCH w Oddziale API.PL w Chorzowie.
Reprocentrum z Gdańska wybrało drukarkę Mutoh Valuejet 1324 X
Drukarka wielkoformatowa Mutoh ValueJet 1324X jest urządzeniem wysoce wszechstronnym, a przez to jednym z najczęściej sprzedawanych ploterów w Polsce. Kolejne urządzenie trafiło do firmy Reprocentrum z Gdańska.
Away, czyli miara samotności - premiera filmu
We wtorek, 19 marca odbyła się premiera filmu AWAY, projektu duetu Marta Frączek oraz Piotr Onopa ze zdjęciami Mikołaja Sygudy. Short jest refleksją nad kondycją dialogu we współczesnym świecie, bycia razem i bycia obok. Realizacją wideo zajął się dom produkcyjny F25.
#jestnaswiecej przeciwko hejtowi w sieci [INFOGRAFIKA]
Hejt wśród młodzieży jest poważnym problemem i może powodować dramatyczne skutki, ale stoi za nim stosunkowo niewielka grupa sprawców – zaledwie 5,1% nastolatków. Fundacja Orange rozpoczyna kampanię społeczną #jestnaswiecej, która pokazuje, że kulturalni internauci stanowią większość i że warto uczyć młodych reagowania na hejt, by powstrzymać...
Kampania wspierająca Światłowodowy Internet i Telewizję Elastyczną Netii
20 marca ruszyła nowa kampania reklamowa, wspierająca sprzedaż oferty pakietowej Netii: Światłowodowy Internet 150 Mb/s + Telewizja Elastyczna, teraz aż trzy miesiące za darmo. Kreacja reklamowa nawiązuje do przegryzania się przez atrakcyjny kontent.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764