Polska Organizacja Turystyczna postanowiła wykorzystać postrach Francji - słynnego "polskiego hydraulika" do promocji naszego kraju. 28 czerwca zawodowy model Piotr Adamski znany jako symbol polskiego hydraulika wystąpił podczas konferencji prasowej w Paryżu, wzbudzając entuzjazm francuskich mediów.
Jak informuje POT, od środy na stronie internetowej Ośrodka POT w Paryżu zamieszczone jest zdjęcie hydraulika, który zaprasza do odwiedzenia Polski. Ilość odwiedzających stronę uległa podwojeniu w ciągu jednego dnia z 485 do 992 wejść. Ta akcja wywołała euforyczne reakcje mediów nie tylko francuskich.
„W ostatnich dniach o polskim hydrauliku pisały gazety: "Financial Times", "Voyage", "Liberation" i "Corriere della Sera", "Eco Nomie, Daily Telegrafh. Swoje pięć minut miał także w brytyjskiej telewizji BBC. W Polsce pisały i mówiły o tym: Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Super Express, Wprost, Polsat Wydarzenia, TV1 Wiadomości, Polskie Radio pr. I i II, TOK FM, Antyradio.” – informuje POT, przytaczając przykładowe reakcje na akcję promocyjną:
" Brawo za poczucie humoru, które od zawsze było cechą Polaków. (...) Straszenie "polskim hydraulikiem" było karygodny pomysł absolutnej mniejszości. Francuskie "nie" nie oznacza końca zjednoczonej Europy, ale początek jej przebudowy w duchu poszanowania człowieka i lepszej współpracy pomiędzy narodami. Niech żyje przyjaźń francusko-polska." - Philippe Lecreux z Wersalu.
"To genialny pomysł. U nas zaiste brak hydraulików. Lecę do Warszawy pierwszym możliwym lotem" - Louloute z Francji
"Brawo za tego "hydraulika" i za waszą stronę internetową. Jak tylko zdobędę środki, przyrzekam jechać do Polski. Z wyrazami przyjaźni" - Lacoste z Francji
"Reklama z hydraulikiem jest bardzo, bardzo śmieszna. Brawo! Co prawda głosowałem przeciw Konstytucji, ale uważam, że media francuskie zbytnio rozdmuchały ten fenomen "polskiego hydraulika" - Christophe z Alzacji
"Brawo za reklamę z hydraulikiem. Daliście prztyczka w nos moim "drogim" rodakom, którzy uważają się za Europejczyków" - Stefan z Francji
"Polska przyjęła z humorem francuskie straszenia "polskim hydraulkiem" i wykorzysta go w reklamie Polskiej Organizacji Turystycznej" - z irlandzkiej strony na temat UE.
"Wspaniały pomysł. Brawo! Szczęśliwie, Polacy zareagowali z humorem na obrzydliwą manipulację francuskich mediów. Jeśli u nas we Francji brakuje hydraulików, ale także skromności, gościnności, uśmiechu, autoironii, pierogów i wielu innych rzeczy, to znam jeden kraj, który ma to wszystko w nadmiarze. Przesyłam wyrazy przyjaźni dla wszystkich Polaków".
Brawo za waszego seksownego hydraulika. Było mi wstyd za francuski egoizm podczas referendum w stosunku do kraju, który tyle wycierpiał w swojej historii. Mam nadzieję, że Europa pomoże Polsce stać się krajem tak bogatym jak pozostałe kraje Europy Zachodniej. Niech żyje Polska! - tedunicois - Nice
Serdeczne gratulacje - kampania odważna i inteligentna. Brawo, brawo, brawo... Mamy ochotę ponownie odwiedzić Polskę a nawet tam zamieszkać; - berger- Paris
Jakie studia należy skończyć w Polsce aby zostać hydraulikiem, zawód o ile bardziej ciekawy, niż ten, jaki uprawia polityk francuski. -Michel- Rhône Alpes
Wybuchnąłem śmiechem odkrywając waszą reklamę. Gratuluję tego pomysłu, pełnego humoru. Bardzo dobra odpowiedź na paranoiczny strach zwolenników "nie". Dzien dobry Polska! - seb - Occitanie
Odkryłem waszą reklamę dzięki "Liberation". Gratuluję pomysłowości i poczucia humoru. Sposób w jaki Polska została potraktowanan podczas kampanii dot. Konstytucji europejskiej jest dla mnie oburzający. W każdym bądź razie zachęca ona do odkrycia waszego kraju. - Thierry Camillieri - Paris
Doskonałe! Na szczęście Polacy posiadają nadal poczucie humoru, pomimo wszystkich głupstw, które słyszało się we Francji. Rzeczywiście, lepiej jest się z tego śmiać. - Philippe - Ile de France
Brawo za tę odważną kampanię, oddaloną od wszelkiego nacjonalizmu i szowinizmu. Mam nadzieję, że Francja potrafi rownież wykazać się podobnym poczuciem humoru. - Philippe- France
Brawo za tę dowcipną kampanię. Doskonały policzek wymierzony we francuskie uprzedzenia. Dziękuję bardzo! - Carla Guerreiro - Portugalia – Lisbonne
Warto zwrócić uwagę, że w materiałach POT nie zastosowano omawianego przez nas oficjalnego logo Polski zastępując je zupełnie nową koncepcją.
Serwis POT:
www.pot.gov.pl