logo
WIADOMOŚCI

Polski hydraulik: pierwsza udana kampania promująca Polskę?

   29.06.2005, przeczytano 37354 razy
ilustracjastrzałka
Jeden z plakatów przygotowanych przez POT POT

Polska Organizacja Turystyczna postanowiła wykorzystać postrach Francji - słynnego "polskiego hydraulika" do promocji naszego kraju. 28 czerwca zawodowy model Piotr Adamski znany jako symbol polskiego hydraulika wystąpił podczas konferencji prasowej w Paryżu, wzbudzając entuzjazm francuskich mediów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polski-hydraulik%3A-pierwsza-udana-kampania-promujaca-polske,2858,artykul.html

Jak informuje POT, od środy na stronie internetowej Ośrodka POT w Paryżu zamieszczone jest zdjęcie hydraulika, który zaprasza do odwiedzenia Polski. Ilość odwiedzających stronę uległa podwojeniu w ciągu jednego dnia z 485 do 992 wejść. Ta akcja wywołała euforyczne reakcje mediów nie tylko francuskich.

„W ostatnich dniach o polskim hydrauliku pisały gazety: "Financial Times", "Voyage", "Liberation" i "Corriere della Sera", "Eco Nomie, Daily Telegrafh. Swoje pięć minut miał także w brytyjskiej telewizji BBC. W Polsce pisały i mówiły o tym: Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Super Express, Wprost, Polsat Wydarzenia, TV1 Wiadomości, Polskie Radio pr. I i II, TOK FM, Antyradio.” – informuje POT, przytaczając przykładowe reakcje na akcję promocyjną:

" Brawo za poczucie humoru, które od zawsze było cechą Polaków. (...) Straszenie "polskim hydraulikiem" było karygodny pomysł absolutnej mniejszości. Francuskie "nie" nie oznacza końca zjednoczonej Europy, ale początek jej przebudowy w duchu poszanowania człowieka i lepszej współpracy pomiędzy narodami. Niech żyje przyjaźń francusko-polska." - Philippe Lecreux z Wersalu.

"To genialny pomysł. U nas zaiste brak hydraulików. Lecę do Warszawy pierwszym możliwym lotem" - Louloute z Francji

"Brawo za tego "hydraulika" i za waszą stronę internetową. Jak tylko zdobędę środki, przyrzekam jechać do Polski. Z wyrazami przyjaźni" - Lacoste z Francji

"Reklama z hydraulikiem jest bardzo, bardzo śmieszna. Brawo! Co prawda głosowałem przeciw Konstytucji, ale uważam, że media francuskie zbytnio rozdmuchały ten fenomen "polskiego hydraulika" - Christophe z Alzacji

"Brawo za reklamę z hydraulikiem. Daliście prztyczka w nos moim "drogim" rodakom, którzy uważają się za Europejczyków" - Stefan z Francji

"Polska przyjęła z humorem francuskie straszenia "polskim hydraulkiem" i wykorzysta go w reklamie Polskiej Organizacji Turystycznej" - z irlandzkiej strony na temat UE.

"Wspaniały pomysł. Brawo! Szczęśliwie, Polacy zareagowali z humorem na obrzydliwą manipulację francuskich mediów. Jeśli u nas we Francji brakuje hydraulików, ale także skromności, gościnności, uśmiechu, autoironii, pierogów i wielu innych rzeczy, to znam jeden kraj, który ma to wszystko w nadmiarze. Przesyłam wyrazy przyjaźni dla wszystkich Polaków".

Brawo za waszego seksownego hydraulika. Było mi wstyd za francuski egoizm podczas referendum w stosunku do kraju, który tyle wycierpiał w swojej historii. Mam nadzieję, że Europa pomoże Polsce stać się krajem tak bogatym jak pozostałe kraje Europy Zachodniej. Niech żyje Polska! - tedunicois - Nice

Serdeczne gratulacje - kampania odważna i inteligentna. Brawo, brawo, brawo... Mamy ochotę ponownie odwiedzić Polskę a nawet tam zamieszkać; - berger- Paris

Jakie studia należy skończyć w Polsce aby zostać hydraulikiem, zawód o ile bardziej ciekawy, niż ten, jaki uprawia polityk francuski. -Michel- Rhône Alpes

Wybuchnąłem śmiechem odkrywając waszą reklamę. Gratuluję tego pomysłu, pełnego humoru. Bardzo dobra odpowiedź na paranoiczny strach zwolenników "nie". Dzien dobry Polska! - seb - Occitanie

Odkryłem waszą reklamę dzięki "Liberation". Gratuluję pomysłowości i poczucia humoru. Sposób w jaki Polska została potraktowanan podczas kampanii dot. Konstytucji europejskiej jest dla mnie oburzający. W każdym bądź razie zachęca ona do odkrycia waszego kraju. - Thierry Camillieri - Paris

Doskonałe! Na szczęście Polacy posiadają nadal poczucie humoru, pomimo wszystkich głupstw, które słyszało się we Francji. Rzeczywiście, lepiej jest się z tego śmiać. - Philippe - Ile de France

Brawo za tę odważną kampanię, oddaloną od wszelkiego nacjonalizmu i szowinizmu. Mam nadzieję, że Francja potrafi rownież wykazać się podobnym poczuciem humoru. - Philippe- France

Brawo za tę dowcipną kampanię. Doskonały policzek wymierzony we francuskie uprzedzenia. Dziękuję bardzo! - Carla Guerreiro - Portugalia – Lisbonne

Warto zwrócić uwagę, że w materiałach POT nie zastosowano omawianego przez nas oficjalnego logo Polski zastępując je zupełnie nową koncepcją.

Serwis POT:
www.pot.gov.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

No tak zabawne :) , a gdzieś w komentarzach przeczytałem uwagę, że to bądź co bądź dla nas awans społeczny - byliśmy złodziejami i pijakami zaostaliśmy hydraulikami :). A w podanych tutaj reakcjach najbardzij podobała mi się ta: "Jakie studia należy skończyć w Polsce aby zostać hydraulikiem?" Już mi się zaczyna mieszać kabaret z rzeczywistością.
A tak do rzeczy, to ta witryna naszej organizacji turystycznej to skoro stała się tak popularna powinna być zrobiona od nowa, bo że tak powiem nie zwala z nóg poziomem wykonania.

Najnowsze w tym dziale

Badanie: E- Święta Polaków [INFOGRAFIKA]
Firma Selectivv, specjalizująca się w realizacji kampanii mobile marketingowych i analizach zachowań użytkowników na podstawie danych z kanału mobile zbadała przedświąteczne zwyczaje zakupowe Polaków. W badaniu wykorzystano sprofilowane dane Selectivv obejmujące 14 mln użytkowników urządzeń przenośnych w kraju. Analizie poddano użytkowników 4 aplikacji...
Galeria Krakowska z rozszerzoną rzeczywistością
Rozszerzona rzeczywistość (Augmented Reality) to technologia, która pozwala łączyć świat rzeczywisty z generowanym komputerowo. Elementy obu tych światów przenikają się, dzięki czemu możliwe jest uzyskanie efektów znanych z filmów science-fiction. Z tego typu technologii korzysta Galeria Krakowska  i – jako jedna z nielicznych galerii handlowych – oferuje klientom...
Lubelska ze świąteczną aktywacją konsumencką
Działania prowadzone są na Facebooku z wykorzystaniem bota i potrwają do 18 grudnia. Za komunikację Lubelskiej w internecie i obsługę konkursu odpowiada agencja Schulz brand friendly.
Kirill Umrikhin, ambasador marki Nikon, odkrywa zapomniany świat Wysp Komandorskich
Niesamowita fotograficzna wyprawa odkrywa przed nami nieznane krajobrazy, dziką przyrodę i nowe miejsca do surfowania.
„NADAJEMY KULTURĘ” pod takim hasłem realizowana jest pierwsza wspólna, wizerunkowa kampania Domów Kultury z Warszawy. Już 16 grudnia br. na kilkudziesięciu nośnikach outdoorowych w Warszawie oraz w środkach komunikacji miejskiej będzie można zobaczyć layout stworzony wraz z Antonim Wajdą, promujący nowy wizerunek Domów Kultury.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone