logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polski Internet trzyma pion: Kampania Grupy Żywiec

  PR 19.10.2017, przeczytano 787 razy

Jak skutecznie wzmacniać modę na odpowiedzialną konsumpcję alkoholu wśród młodych dorosłych? Chcąc dotrzeć do konsumentów w ramach kampanii Trzymaj Pion, Grupa Żywiec zaangażowała znanych z Internetu liderów opinii m.in. Wyrwane z Kontekstu, Nishkę czy Reżysera Życia. Dzięki ich publikacjom przekaz na temat odpowiedzialnej konsumpcji dotarł do ponad 3,5 miliona osób, a setki z nich wzięło udział w dyskusji dotyczącej właściwej postawy wobec alkoholu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polski-internet-trzyma-pion%3A-kampania-grupy-zywiec,34164,artykul.html

Zwyczaje Millenialsów

Przy okazji spotkań towarzyskich, koncertów, imprez często towarzyszy nam alkohol. Istotne jest to, żeby konsumenci potrafili go pić w sposób odpowiedzialny. Dlatego w ramach kampanii społecznej Trzymaj Pion Grupa Żywiec promuje modę na umiarkowaną konsumpcję alkoholu, jako część nowoczesnego i zrównoważonego stylu życia. Aby lepiej dotrzeć do młodych dorosłych, kampania została oparta na wnioskach z badań przeprowadzonych w grupie Millenialsów,  czyli osób w wieku 18-25. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Grupy Żywiec przez Dom Badawczy Maison wynika, że ta grupa konsumentów pije alkohol nieco rzadziej i w nieco mniejszej ilości niż nieco starsze od nich pokolenia, a jednak częściej niż innym zdarzają się im ryzykowne zachowania. Jak zatem komunikować się młodymi dorosłymi, by wzmacniać wśród nich modę na odpowiedzialną konsumpcję? Wspomniane badania pokazały, że piętnowanie negatywnych postaw czy moralizowanie jest zwyczajnie nieskuteczne. W związku z tym w kampanii Trzymaj Pion firma skupiła się na pozytywnym przekazie pokazując jak wiele można zyskać zachowując mądrą postawę wobec alkoholu.

Siła internetowych twórców

Wraz z nowym pokoleniem młodych dorosłych, nastąpiła wyraźna zmiana autorytetów. Obecnie duży wpływ na młodych ludzi mają influencerzy, czyli internetowi liderzy opinii, którzy wyznaczają współczesne trendy. Z tego powodu Grupa Żywiec zaprosiła internetowych twórców, aby własnym językiem, jakim, na co dzień komunikują się ze swoją społecznością, opowiedzieli dlaczego warto mieć swoje zasady jeśli chodzi o konsumpcję alkoholu. Na początku kampanii Reżyser Życia we współpracy z Maciejem „Z Dupy” Dąbrowskim pokazali w interaktywnym filmie, że Ci, którzy potrafią oprzeć się namowom i przestrzegają swoich granic dostają więcej z każdej imprezy. Jelenie Jaja w filmie „Antykacmenka” przy pomocy superbohaterki obalili mit o tym, że alkohol zwiększa atrakcyjność w relacjach męsko-damskich. Volantification wskazał 10 powodów, dlaczego warto zachować umiar, a blogerka parentingowa Nishka przedstawiła jaką postawę wobec alkoholu powinni przyjąć rodzice nastolatków. Bille Sparrow poruszyła natomiast temat sprawdzania dowodów w punktach sprzedaży. Każdy z autorskich filmów, wpisów na blogach czy artykułów stworzonych w duchu kampanii Trzymaj Pion wywołał liczne komentarze i dyskusje.

Odpowiedzialni mają od życia więcej

Grupa Żywiec postanowiła wzmocnić przekaz kampanii wykorzystując własne wydarzenia. W tym celu zorganizowano akcję w nadwiślańskim klubie Rejs, podczas której uczestnicy zabawy udowadniali za pomocą specjalnej maszyny, że potrafią doskonale się bawić i trzymać pion. Zgodnie z głównym przekazem kampanii – odpowiedzialni imprezowicze dostają więcej, na wygranych czekały specjalne nagrody – bilety na koncert Męskiego Grania w Warszawie.

Społeczność która trzyma pion

Platformą integrującą społeczność osób, które szukają wskazówek na temat picia z głową jest strona www.trzymajpion.pl, która zawiera wszystkie informacje na temat kampanii, materiały przygotowane przez wszystkich twórców – interpretujących hasła kampanii i obalających mity związane z alkoholem, a także wiele porad i wskazówek na temat tego jak imprezować, aby zachować najlepsze wspomnienia z zabawy z przyjaciółmi.

Źródło: Grupa Żywiec

www.grupazywiec.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764