logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polski Ład: Internauci bardzo krytycznie nastawieni do reformy podatkowej

  PR 10.01.2022, przeczytano 562 razy
ilustracja

Z badania 38,5 tys. opinii i komentarzy internautów na temat Polskiego Ładu (wypowiedzi, w których nazwa reformy padła minimum 1 raz, zamieszczone w okresie od 1 do 9 stycznia 2022 r.) wynika, że byli oni bardzo krytycznie nastawieni do sposobu, w jaki przeprowadzane są zmiany w podatkach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polski-lad%3A-internauci-bardzo-krytycznie-nastawieni-do-reformy-podatkowej,394348,artykul.html

Internauci wyraźnie dali upust emocjom. Dali do zrozumienia, że mają bardzo jednoznaczne opinie o politykach. Nazywani byli oni bandą oszustów, reformę określano mianem jawnej grabieży i zwykłym złodziejstwem, a obwinianego przez obóz rządzący za wysoką inflację Donalda Tuska nazywano przewrotnie wszechpotężnym Donaldem. Nie zabrakło też popularnego i często używanego przez osoby w sieci stwierdzenia "miska ryżu" czy przewrotnych nazw wzorowanych na Polskim Ładzie, np. Polski Dziad, Polski Wał lub Goły Zad.

Dyskusja na temat Polskiego Ładu powiązana była w tym okresie najczęściej ze zmianami w sposobie rozliczania składki zdrowotnej, ale rozmowy miały też o wiele szerszy kontekst. Dużo dyskutowano o ogólnej kondycji gospodarki, wskazywano bardzo mocno na skutki wysokiej inflacji, szeroko też omawiano podwyżki cen gazu i prądu oraz pozotałych kosztów życia.

Na początku 2022 roku emocje pozytywne w porównaniu do średnich wartości z okresu 1-9 stycznia przeważały. Sytuacja uległa jednak zmianie po 4 stycznia, kiedy nastąpiło odwrócenie trendu zwiazane z pierwszymi doniesieniami o negatywnych skutkach reformy podatkowej.

Kluczowym momentem, w którym nastroje odwróciły się, było nagłośnienie afery związanej z pomniejszonymi wypłatami nauczycieli i policjantów, spowodowanymi problemami w uwzględnianiu ulgi dla klasy średniej. Nastąpiło wówczas nasilenie się emocji negatywnych. Dominującymi były złość oraz wstręt. Emocje te utrzymywały się do 9 stycznia włącznie.

Polacy w sieci w prosty sposób połączyli kropki. Stąd wniosek, że czas na wprowadzenie tak dużych zmian nie był korzystny. Wszystkie podwyżki kosztów życia, z jakimi Polacy mają do czynienia w związku z najwyższą od dziesięcioleci inflacją, odbiją się niemal na pewno rykoszetem na reformie podatkowej i pójdą na jej wizerunkowe konto (pomimo, że nie mają z nią bezpośrednio nic wspólnego).

Źródło: Sentimenti

www.sentimenti.pl

Dodatkowe informacje:

Badanie obejmowało media społecznościowe (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube) oraz portale informacyjne (komentarze pod artykułami prasowymi) oraz blogi i fora dyskusyjne. Szczegółowa metodologia dotycząca sposobu badania emocji i pobudzenia emocjonalnego wśród internautów i informacje na temat narzędzia SentiTool dostępna jest na stronie internetowej sentimenti.pl.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764