logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polski oddział Agfa Graphics 2015: rekordowa sprzedaż

  PR 25.01.2016, przeczytano 1276 razy
ilustracjastrzałka
Jedną z najważniejszych ubiegłorocznych premier rynkowych Agfa Graphics był hybrydowy ploter wielkoformatowy Jeti Tauro

Miniony rok był dla polskiego oddziału Agfa Graphics kolejnym, w którym zanotował on rekordową sprzedaż na krajowym rynku. Przekroczone w nim zostały założenia budżetowe obu strategicznych działów firmy: cyfrowego prepressu oraz inkjetu przemysłowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polski-oddzial-agfa-graphics-2015%3A-rekordowa-sprzedaz,27198,artykul.html

Rok 2015 przyniósł też liczne wdrożenia jej rozwiązań w przedsiębiorstwach poligraficznych oraz w firmach z innych branż. W przypadku części z nich swoich pierwszych użytkowników z Polski znalazły zupełnie nowe produkty w ofercie Agfa Graphics, m.in. wielkoformatowe plotery Jeti Mira i Jeti Tauro. Na uwagę zasługuje także systematyczny rozwój zlokalizowanego w Warszawie centrum obsługi klienta europejskiego – European Shared Service Center (ESSC). Na koniec roku zatrudnienie w polskim oddziale Agfa Graphics, uwzględniające m.in. zespół ESSC, wyniosło 119 osób.

Miniony rok możemy uznać za wyjątkowo udany – potwierdza Michał Śliz, dyrektor zarządzający polskiego oddziału Agfa Graphics. – Według naszych danych udziały Agfa Graphics w krajowym rynku CtP, przede wszystkim w zakresie płyt offsetowych, po raz kolejny wzrosły. W porównaniu z rokiem 2014 sprzedaż ich zwiększyliśmy o niemal 10%. Również na rynku zaawansowanych ploterów wielkoformatowych, bazujących na technice inkjet UV zanotowaliśmy stabilny wzrost. Co więcej, końcówka roku przyniosła kolejne kontrakty, których realizacja nastąpi w roku 2016”.

W 2. połowie 2014 roku w warszawskiej siedzibie polskiego oddziału Agfa Graphics rozpoczęło funkcjonowanie European Shared Service Center – centrum obsługi klientów z Europy. Ubiegły rok przyniósł dalszy jego rozwój. Na koniec ub.r. zatrudniało ono 74 pracowników. W sumie w polskim oddziale firmy pracuje obecnie 119 osób.

Inkjetowy zawrót głowy

Rok 2015 to okres dalszej ekspansji Agfa Graphics na polskim rynku wielkoformatowego drukowania cyfrowego, bazującego na technice inkjet UV i umocnienia pozycji firmy jako jednego z liderów w tym segmencie rynkowym. Firma zrealizowała w nim kilkanaście wdrożeń systemów z serii Anapurna i Jeti, instalując m.in. pierwsze w Polsce egzemplarze zupełnie nowych modeli klasy high-end: Jeti Mira i Jeti Tauro. Ich oficjalna premiera rynkowa miała miejsce na majowych targach Fespa, gdzie zaanonsowano również kolejną wersję oprogramowania workflow sterującego produkcją wielkoformatową – Asanti 2.0.

Co ciekawe, coraz częściej oferowane przez Agfa Graphics rozwiązania w obszarze drukowania inkjetowego trafiają do firm spoza branży poligraficznej. „Najlepiej fakt ten obrazuje dostawa – prosto ze stoisk targowych RemaDays Warsaw i poznańskiej Poligrafii – urządzeń Anapurna M2050i do odbiorców z branż – odpowiednio – szklarskiej i ceramicznej – mówi Przemysław Arabski, kierujący działem inkjetowym Agfa Graphics. – Przedsiębiorstwa te doceniają oferowaną przez nasze rozwiązania jakość, wydajność oraz wszechstronność, umożliwiające bezpośrednie zadrukowywanie różnorodnych podłoży sztywnych i giętkich. Zakładamy, że w roku 2016 sprzedaż naszych maszyn poza branżą poligraficzną utrzyma się na co najmniej dotychczasowym poziomie”.

Do przedsiębiorstw nie związanych z typowymi usługami poligraficznymi trafił m.in. pierwszy w Polsce ploter Jeti Tauro – jego użytkownikiem stała się firma Fud-Men z Jaworzna, realizująca na nim różne zamówienia dla swojego strategicznego odbiorcy, jakim jest IKEA. Z kolei premierowe wdrożenie plotera Jeti Mira miało miejsce w drukarni wielkoformatowej Graficolor z Ostrowa Wielkopolskiego. „Te dwie instalacje bardzo dobitnie pokazują, że naszymi klientami są dziś w równym stopniu firmy z segmentu sign & display, jak też szeroko rozumiani klienci przemysłowi” – dodaje Przemysław Arabski.

Miniony rok przyniósł też kolejne wdrożenia zaawansowanych ploterów z rodziny Anapurna, opatrzonych symbolem „i”. „Cieszą nas zwłaszcza wdrożenia realizowane u klientów, którzy decydują się na nasze rozwiązania na bazie pozytywnych doświadczeń z wcześniejszymi wersjami urządzeń Agfa Graphics. Maszyny z serii „i” cechuje o wiele wyższa wydajność, oferują one także szereg udoskonaleń, dzięki czemu stają się maszynami pierwszego wyboru wśród naszych klientów decydujących się na wzbogacenie swojego parku maszynowego” – podkreśla Przemysław Arabski.

Cyfrowy prepress: stabilna sprzedaż pomimo presji rynku

Rok 2015 był też kolejnym udanym okresem dla działu cyfrowego prepressu Agfa Graphics, który – pomimo rosnącej presji cenowej oraz konsolidacji na rynkach gazetowym i opakowaniowym – znacznie przekroczył poziom sprzedaży z wcześniejszego roku. „Co więcej, udało nam się pozyskać kilku nowych, kluczowych klientów, zarówno jeżeli chodzi o wdrożenia nowych systemów CtP, jak też umowy na dostawę płyt offsetowych” – mówi Stefan Piotrowski, odpowiedzialny za klientów korporacyjnych i gazetowych w polskim oddziale Agfa Graphics.

Wśród nowych użytkowników rozwiązań CtP oferowanych przez firmę jest od ub.r. drukarnia Zapolex z Torunia, gdzie rozpoczęły pracę dwie pełnoformatowe linie, bazujące na naświetlarkach Avalon N8-24S. Identyczny system trafił też do gdańskiej drukarni Grafix, będącej wieloletnim klientem Agfa Graphics w obszarze rozwiązań CtP. Na szczególną uwagę zasługuje sprzedaż w pełni zautomatyzowanej linii CtP z rodziny Avalon – w najszybszej, dostępnej na rynku konfiguracji Avalon N8-80XT – do drukarni Chroma w Żarach. Analogiczne rozwiązanie zostało też zainstalowane w krakowskiej drukarni Beltrani.

Rok 2016 przyniósł również kolejne implementacje u polskich klientów najnowszej wersji oprogramowania workflow Apogee 9, sterującego produkcją prepress. „Zrealizowaliśmy w nim kilka dużych projektów wdrożeniowych tego rozwiązania, m.in. w drukarniach Grafix, Eurodruk Poznań i Edica” – dodaje Stefan Piotrowski. O ich zaletach przedstawiciele firm, które zdecydowały się na implementację bądź upgrade do wersji Apogee 9, opowiadali podczas październikowej Ogólnopolskiej Konferencji Użytkowników Systemów Apogee i Asanti. Zgromadziła ona około 100 osób i była jedną z wielu okazji do spotkań Agfa Graphics ze swoimi klientami.

Byliśmy także obecni na targach RemaDays Warsaw i Poligrafia, zaś poza granicami Polski – m.in. na World Publishing Expo, Fespa oraz InPrint. Dzięki temu mieliśmy sposobność do spotkań z naszymi klientami reprezentującymi wszystkie segmenty rynku poligraficznego, w jakich jesteśmy obecni: akcydensowy, dziełowy, gazetowy, opakowaniowy oraz sign & display. W roku bieżącym okazji będzie równie dużo. Mam na myśli przede wszystkim targi drupa 2016, zaś z krajowych wydarzeń choćby lutowe targi RemaDays Warsaw, organizowane po raz pierwszy w nowej lokalizacji. Na targach drupa Agfa Graphics zaprezentuje nowe rozwiązania w zakresie urządzeń i materiałów eksploatacyjnych. Liczymy, że wydarzenie to będzie silnym impulsem dla całej branży” – podsumowuje Stefan Piotrowski.

Źródło: Agfa Graphics

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
Stora Enso poinformowała, że stworzona przez tę firmę pianka opakowaniowa Papira jest z powodzeniem stosowana nie tylko w różnych branżach przemysłu, jako materiał zabezpieczający transportowane produkty, ale też służy do ochrony dzieł sztuki. Baiba – artystka używająca w swojej twórczości szkła – wykorzystuje materiał Papira do bezpiecznego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764