logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polski PR spotkał się podczas PSPR Day

  PR 29.11.2022, przeczytano 1311 razy
ilustracjastrzałka

Ponad setka uczestników wzięła udział w Warszawie w PSPR Day - „święcie polskiego PR”. W tej edycji wydarzenie organizowane przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations zdominowane zostało przez szereg zagadnień rynku pracy oraz kształtujących się wyzwań kompetencyjnych. Finałem konferencji była uroczystość wręczenia nagrody za całokształt dorobku. „Lwa PR” otrzymał Adam Łaszyn.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polski-pr-spotkal-sie-podczas-pspr-day,398168,artykul.html

25 listopada 2022 roku spotkali się nie tylko specjaliści PR, ale też eksperci PR-techów, badacze i akademicy zajmujący się komunikacją społeczną. Nie zabrakło miejsca także dla reprezentantów osób początkujących w zawodzie lub się go dopiero uczących.

„ZETKI PR” ODWAŻNIE PRZEMÓWIŁY, UKRAIŃSKI PR NA WOJNIE…

– To zupełne novum w programie. Studentów z Kół Naukowych PR oraz przedstawicieli najmłodszego pokolenia, z powodzeniem już próbującego sił w naszym fachu, zaprosiliśmy do debaty pt.: "Czy i na jakich warunkach Zetki będą pracować w PR?". Rozmowa okazała się nadzwyczaj rzeczowa a sala pełna potencjalnych pracodawców, czy to z agencji czy z firm, zasłuchana – podkreśla Żaneta Przybylska, moderatorka tego panelu i członkini zarządu PSPR.

ilustracjastrzałka

W dalszej części konferencji toczyły się dyskusje o zarobkach, ewolucji oczekiwań wobec PR-owców, zagrożeniach dla zawodu oraz o koniecznych, nowych umiejętnościach technologicznych i merytorycznych. Sesja popołudniowa stanowiła przekrój zgłaszanych przez członków tematów. Uwaga została skierowana na kwestie implikacji dyrektywy CSRD dla działów i agencji PR (ESG), a także wpływu regulacji UOKiK dot. influencer marketingu na działania w obszarze brand / product PR. Zwieńczenie części konferencyjnej to panel zainicjowany przez ukraińskich członków PSPR, którzy dzielili się z publicznością refleksjami na temat skutków wojny dla ich życia zawodowego, a także dla PR oraz CSR w ich kraju czy szerzej, na świecie. Nie ukrywali, że część kolegów PR-owców walczy z bronią w ręku. Reszta z dnia na dzień nauczyła się wykorzystywać swoje kompetencje do całkowicie nowych zadań by wspierać Ukrainę – np. w ramach nieformalnego ruchu „PR Army”.

PIERWSZY NOWY „LEW PR” PRZYZNANY

Podobnie jak rok temu dzień zamykała uroczystość wręczenia branżowej nagrody. Z tą różnicą, że historycznie przyznawane były „Łby PR” oraz „Lwy PR”, a laury ogłaszano nieregularnie. To się zmieniło. Co prawda Stowarzyszenie reaktywowało w ostatnich latach oba te projekty.

ilustracjastrzałka

– Niemniej, docelowo postanowiliśmy je połączyć w jedną markę – „Lwy PR” i nadać jej odświeżoną formułę. Czynimy to stopniowo, także z uwagi na nowy konkurs – „PR Wings”, który pojawił się niedawno oraz na dynamicznie rozwijające się „Złote Spinacze”. To oczywiste punkty odniesienia. Ostatecznie oceniamy, że w polskim sektorze PR niewątpliwie jest miejsce na wyróżnienia także i pod auspicjami PSPR. Chcemy rozwijać naszą nagrodę. Szukać takich osób, podmiotów, projektów, postaw czy osiągnięć, dla których dotąd brakowało formuły do uhonorowania. Nie tylko piękną statuetką, ale przede wszystkim uwagą, laudacją, merytorycznym uzasadnieniem – wyjaśnia Luiza Jurgiel-Żyła, prezeska PSPR.

Decyzją jedenastoosobowej Kapituły laureatem za całokształt dorobku został Adam Łaszyn - uznany ekspert PR kryzysowego, wielce zasłużony edukator w tym obszarze oraz wieloletni działacz organizacji public relations. Jest autorem lub współautorem wielu publikacji i praktycznych podręczników. Z powodzeniem wprowadza nowe pojęcia do praktyki PR, autorskie definicje czy interpretacje istotnych zjawisk.

– To wyjątkowy laur o wieloletniej tradycji, wręczany przez organizację najdłużej funkcjonującą w polskiej branży PR. „Lwy” to zatem jak nadanie tytułu szlacheckiego w naszym środowisku. Bardzo czuję się tym zaszczycony. To wielki honor. I dowód, że warto dzielić się metodologią i wiedzą, pisać branżowe książki, edukować studentów czy występować w roli sygnalisty. Tyle społecznie jesteś wart ile dajesz innym. Ta nagroda do tego dodatkowo mobilizuje – dziękował Adam Łaszyn.

ilustracjastrzałka

WAŻNY I ZAANGAŻOWANY GŁOS W POLSKIM PR

Jak uzasadniał w laudacji przewodniczący Kapituły, Cyprian Maciejewski, grono jurorskie docenia także inne osiągnięcia oraz rolę odgrywaną w branży:

- Mimo 25-letniego stażu w public relations, w tym dwóch dekad na czele własnej agencji – nie zwalnia. Ale i nie pędzi. Baczny obserwator i cenny głos komentatorski życia sektora PR, który wyjątkowo umiejętnie przepuszcza przez pryzmat swojej profesji i autopsji nie tylko nasze wewnętrzne bolączki oraz wyzwania, ale i kluczowe zagadnienia gospodarcze, polityczne czy nawet geopolityczne. Ważną tradycją stał się Jego subiektywny przegląd roku podczas Kongresu w Rzeszowie. Bodaj jedyna taka cykliczna, pogłębiona refleksja nad polskim PR. Prywatnie zapalony podróżnik po cudach architektury tego świata, ale i zawodowo, metaforycznie, także poszukiwacz. Z tymże nie w celu zwiedzania, a współtworzenia, wpływu na polski PR, który – jak często podkreśla - musi się zmieniać i chce go zmieniać.

Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Public Relations zarekomendował, by w najbliższych edycjach nagrody pojawiały się nowe kategorie. Potwierdził też, że PSPR Day na stałe wszedł już do kalendarza branżowych wydarzeń.  

ilustracjastrzałka

Obszerna fotorelacja z wydarzenia dostępna na oficjalnym profilu FB. Fot. Łukasz Kamiński

Źródło: Polskie Stowarzyszenie Public Relations

www.polskipr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764