logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polski serwis z dobrymi praktykami w zakresie influencer marketingu

  PR 20.05.2022, przeczytano 379 razy
ilustracja

Serwis influencermarketing.org.pl to kompendium wiedzy z zakresu influencer marketingu, który kierowany jest zarówno do influencerów, jak i współpracujących z nimi podmiotów. Jest to zbiór praktycznych porad począwszy od wyjaśnienia, kim jest infuencer, czym jest influencer marketing, zasad współpracy oraz oznaczania postów reklamowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polski-serwis-z-dobrymi-praktykami-w-zakresie-influencer-marketingu,395940,artykul.html

Celem twórców strony jest zebranie możliwie jak największej ilości informacji i praktycznych porad w jednym miejscu, tak by sprawnie przeprowadzić odbiorców przez rodzące się pytania i wątpliwości. Serwis został stworzony przez IAB Polska, a patronat nad nim objął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Influencer marketing jest jednym z najszybciej rosnących obszarów marketingu – Nielsen prognozuje, że globalna wartość tego rynku w 2022 r. wyniesie 15 mld dolarów. Wydatki reklamodawców w tym segmencie z roku na rok zwiększają się w bardzo szybkim tempie, a zapotrzebowanie na influencerów rośnie lawinowo. Za szalonym wzrostem idą także nowe ryzyka i potrzeba edukacji, zbudowania i wypracowania odpowiednich standardów oraz regulacji – zarówno wśród agencji, influencerów ale także przedstawicieli marek.

– IAB Polska postanowiło wyjść naprzeciw potrzebom rynku poprzez stworzenie dedykowanego serwisu internetowego dotyczącego influencer marketingu. Wraz z wypracowaniem kolejnych standardów, strona będzie sukcesywnie uzupełniana, a zawsze znajdą się na niej najbardziej aktualne informacje przygotowane we współpracy z regulatorami i podmiotami z rynku. – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska. – Równolegle wraz z UOKIK i innymi organizacjami branżowymi oraz agencjami marketingowymi jesteśmy na końcowym etapie tworzenia wytycznych dla influencerów w zakresie oznaczania treści reklamowych. Będą one zawierać nie tylko praktyczne przykłady dotyczące współprac i zasad ich oznaczenia, ale również zalecania odnoście informowania o nich odbiorców.

Na platformach takich jakYouTube czy TikTok spędzamy średnio kilkadziesiąt minut dziennie, co prowadzi do tego, że stale pojawiają się nowi influencerzy, docierający do setek tysięcy odbiorców. Zauważalnym trendem jest również migracja gwiazd tradycyjnych mediów do social mediów. Istnieje wiele czynników, dla których marki chcą promować się w kanałach społecznościowych. Jednym z najważniejszych jest dynamiczny wzrost konsumpcji treści na platformach dlatego we współpracy z UOKiK w serwisie powstała dedykowana zakładka dla konsumentów. Szereg #InstaTipów ma uchronić internautów przed nieprzemyślanym konsumowaniem treści w internecie, a przede wszystkim wyczulić, że nie każdy influencer rekomenduje produkt, ponieważ go przetestował i jest z niego zadowolony – czasem może to być płatna promocja zlecona przez markę, którą influencer powinien odpowiednio oznaczyć.

– Stworzenie serwisu jest kolejnym krokiem w naszych staraniach zmierzających do wypracowania spójnych zasad obejmujących rynek oraz mocnym fundamentem pod przyszłe działania. Bardzo dziękuję wszystkim podmiotom i osobom reprezentujących branże, które biorą czynny udział w tworzeniu naszego przewodnika, strony oraz rekomendacji wytycznych dla UOKiK w ramach Grupy Roboczej Influencer Marketing IAB Polska. Świadczy to o wielkiej potrzebie posiadania odpowiednich podstaw działania rynku ale też o potencjale drzemiącym w odpowiedzialnym influencer marketingu. – mówi Marek Myślicki z agencji Stor9, przewodniczący Grupy Roboczej Influencer Marketing przy IAB Polska.

Serwis, stworzony przez IAB Polska, dostępny jest pod adresem www.influencermarketing.org.pl i został objęty patronatem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

Dodatkowe informacje:

Wsparcie instytucjonalne: Rada Reklamy i SAR
Wsparcie: Burda Media, DDOB, Eurozet, Fantasyexpo, GetHero, Havas Media, Hybrid.ai, Labcon, LSW, LTTM, Kinguin, Mediacom, Mediacore, MediaGroup, Nestle, NetArch, Nutricia, Olx, OMD, ONE House, Open Mobi, Oxymoron, Performance Media, Polsat Media, Publicis Groupe, Rankomat, ReachaBlogger, Reprise, Streetcom, Story9, Studi, Solski Communications, Tears of Joy, Traple, TVN, Universal Music, Wavemaker, WE!RE FANTASY, WP, VMLY&R.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiany na stanowisku dyrektora działu Exchange w Mindshare Polska
Aleksandra Kosowska awansowała w strukturach agencji mediowej Mindshare Polska. Ekspertka objęła stanowisko Deputy Director w dziale Exchange.
Dentsu Creative dla Carlsberg Polska – nowa kampania Sound Masters dla marki Garage skierowana do muzyków
Marka Garage (Carlsberg Polska) rusza z nową kampanią skierowaną do młodych DJ'ów i producentów muzycznych. W ramach projektu ogłoszono konkurs na set DJ-ski lub autorski utwór muzyczny. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody.
Dzielnica Wisła rozpoczyna kampanię ReWisła
Nadwiślańskie bulwary i warszawskie plaże – ulubione miejsca spacerów, spotkań i wypoczynku. Startuje kampania edukacyjna reWisła, która zachęca do tworzenia wspólnej przestrzeni w świadomy sposób i odkrywania historii warszawskiego Urzecza.
„Wrzuć na luz. Zjedz baton lodowy Snickers Ice Cream” – nowa kampania marki
Lato i wakacyjny urlop to czas na prawdziwy relaks. Najnowsza, szeroko zasięgowa kampania reklamowa lodowego batona Snickers w humorystyczny sposób pokazuje, jak znaleźć wytchnienie w każdej sytuacji – nawet jeżeli inni nie bardzo chcą nam na to pozwolić.
Posiada prawie 20 letnie doświadczenie w branży mediowej po stronie nadawcy i domów mediowych. Odpowiedzialna za strategię i rozwój w ramach TVN Media, specjalizując się w obszarze nowoczesnych produktów opartych o kontent wykorzystujących synergię treści linearnych, ott, social, oraz content commerce. Zarządza transformacją procesów w ramach obszaru...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764